Pavėluoti veiksmai
Automobilininkai turėtų suprasti, kad visi automobiliai rūdija, tad norint to išvengti, labai svarbu padengti juos antikorozinėmis medžiagomis kuo anksčiau.
Laiku padengta kokybiška danga leidžia ne tik gerokai pailginti automobilio tarnavimo laiką, bet ir taupo jų savininkų pinigus. Kai korozija jau prasidėjusi, pati paslauga tampa brangesnė, nes reikia daugiau ir įvairesnių medžiagų, o neretai tenka dar ir papildomų operacijų atlikti.
Belieka pasiguosti, kad ne vien tik lietuviai pradeda galvoti apie automobilių koroziją tik tada, kai rūdys jau akis bado. Amerikos rinkos tyrimai parodė, kad jei pirkėjas perka pirmą savo gyvenime automobilį, jam visai nerūpi jo kėbulo atsparumas korozijai ir galimybė pailginti kėbulo tarnavimo laiką. Tačiau kai pirkėjas perka jau 3–4 metų automobilį, paprastai vienas iš keturių jau teiraujasi apie perkamo modelio atsparumą korozijai, o jei perka 6-erių metų automobilį, tai jau du iš penkių pirkėjų domisi šia problema.
Dar daugiau (iki 60 proc. pirkėjų) domisi antikorozine danga tarp tų automobilininkų, kuriems teko remontuoti savo automobilį, atlikti kėbulo remonto darbus.
Norintiesiems ilgai ir saugiai važinėti automobiliu, kad jo prekinė vertė nemažėtų, specialistai pataria dėl kėbulo korozijos kiek galima greičiau kreiptis į profesionalų centrą ir papildomai automobilio kėbulą padengti antikorozine danga. Priklausomai nuo automobilio modelio, toks darbas kainuoja apie 700 Lt, o prireikus keisti kiaurai prarūdijusį sparną, dureles ar kokią kitą kėbulo dalį, tenka mokėti ne mažiau kaip 1000 Lt už vienos tokios detalės pakeitimą.
Nepasikliaukite garantijomis
Dažnam vairuotojui, net visą žiemos kelių slidybę ištvėrusiam be didesnių nuotykių, pavasarį sugenda nuotaika, kai, padoriau nuplovus automobilį, pasirodo rūdžių pūslės. Mašinos ratų nišų briaunos, durų apačios, kurios rudenį nekėlė jokio įtarimo, gavusios tradicinę žiemai paruoštos kelininkų druskos ir purvo porciją, pavasarį gali varyti į neviltį.
Juk kėbulas yra bene brangiausia automobilio dalis. Nors beveik visi automobilių gamintojai savo produkcijai duoda 6–12 metų garantiją dėl korozijos ir lenktyniauja, kas storesniu cinko sluoksniu padengs kėbulą, praktika rodo, kad nerūdijančių automobilių nėra. Be to, neverta labai džiūgauti nusipirkus naują automobilį, kuriam yra suteikiama garantija nuo korozijos.
Gamintojų garantijos dėl korozijos surašytos taip, kad 9 iš 10 atvejų laimi gamintojas (tiksliau, jo įsipareigojimus perėmęs pardavėjas). Realiai eksploatuojant automobilį tiesiog neįmanoma laikytis visų sąlygų, būtinų, kad garantija galiotų. Skandinavijos šalyse (beje, būtent iš jų importo terminalų gaunama dauguma Lietuvos naujų automobilių), nepaisant tų pačių ilgalaikių gamintojo garantijų, visi automobiliai jau terminale privalomai papildomai padengiami antikorozinėmis priemonėmis.
Garantija nustoja galioti, jei automobilis laiku nepateikiamas garantiniam aptarnavimui. O ginčo atveju savininko teises padeda apginti Šiaurės šalių antikorozinis kodeksas. Labai svarbu atkreipti dėmesį, kad 6–8 ar 12 metų garantija reiškia garantiją nuo kiauryminės arba perforuotos korozijos. Jei skylės nėra, tai nėra apie ką ir kalbėti. Bet tai visai nereiškia, kad automobilis nerūdija. Jis lėtai rūdija iš vidaus ir gali būti net labai stipriai surūdijęs, bet skylių dar nebus.
Keletas patarimų
Mokslininkai nustatė, kad itin didelę reikšmę mašinos rūdijimui turi vieta, kur ji saugoma. Paradoksalu, tačiau šildomame garaže laikomą automobilį korozija paveikia gerokai greičiau nei nešildomame ar atviroje aikštelėje. Šiltas garažas pasiteisina tik tuo atveju, kai mašina jame laikoma visą žiemą, ja nevažiuojama.
Kasdien važinėjant ant kėbulo susidaro nedidelis ledo sluoksnis, per naktį neištirpstantis ir lėtinantis koroziją. Labai svarbu, ar garažas gerai vėdinamas ir ar nedrėgnas. Jei yra galimybė, siūloma palikti šiek tiek pravertus automobilio langus. Specialistai pataria žiemą automobilį laikyti su kuo pilnesniu degalų baku, nes benzinui ir orui sąveikaujant šaltuoju metų laiku korozija labai intensyvi.
Patyrę automobilininkai pataria prieš prasidedant šalčiams visas judančias detales – durų vyrius, spyneles, spyruokles ir pan. sutepti preparatais, išstumiančiais drėgmę. Stiklų plovimo bakelį pripildyti neužšąlančio skysčio. Įdomu, kad langą nuo apledėjimo galima apsaugoti nakčiai uždengiant jį laikraščiu. Be pašalinių pagalbos galima apipurkšti automobilio slenksčius, ratų arkas, dugną preparatais, turinčiais gumos, ir suformuoti elastingą apsauginį sluoksnį. Specialistai teigia, jog pastaruoju metu nepelnytai užmiršti purvasargiai – jie efektyviai saugo automobilio slenksčius nuo mechaninio purvo bei žvyro poveikio.