Tradicinėse „Aurum 1006 km“ lenktynėse Palangoje dalyvausiančios „Circle K milesPlus racing team“ komandos nariai teigia, kad nuo pirmųjų žingsnių už vairo kiekvienam turėtų būti diegiamas pagarbos kitam principas, rašoma pranešime spaudai.
„Esminis principas – gerbti kiekvieną eismo dalyvį. Kvapą gniaužiančius momentus profesionaliose lenktynėse lemia greitis, tačiau ir jį mes nuolat atidžiai kontroliuojame. Jeigu elementarios pagarbos taisyklės laikytųsi visi vairuotojai, smarkiai pagerėtų kultūra keliuose, būtų išvengta staigaus, agresyvaus ir nepasvertai rizikingo vairavimo, po kurio pagalbos tarnyboms tenka rinkti ne tik automobilių nuolaužas, bet ir gelbėti gęstančias gyvybes“, – sako „Circle K milesPlus racing team“ lenktynininkas Jonas Karklys.
Pasak lenktynininko, pagarbos kitam taisyklė apima ir atidų vairavimą, kuris turėtų būti kiekvieno vairuotojo prioritetas. Nepaisant to, realybėje vairuojant apsikraunama daugybe šalutinių veiklų ir dar, negana to, spustelimas greičio pedalas.
Šių metų atstovo teigimu, dažniausiai keliuose tenka stebėti saugaus greičio nesilaikymą, išsiblaškymą, vairavimą naudojant telefoną ar išmaniuosius įrenginius, o susidarius kritinei situacijai tiesiog prarandama savitvarda ir pasipila kritinės klaidos, savikontrolės praradimas sudėtingose situacijose.
„Tam, kad galėtume dalyvauti profesionaliose lenktynėse, kuriose rizikos lygis yra labai aukštas, daug treniruojamės ir laviname savo įgūdžius, išmokstame ypatingai koncentruoti dėmesį, o sprendimus priimti akimirksniu. Tai, ką mato žiūrovai yra ilgo pasiruošimo rezultatas ir net profesionalams ne visais atvejais pavyksta tobulai suvaldyti situaciją. Tuo labiau nereikia bereikalingai rizikuoti kelyje“, – teigia J. Karklys.
Beje, auksinę taisyklę galima taikyti ir suformuluotą atvirkščiai ir ji skambėtų kaip „nepasitikėkite keliu ir kitais eismo dalyviais“. Vėl gi ši paprasta gudrybė padės nepriartėti pernelyg arti kito automobilio, sėsti jam „ant uodegos“ ar pavojingai lenkti, leis užsitikrinti erdvę savo manevrams, saugiai stabdyti ar, jei prireikia, keisti važiavimo kryptį.
Įžūlus vairavimo stilius galiausiai atsispindi ir išlaidose degalams, nes nuolatinis greičio pedalo mynimas, stabdymas, staigūs manevrai lemia, kad degalų išeiga neišvengiamai išauga.
„Profesionaliose lenktynėse svarbiausia yra greitis ir laikas, todėl būtina turėti ir tam tikrą degalų strategiją: reikia vairuoti taip, kad netektų dažnai stoti ir bereikalingai gaišti brangaus laiko, įvertinti, ar verta piltis degalų, jei jų likučio užteks iki finišo. Kasdienybėje svarbūs ne tik kokybiški degalai, bet ir nuosaikus vairavimas, tolygaus greičio palaikymas. Tradiciškai vienas ekonomiškiausių greičių yra 90 km/h. Svarbu planuoti savo vairavimą, kad nereikėtų dažnai stabdyti ir vėl akceleruoti, galbūt kai kur galima tiesiog prariedėti ir mažiau suvartoti energijos spaudžiant akceleratoriaus pedalą. Na ir nepamiršti leidžiantis nuo kalno neįsijungti laisvos pavaros, bet riedėti naudojant tarkim 5-tą pavarą - taip sutaupoma kuro“, – sako lenktynininkas.
„Circle K milesPlus racing team“ atstovaus keturi lenktynininkai: broliai Ignas ir Jonas Gelžiniai, vilnietis Jonas Karklys, lenktyniaujantis Europos „Octavia Cup“ pirmenybėse ir laimėjęs jose antrą vietą Vokietijoje praėjusį savaitgalį. Komandoje važiuoja ir kylanti lenktynių žvaigždė, daugkartinis Estijos kartingo čempionas, „Formulės 4“ Italijos čempionas, 2014-2017 metų geriausias Estijos žiedinių lenktynių meistras Ralfas Aronas, sėkmingai dalyvaujantis „Formulės 3“ čempionate – jis lenkia legendinio lenktynininko Michaelio Schumacherio sūnų Micką bei pretenduoja tapti čempionato nugalėtoju.
Tradicinės, jau 19-osios jų istorijoje 1006 kilometrų automobilių žiedinės lenktynės šiemet Palangoje vyksta liepos 18-21 dienomis.