Dažniausiai padaromos klaidos

Inter Cars Lietuva“ padangų specialistas Ignas Klimaika sako, kad keičiant sezonines padangas gali pasitaikyti klaidų. Pavyzdžiui, jeigu pakeitus padangas jaučiama ratų vibracija, vadinasi, padangos ant ratlankių sumontuotos netinkamai, nebuvo pašalintos rūdys arba ratai nebuvo subalansuoti.

„Ratai gali būti ir netinkamai priveržti pneumatiniu pistoletu, taip veržiant galima lengvai perveržti varžtus, sugadinti sriegį tiek rato stebulėje, tiek sriegius ant pačių varžtų arba veržles. Ratą prie stebulės tvirtinantys varžtai turi būti priveržti dinamometriniu raktu, taikant tinkamą sukimo momentą. Priešingu atveju, jei vairuotojas vėliau norės pakeisti ratą, jam gali nepavykti atsukti varžtų“, – aiškina I. Klimaika.

Keičiant padangas būtina pakeisti ir ventilius. Jie turėtų būti keičiami kartą per metus. Kodėl? Nes važiuojant ventiliai gauna dideles apkrovas ir susidėvi. Kad protektorius dėvėtųsi optimaliai, rekomenduoja sukeisti padangas vietomis. Tai ypač svarbu naudojant universaliąsias padangas.

Pasak jo, problemų taip pat gali kilti ir su ratlankiais. Jie gali būti užsiteršę dėl korozijos. Jei korozijos apnašų yra po padangos kraštu, pasireiškia ratų vibracijos. Koroziją reikia šalinti iš tokių vietų, kaip vidinis kraštas, ratlankio paviršius šalia stabdžių disko, varžtų lizdai, ir iš vietų, kurios liečiasi su padangos kraštu, taip užtikrinant sandarumą.

TPMS padangų oro slėgio jutikliai taip pat kelia problemų, nes ši sistema yra tiesioginė (kiekviename rate yra ventilis su siųstuvu). Keičiant padangas automobilyje, kuriame įrengta TPMS sistema, reikia žinių ir atsargumo. Taip pat reikalinga programavimo įranga, sumontavus naujus ratus su padangomis reikia suprogramuoti jutiklius prie automobilio.

Kaip turi būti keičiamos padangos

Lietuvos autoservisus vienijančios platformos „Motointegrator.com“ atstovo Mindaugo Šerėjaus teigimu, montuodami naujus ratlankius ar padangas, autoserviso specialistai turėtų patikrinti, ar jie yra suderinami vienas su kitu, ar pagal dydį gali būti naudojami tam tikram automobilio modeliui.

Pakanka pažvelgti į serviso programą ir patikrinti, kokių dydžių padangas ir ratlankius siūlo naudoti automobilio gamintojas. Verta atminti, kad visiškai nauji ratlankiai taip pat turi būti subalansuoti.

„Sezoninis padangų keitimas pradedamas nuo padangų ir ratlankių būklės patikrinimo. Reikia patikrinti keletą parametrų, be kita ko, protektoriaus aukštį, galimus padangų pažeidimus ir deformacijas, ratlankių deformacijas. Prireikus ratlankiai ištiesinami specialiu įtaisu“, – sako M. Šerėjus.

Nuimamas padangas taip pat verta apžiūrėti – pažeidimai ar netinkamas protektoriaus nusidėvėjimas gali parodyti, pavyzdžiui, neteisingą geometriją. Naudotus ratlankius reikia kruopščiai nuplauti ir nuvalyti korozijos apnašas, o padangų kraštus – sutepti specialiu tepalu.

„Jei automobilis yra su nuo pradūrimo apsaugotomis padangomis, autoservise turi būti joms pritaikyta keitimo įranga – speciali plokštė ir spaustuvas. Sumontavus padangas, visi ratai turi būti subalansuoti. Sumontavus automobilyje naują padangų komplektą, vairuotojas turi vykti į servisą, kuriame nustatoma geometrija“, – teigia M. Šerėjus.

Padangas, standartines sezonines ir universaliąsias, reikia keisti vietomis pagal automobilio gamintojo rekomendacijas, įskaitant atsarginį ratą, jei automobilyje jis naudojamas. Padangų sukeitimas vietomis turi užtikrinti tolygų jų protektoriaus dėvėjimąsi. Išimtis – padangos su asimetriniu protektoriumi. Naudojant jas, galima sukeisti tik ašis, nekeičiant pusių.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (78)