LAKD Intelektinių ir informacinių technologijų departamento direktorius Darius Ražinskas LNK žinių tarnybai teigė, kad šalia informacinės sistemos, tam tikrose magistralinių kelių vietose, diegiami kintančios informacijos ženklai – švieslentėse rodomi ženklai, kuriuos galima koreguoti atsižvelgiant į oro ar eismo sąlygas. Anot jo, taip galima vairuotojus ne tik įspėji apie pavojus konkrečiame kelio ruože, tačiau ir sumažinti greitį.
Gatvėje kalbinti tautiečiai, kalbėdami apie tokį pokytį, teigė, kad ir dabar vairuotojai, matydami, kad eismo sąlygos sudėtingos, nelekia it galvą pametę.
„Nematau, kad kas nors pernelyg greit važiuotų, jei oro sąlygos prastos. Man atrodo, kad vairuotojai pakankamai sąmoningi. Autostradose yra dvi juostos, todėl pirma galima važiuoti patogiu greičiu ir niekam netrukdyti“, – teigė vilnietis.
LAKD atstovas aiškino, kad pasirinkti saugų greitį yra vairuotojų atsakomybė, tačiau siekiama jiems padėti tinkamai įvertinti, koks greitis yra saugus, o taip pat ir įspėti, jei oro sąlygos eismą apsunkina gerokai labiau.
„Greičio ženklai dabar automatiškai reaguos atsižvelgiant į gautą informaciją apie oro sąlygas. Tai reiškia, kad mes turime tinklą kelių orų sąlygų stotelių, kurios matuoja oro sąlygas keliuose, o tuomet užduodami scenarijai ir priklausomai nuo oro sąlygų tam tikrame ruože koreguojamas eismo režimas“, – komentavo D. Ražinskas.
„Manau, kad toks pakeitimas yra logiškas. Jei greitis sumažintas, reiškia didesniu greičiu važiuoti atitinkamame kelio ruože yra nesaugu“, – teigė vairuotoja.
„Manau, kad tai teisinga – saugumas svarbiausia“, – sakė būsima vairuotoja.
Paklausus, kiek tokių ženklų reikėtų bei kiek lėšų numatyta šiai naujovei, mat Kelių direkcija šią paslaugą perka iš privačios technologijų įmonės, D. Ražinskas teigė, kad šios idėjos įgyvendinimą sudaro eilė projektų įrengiant kintančios informacijos ženklus. Kelyje Vilnius–Kaunas jau dabar šie ženklai įrengiami ir tikimasi juos baigti iki metų pabaigos. Dar vienas ruožas, kuriame būtų diegiami šie ženklai – kelias Kaunas–Marijampolė.
„Dabar dviejuose keliuose yra statomi kintančios informacijos ženklai, jie statomi prie visų įvažiavimų į kelią, kad į kelią įvažiavęs vairuotojas galėtų susipažinti su tuo metu nustatytu leistinu režimu kelyje. Šie ženklai galioja taip pat, kaip ir stacionarūs ženklai, todėl važiuojantys greičiau nei kintančiuose ženkluose numatytas leistinas greitis, gali sulaukti ir administracinės atsakomybės už greičio viršijimą“, – komentavo D. Ražinskas.
LAKD atstovas teigė, kad kol kas nėra numatyta, kad pasinaudojant šiais ženklais vasarą būtų leidžiamas ir didesnis nei 130 km/val. greitis, tačiau patys vairuotojai teigia, kad tokiai galimybei pritartų.
Kokia tiksli suma bus skirta šiems projektams įgyvendinti D. Ražinskas neįvardijo, tačiau teigė, kad A5 kelyje kintančių ženklų postų įrengimas ir darbo pradžia kainuos apie 800 tūkst. eurų.
Visą LNK žinių tarnybos reportažą galite peržiūrėti žemiau: