Lietuvoje valstybinės reikšmės kelių dangos daugiausia sausos, vietomis yra drėgnų kelių ruožų.
Daugelyje šalies rajonų be kritulių, vilniečiai praneša apie susidariusį plikledį. Oro temperatūra nuo 1 laipsnio šalčio iki 2 laipsnių šilumos.
Vairuotojai raginami būti dėmesingais važiuojant per tiltus ir viadukus, nes jų dangos gali būti slidžios.
Hidrometeorologijos tarnybos duomenimis naktį vėjas rytų, šiaurės rytų, 4–9 m/s. Žemiausia oro temperatūra nuo 1 iki 6 laipsnių šalčio.
Sostinės kelių priežiūra besirūpinanti įmonė „Grinda“ jau anksčiau vairuotojus įspėjo, kad svyruojant tokiai oro temperatūrai gali susidaryti pavojingas reiškinys vadinamas juoduoju ledu.
„Plonas ir skaidrus ledo sluoksnis, susidarantis ant kelio dangos oro temperatūrai svyruojant apie 0 laipsnių, dažnai vadinamas „juoduoju ledu“ – dėl tamsios kelio dangos spalvos jis yra beveik nematomas ir todėl itin pavojingas.
Rudens pabaiga ir žiemos pradžia, kai oro temperatūra būna labai nepastovi, yra pavojingiausias metas, ypač anksti rytais arba vėlai vakarais. Juodasis ledas dažniausiai susidaro ant tiltų ir viadukų – nuo upės kylanti drėgmė ir paviršių temperatūrų skirtumas sudaro geras sąlygas jam susidaryti ir išsilaikyti.
Šaltuoju metų laiku juodasis ledas yra dažniausia eismo nelaimių priežastis: vairuotojai, matydami apysausį kelio ruožą be sniego, neretai padidina greitį, o tai gali baigtis nelaime. Jei vairuodami pajaučiate, kad automobilis tarsi nešamas į šoną, tikėtina, kad „pagavote” juodojo ledo ruožą. Svarbiausia yra iš lėto mažinti greitį ir švelninti vairavimo manevrus.
Kad juodasis ledas vairuotojams nekeltų rūpesčių, orams keičiantis „Grinda“ Vilniuje barsto tiltus ir viadukus, miške ar šalia vandens telkinių besidriekiančias gatves.
Rudeniui baigiantis vairuotojai turi būti ypač atidūs: atšalus ar ant drėgnos dangos stabdymo kelias gali pailgėti bent du kartus“, – socialiniuose tinkluose vairuotojus įspėjo „Grinda“.