Jei nesate technikos entuziastas, savo automobilio variklio gaubtą ko gero atidarote tik kai kažkas sutrinka – baigiasi langų skystis arba iš kažkurios automobilio dalies kyla dūmai.

Bet pasirūpinti sutepimu yra vienas iš svarbiausių automobilio priežiūros darbų, nes nepageidaujama greitai besisukančio variklio trintis dažnai nulemia blogas, brangiai kainuojančias naujienas.

Šiuolaikinių automobilių mechanikos technologijos yra labai pažangios, ir tai reiškia, kad ir šiuolaikiniai tepalai yra daug sudėtingesni nei bet kada anksčiau, sako Jungtinės Karalystės tepalų gamintojų asociacijos generalinis direktorius Davidas Wrightas. Pasak jo, sugriežtėjus reglamentams dėl transporto priemonių išmetamųjų teršalų ir augant vartotojų reikalavimams dėl automobilių eksploatacinių savybių nepriklausomai nuo didėjančios tepalų taupos, pramonė turi įgyvendinti gamintojų reikalavimus ir užtikrinti didesnį savo gaminių veiksmingumą.

„Variklių karteriai dabar mažesni, tai reiškia, kad kasmet reikia vis mažiau tepalų, bet naudojamieji turi būti dukart veiksmingesni, – sako D. Wrihgtas. – Automobilių gamintojai šiandien reikalauja lengvesnių, mažiau klampių variklio tepalų, kuriuos galima būtų veiksmingiau panaudoti mažesniame, galingesniame variklyje, tuo pačiu mažinant išmetamų teršalų kiekį.“

Tai reiškia, kad dabar itin svarbu gauti tinkamus tepalus savo automobiliui. Jei įpilsite netinkamų tepalų, katastrofos nepamatysite iškart, kaip būtų, jei į benzinu varomą automobilį įpiltumėte dyzelinio kuro, bet ilgainiui variklio dalys greičiau susidėvės.

„Problemos nepastebėsite iškart. Tai ne tas pats, kas įpilti į automobilį neteisingo kuro, – sako D. Wrihgtas. – Bet nuvažiavę kokius 30 tūkst. km greičiausiai turėsite rimtų gedimų.“

Tai, kokio tepalo reikia jūsų automobiliui, priklauso nuo jo variklio. Visų naujų automobilių naudojimo instrukcijose nurodyta, kokios rūšies tepalus pilti, ir paprastai dar nurodomas rekomenduojamas gamintojas. Parametrai nurodomi skaičiais, atskirtais „w“ raide, pavyzdžiui, 5w40.
Panaudota alyva

„Paprasčiau tariant, tepalų klampumas nurodo atsparumą tekėjimui konkrečioje temperatūroje, – aiškina D. Wrihgtas. „W“ vertinimas su prieš jį einančiu skaičiumi nurodo, kaip tepalai teka žemoje temperatūroje, žiemą, o paskutinis numeris nurodo tekėjimą vasaros temperatūroje.“

Vis dėlto ne vien klampumas nurodo, ar tepalai gerai apsaugos jūsų variklį. Automobilių gamintojai turi atlikti daugybę testų, kad suformuluotų optimaliausią variklių alyvos sudėtį, o ją ratifikuoja organizacija, vadinama Europos automobilių gamintojų asociacija, dar žinoma kaip ACEA (trumpinys pagal prancūzišką organizacijos pavadinimą).

ACEA nustato konkrečius reikalavimus, kurių reikia laikytis norint užtikrinti geriausią įvairių tipų modernių variklių eksploatavimą. Specifikacijos, kurios vadinasi „ACEA Oil Sequences“, atnaujinamos kas ketverius metus, užtikrinant atgalinį suderinamumą su senesnių automobilių varikliais.

„Investicijos į variklių tepalų technologiją gali siekti šešiaženklius ar net septynženklius skaičius, vien už variklių testavimą. Tepalų maišytojai, gamintojai ir pardavėjai turi būti tikri, kad jų parduodami tepalai tinka konkrečiam varikliui“, – sako D. Wrihgtas.

Kiekviena ACEA specifikacija pažymėta raide, o po jos skaičiumi, kuris nurodo tepalų klasę ir kategoriją toje klasėje, pavyzdžiui, ACEA C3. Ši specifikacija bus nurodyta ant tepalų pakuotės, o rekomendacijų, kokios specifikacijos tepalus rinktis, vėlgi ieškokite automobilio naudojimo instrukcijoje.

Ką daryti tuo atveju, jei nerandate rekomenduojamų tepalų? Pasak D. Wrighto, vairuotojai turėtų rinktis ypač atidžiai, nes netinkami tepalai gali smarkiai apgadinti variklį.

Problema ta, kad tepalų pramonė pati atlieka savo sertifikavimą. ACEA apibrėžia specifikacijas, bet už tai, kad produkcija jas atitiktų, atsako tik patys gamintojai. Techninė organizacija ATIAL kas kelerius metus atlieka atrankinį savo narių produkcijos patikrinimą, bet iš esmės viskas priklauso nuo vidinės įmonės politikos. Yra pasitaikę atvejų, kad kai kurie mažiau žinomi tepalų gamintojai ant pakuotės nurodė tam tikrą specifikaciją, tačiau jų tepalai neatitiko standartų.

„Kartais rinka išsikreipia, į ją įžengus nelabai sąžiningiems gamintojams, kurie parduoda produktus už mažesnę kainą nei sąžiningesni gamintojai. Tai turėtų sukelti įtarimų. Jei kažkokio produkto kainos ir kokybės santykis atrodo per geras, kad būtų tiesa, ko gero taip ir yra, – sako D. Wrightas. – Jei jums siūlo litrą visiškai sintetinių variklio tepalų, atitinkančių naujausias specifikacijas, vos už eurą, ko gero vertėtų suabejoti jų kokybe.“

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (113)