Minijos gatvėje užfiksavęs važiuojantį taksi automobilį su labai nudilusiomis padangomis klaipėdietis Martynas stebėjosi, kaip transporto priemonėms su tokiomis padangomis leidžiama važinėti miesto gatvėmis. Skaitytojo teigimu, esą tetrūksta lietaus, ir automobilis būtų nebevaldomas bei pavojingas kitiems eismo dalyviams.
Taksi bendrovės, kuriai priklauso užfiksuotas automobilis, administracijos atstovas, išgirdęs apie tokią situaciją, sakė, kad už automobilio būklės priežiūrą atsakingas vairuotojas.
„Apie tokią padėtį nieko nežinome. Šis vairuotojas dirba su individualios veiklos pažymėjimu, turi licenciją ir nuomojasi mašiną. Automobilis priklauso bendrovei, vairuotojas jį nuomojasi ir yra už jį atsakingas. Jei nutinka kažkas tokio, žmogus turėjo atvažiuoti pas mus ir padangos būtų pakeičiamos.
Pats nuomininkas turi pasitikrinti aušinimo skysčius, apžiūrėti padangas, ar viskas gerai. Jei reikia keisti padangas, vairuotojas praneša bendrovei, bendrovė arba duoda pinigų vairuotojui, arba pati pasirūpina, kad padangos būtų pakeistos – tokia yra tvarka“, – kalbėjo taksi bendrovės atstovas.
Pasak pašnekovo, taksi vairuotojai negali būti tokie neatsakingi. Šiuo atveju vairuotojo elgesį bendrovės administracijos atstovas pavadino kvailyste ir pažadėjo, kad užfiksuoto mersedeso vairuotojas bus iškviestas pokalbio.
Klaipėdos apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos tarnybos Veiklos organizavimo ir prevencijos poskyrio specialistė Gintarė Gofmanė komentavo, kad su tokiomis padangomis važiuojantis nufotografuoto taksi vairuotojas gali sulaukti sankcijų pagal Administracinių teisės pažeidimų kodekso 123 straipsnio pirmą dalį – nuobaudos nuo 28 iki 43 eurų.
Vis dėlto, pasak pareigūnės, policija turi pati užfiksuoti netinkamų padangų naudojimą, nes reikia išmatuoti padangų protektoriaus gylį, pareigūnai turi tam skirtus aparatus.
„Tuo laiku, kai žieminės padangos keičiamos vasarinėmis ir atvirkščiai, rengiami patikrinimai kartu su techninės apžiūros centro „Transkona“ darbuotojais, matuojame padangų protektoriaus gylį. Pats vairuotojas atsako už transporto priemonės būklę. Užfiksavus pažeidimą, naikinama transporto priemonės techninė apžiūra. Pakeitus padangas techninę apžiūrą reikia atlikti iš naujo“, – aiškino G. Gofmanė.
Pašnekovės teigimu, nors pareigūnai visada turi patys įsitikinti, kad nuotraukose užfiksuota informacija yra teisinga, gyventojų daromos ir policijai siunčiamos nuotraukos ar vaizdo įrašai nėra beverčiai.
„Ta informacija yra naudinga, nes gatvėse dirbantys pareigūnai informuojami apie gautus pranešimus, jie tada dar labiau atkreipia dėmesį ir stebi padėtį. Šios nuotraukos taip pat buvo persiųstos patruliams, manau, kad šis vairuotojas bus greitai surastas. Mes esame dėkingi už tokias nuotraukas, džiaugiamės, kad visuomenė ir policija bendradarbiauja“, – sakė Veiklos organizavimo ir prevencijos poskyrio specialistė.
Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos įsakyme dėl techninių motorinių transporto priemonių ir jų priekabų reikalavimų numatyta, kad lengviesiems automobiliams padangų raštų gylis nuo balandžio 1 d. iki spalio 31 d. turi būti ne mažiau kaip 1,6 mm, o nuo lapkričio 10 d. iki kovo 31 d. – ne mažiau kaip 3 mm.
Šiais metais Klaipėdos kelių policijos tarnybos pareigūnai jau yra užfiksavę 12 važinėjimo netinkamomis padangomis atvejų.