Rudeninių darganų metu vairuotojai ypač didelį dėmesį turėtų skirti matomumui bei pasirūpinti, kad skirtingi automobilio agregatai funkcijas atliktų tinkamai. Lyjant lietui ar tiesiog važiuojant šlapia kelio danga labai svarbu, kad valytuvai tinkamai nuvalytų vandenį ar iš po ratų tykštantį purvą. Tam gali prireikti ir langų skysčio, todėl vairuotojai turėtų iš anksto pasirūpinti, kad jo nepritrūktų, taip pat, kad šis būtų tinkamas esamoms meteorologinėms sąlygoms.
Svarbi švara
Jei valytuvai nebenuvalo vandens ar purvo nuo lango, arba nuvalo ne visiškai, tai yra ženklas vairuotojui, kad juos reikia keisti. Dieną tinkamai nenuvalytas vanduo nuo stiklo didesnių problemų gal ir nesukels, naktį tai gali iššaukti rimtą pavojų eismo dalyvių saugumui. Vanduo ant stiklo iškreipia vaizdą, o įžiūrėti kelią gali tapti beveik neįmanoma, kai nenuvalytą stiklą apšviečia priešpriešine eismo juosta atvažiuojantys automobiliai.
Net ir esant idealioms sąlygoms, tamsoje atvažiuojančio automobilio žibintai vairuotojus vis tiek trumpam apakina. Kad žala būtų mažesnė, dar prieš pradėdami važiuoti transporto priemonių savininkai turėtų įsitikinti ne tik tuo, kad valytuvai gerai nuvalo langą, bet ir patikrinti, ar jis švarus iš vidaus. Įvairios dulkės, nešvarumai ar pirštų antspaudai gali taip pat apsunkinti matomumą.
Viena lemputė iki nelaimės
Dažnai viena perdegusi automobilio žibintų lemputė yra tas gedimas, kurio pašalinti vairuotojai neskuba. Automobilių ekspertas Vitoldas Milius pabrėžė, kad toks elgesys ydingas, mat net viena lemputė gali tapti eismo įvykio priežastimi. Specialistas aiškino, kad nedegant vienam žibintui vairuotojo kelias yra apšviečiamas prasčiau, o dėl to jis gali nepastebėti kliūties kelyje ar šalikele einančio žmogaus. Antras pavojus – kitus vairuotojus klaidinantis vaizdas.
Vienas šviečiantis automobilio žibintas gali tapti it optine apgaule kitiems eismo dalyviams. Mat vieni gali pamanyti, kad artėja ne automobilis, o motociklas. Dar blogiau, kai artėjančią šviesą vairuotojai identifikuoja kaip toli esantį automobilį, o šis jau netrukus praskrieja pro šoną.
Tokiais atvejais, anot specialisto, klaidingai įvertinę atstumą iki atvažiuojančio automobilio, kiti vairuotojai gali nuspręsti imtis veiksmų, kurie gali baigtis tragiškai.
Nepamirškite kitų
Problemų kyla ir tais atvejais, kai žibintai nėra tinkamai sureguliuoti. Taip jie ne tik netinkamai apšviečia kelią, bet ir akina kitus vairuotojus, o tai yra labai pavojinga. Apakintas vairuotojas gali neįvertinti, kad, pavyzdžiui, priešais yra kelio vingis, ir taip išvažiuoti į priešpriešinio eismo juostą ar griovį. Svarbu, kad rūko žibintų skleidžiamos šviesos spindulys taip pat nebūtų per daug aukštai.
Nors kelią apšviečia priekiniai žibintai, nevažia pamiršti ir galinių. Ypač svarbu, kad pastarieji šviestų tinkamai ne tik juos įjungus, bet ir tada, kai nuspaudžiamas stabdžių pedalas. Staigiai stabdant tik žibintų šviesa gali padėti, važiuojantiems iš paskos, tinkamai sureaguoti į situaciją. Dėl tos pačios priežasties tvarkingai privalo veikti ir visi posūkio signalai.
Problemų dėl matomumo kyla ir tada, kai žibintų stiklas pagelsta, todėl vairuotojai taip pat turėtų reguliariai pasirūpinti jų švara.
Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.