Trečiadienį kalbintas miesto seniūnas Žilvinas Dirsė sakė, kad žiemai pasiruošta, laukiama, kada ji prasidės. Paslaugas šiemet teiks tos pačios įmonės, kaip ir pernai, kai kuriuos darbus atliks seniūnija.

Ž. Dirsė informavo, kad beveik visas miesto gatves, priklausančias savivaldybei, valys UAB „Ukmergės versmė“, išskyrus AB „Kelių priežiūra“ valomą Vilniaus gatvę, kuri yra Lietuvos automobilių kelių direkcijos žinioje. Gatvės bus ir valomos, ir barstomos specialiu mišiniu slidumui mažinti.

Pėsčiųjų takus ir šaligatvius prižiūrės UAB „Ukmergės paslauga“.

Seniūnija turi įsigijusi barstytuvą, kurį tvirtina prie sunkvežimio. Jos darbininkai prižiūrės tas gatveles, kur neįmanoma įvažiuoti su specialia technika. Tokių gatvių yra senamiestyje, Krekšliuose.

UAB „Ukmergės versmė“ direktorius servisui Gintaras Zaikauskas sakė, kad keliai bus valomi įprastomis technologijomis. „Technologijos nesikeičia taip dažnai ir gretai“, – sakė jis. Sniego valymui naudojama technika su verstuvais, taip pat būtina kelius barstyti.

G.Zaikauskas sakė, kad įmonė turi įsigijusi atsargų barstymui ir žiemos pradžiai yra pasiruošusi. „Sandėlis yra užpildytas“, – kalbėjo direktorius servisui. Neperka atsargų visam sezonui iš karto, nes tada reikėtų labai didelių sandėlių. Be to, ir kiekį visam sezonui iš anksto numatyti sudėtinga, nes medžiagų poreikis priklauso nuo žiemos oro sąlygų. Kai žiema šalta, daug kritulių, reikia daugiau ir medžiagų.

Pasak pašnekovo, nėra didelė problema atsivežti žaliavų sezono metu. Rinkoje pardavinėjama vokiška ir marokietiška druska, kurios ir kaina, ir kokybė labai panaši. Jų sudėtis skiriasi nedaug, daugiau spalva: vokiška yra balta, o marokietiška – raudonų plytų spalvos.

„Žmogui matosi ne tiek druska, kiek rezultatas“, – sakė G. Zaikauskas. Jis paaiškino, kad barstymo kiekis priklauso nuo to, kiek jau yra sniego ir prognozuojama, kad iškris, bei oro temperatūros. „Jei oro temperatūra artima nuliui, medžiagų pakanka mažiau, kad sniegas tirptų. Jei šąla iki minus 8-ių ir žemiau, jau reikia druskos ir žvyro mišinio, nes vien druska ne tokia veiksminga“, – kalbėjo direktorius servisui. Žvyrą, kuriame nėra didesnių akmenukų, naudoja iš vietinio Beržutės karjero. Žvyras ne tik didina tirpsmą, bet kartu ir mažina slidumą.

Įmonės technika, jei pasninga iš vakaro ar naktį, valyti gatvių išrieda apie 4 val. ryto. Maždaug tokiu pačiu laiku gatves valo ir AB „Kelių priežiūra“. Tačiau būna, kad tenka išvažiuoti anksčiau arba laukti, kol nustos intensyviai snigti, ir tik tada važiuoti. Kartais barsto ir snygio metu.

Kelininkų siekis – pabarstyti gatves, kol jose neprasidėjo eismas.

„Jeigu prisnigta ir nepabarstyta, kiekvienas automobilis – mūsų priešas, nes suploja sniegą, slidina dangą. Jeigu jau pabarstyta, kiekvienas automobilis yra mūsų draugas, nes judina mišinį, taško ir taip didina tirpsmą“, – kalbėjo G. Zaikauskas.

Pašnekovas sakė, kad kelininkai stebi skirtingų šaltinių orų prognozes ir iš jų daro savo prognozę.

Valyti sniegą intensyviai sningant – darbas dėl darbo. Tuoj pat vėl užsnigs. Tada beria mišinį, dėl kurio, važiuojant mašinoms, sniegas tyžta, danga neslidėja. Tolesni veiksmai vėl priklauso nuo oro.

Pačios prasčiausios sąlygos – plikledis, nes jis formuojasi labai greitai ir sunku suspėti. „Nėra tiek technikos, kad per 20 min. pabarstytume visą miestą“, – kalbėjo G. Zaikauskas. Be to, jei susidaro storas sluoksnis, jis sunkiau tirpsta. „Sniego tankis mažesnis, tad jis yra greičiau. Ledas – kur kas sunkiau“, – aiškino pašnekovas.

Sniego dangos, kurios storis iki – 4 cm nevalo, tik barsto.

Normaliomis sąlygomis visą miestą pabarsto per 2–3 val.

Kai sniego yra 5 centimetrai ir daugiau, tada prieš barstant jį reikia nuvalyti. Reikalinga kita technika. Tomis pačiomis gatvėmis tenka važiuoti tris kartus: pirmuoju sniegas verčiamas į vieną pusę, antruoju – į kitą, o trečiuoju kartu barstoma.

G.Zaikauskas priminė, kad žiemą vairuotojai turi būti atidesni. „Keliai nebus tokie, kaip vasarą“, – sakė jis.