„Šio egzamino tikslas nėra tik jį išlaikyti. Šio renginio misija - kur kas platesnė. Eismo saugumas yra didelė problema, nuo kurios negali atsiriboti nė vienas, nesvarbu, ar vairuojantis, ar ne. Ji aktuali kiekvienam iš mūsų, turime stengtis, kad keliuose mažėtų avarijų ir visi jaustumėmės saugesni. Žinojimas padeda kelyje elgtis tinkamai bei leidžia išvengti rizikų, kurios kartais nuo mūsų net nepriklauso. Puoselėkime saugų eismą drauge“, - sveikindamas nugalėtojus sakė DELFI direktorius Darius Gudačiauskas.
Šiemet KET egzamino dalyviai klydo kas antrame klausime, vidutiniškai padarydami po 10 klaidų. Iš daugiau nei 2 tūkst. egzamino dalyvių tik keturi asmenys sugebėjo teisingai išspręsti visus 20 klausimų. Vis tik, tai – geresnis rezultatas nei pernai, kai nebuvo nė vieno nesuklydusio dalyvio, o vidutinis klaidų skaičius siekė net 13, skelbia egzaminą surengusi draudimo bendrovė „Lietuvos draudimas“.
Dalyviai dažniausiai klydo atsakydami į teorinius klausimus, o mažiausiai sunkumų kėlė vaizdo įrašų formatu pateikti eismo situacijų klausimai. Tokia forma klausimai buvo pateikti pirmą kartą, į juos teisingai atsakė daugiau nei 60 proc. dalyvių.
„Šiemet KET egzamino dalyviai klydo rečiau, bet laikydami egzaminą užtruko beveik dukart ilgiau – tam įtakos turėjo ir pirmą kartą egzamine vaizdo įrašo formatu pateikti klausimai. Nors atrinkome nesudėtingas situacijas keliuose, peržiūrėti ir atsakyti į šiuos klausimus dalyviams prireikė daugiau laiko, kad galėtų įvertinti ženklus, kitus eismo dalyvius, kintančią eismo aplinką. Keturis iš penkių vaizdo klausimų dalyviai įveikė nesudėtingai, tačiau viename jų suklydo absoliuti dauguma (88 proc.) dalyvių. Dažnas dalyvis neteisinga sprendė ir kitą praktinę situaciją reguliuojamoje sankryžoje, kurioje įrengtas šviesoforas su papildoma žalia rodykle. Tai išryškino dažną klaidą keliuose, kai vairuotojai net ir reguliuojamosiose sankryžose mano, jog turi vadovautis dešinės rankos taisykle“, – sakė egzamino iniciatoriaus, „Lietuvos draudimo“ Gyventojų draudimo vadovas Andrius Gimbickas.
Pasak A. Gimbicko, dalyviai taip pat dažnai klupo ties klausimu, ką žymi horizontaliojo ženklinimo plati ištisinė linija. Į šį klausimą teisingai ir pilnai atsakė vos 15 proc. egzamino dalyvių.
Šiemet naujienų portale DELFI egzaminą sprendusiems dalyviams atsakyti į klausimus vidutiniškai prireikė 25 minučių, praėjusiais metais jie užtruko kone dvigubai trumpiau – 13 minučių.
Be klaidų sprendė keturi dalyviai
Klaipėdos miesto savivaldybėje egzaminą laikiusi Rima Stončaitytė bei internetu egzamino užduotis sprendę Agnė Brukštutė, Kristupas Miežys ir Birutė Pavlovienė – šių metų KET egzamino pirmūnai, teisingai atsakę į visus 20 klausimų. Beje, B. Pavlovienė ne tik nepadarė nė vienos klaidos, bet ir greičiausiai iš visų laimėtojų išsprendė egzaminą – per 19 minučių 41 sekundę. Jiems, kaip ir dar 16 mažiausiai klaidų padariusiems egzamino dalyviams „Lietuvos draudimas“ padovanojo vairuotojų civilinės atsakomybės privalomąjį draudimą metams.
Moters darbas tiesiogiai susijęs su saugiu eismu - ji yra KET mokytoja, o egzamine dalyvavo trečią kartą. Pernai suklydusi vieną kartą, šįkart ji sprendė be klaidų.
Paklausta, kokį įspūdį jai palieka KET ateinantys mokytis žmonės, R. Stončaitytė atsakė: „Situacija turėtų susirūpinti dvi ministerijos - švietimo ir susisiekimo. Viena užduotis turėtų būti mokyklose vaikams suteikti bent minimalias žinias apie kelių eismo taisykles, nes iki ketvirtos klasės jie yra šiek tiek ruošiami šviesoforo konkursams, o paskui būna didelis tarpas, kol jie, sulaukę 17-18 metų pradeda mokytis vairuoti. Jie gauna žinių bagažą, pradeda važinėti, bet daug kas priklauso nuo to, koks yra požiūris į KET šeimose. Galima neabejoti, kad jeigu taisyklių nesilaiko tėtis, tai jų nesilaikys ir vaikas. Vis dėlto kategoriškai negalima sakyti apie visus, yra ir gerų jaunų vairuotojų, yra ir prastesnių. Problemų turi visų amžiaus grupių vairuotojai.“
Šiemet po vieną klaidą, spręsdami KET egzaminą, padarė septyni dalyviai: Natalija Pancireva, Nerijus Kestenis, Tomas Kolendo, Edmundas Pajarskas, Valdas Krivičius, Artūras Gailius ir Šarūnas Aleksandravičius. Dvi klaidas padarė Klaipėdos miesto savivaldybėje laikiusi Aušra Lukaitė.
Du dalyviai padarė po tris klaidas: Egidijus Jasnauskas ir Tomas Dobrovolskis. Po keturias klaidas šių metų egzamine padarė Alvyda Kupčinskienė, Mindaugas Stankevičius, Andrius Zubkus, Justinas Bartasevičius. Šiauliuose geriausiai egzaminą išlaikė Arūnas Bukis ir Arnas Šukutis, padarę po 6 klaidas.
Balandžio 11 d. pusvalandį vykusį KET egzaminą portale DELFI sprendė 2000 žmonių, o gyvai laikyti egzaminą atėjo apie 150 dalyvių. Vėliau per savaitę savo malonumui egzamino užduotis internete pasitikrino dar 7 tūkst. žmonių. Teisingus klausimų atsakymus egzaminą laikę dalyviai gali sužinoti „Lietuvos draudimo“ interneto tinklapyje ir profilyje „Facebook“. Nugalėtojų sąrašas skelbiamas interneto tinklapyje www.ld.lt/ket.