Dar gegužės pradžioje „Delfi“ rašė, kaip užsienyje viešinčiai lietuvei netikėtai nuo sąskaitos automatiškai buvo nuskaičiuoti 75 eurai. Peržiūrėjus išrašą, buvo matyti, jog mokėjimai atlikti „Bolt“ įmonei, nors duomenys išraše sukėlė abejonių, ar tai tikrai pati įmonė, ar sukčiai, pasiekę jautrius įmonės klientų duomenis ir besinaudojantys įmonės pavadinimu.

Tuomet moteris tikino, kad jokiomis panašiomis paslaugomis nesinaudojo, kaip tik tuo metu buvo išvykusi į užsienį, o banko kortelės ar banko sąskaitos duomenų niekas iš artimųjų ar aplinkinių nežinojo ir pasinaudoti negalėjo.

Istorija su kiek kitokiomis aplinkybėmis

Praėjus kelioms savaitėms su „Delfi“ susisiekė dar vienas skaitytojas. Dalindamasis nuoroda į anksčiau publikuotą „Delfi“ straipsnį, vyras teigė, kad jam nutiko identiška situacija.

„Man atsitiko visiškai identiška situacija – vos per minutę keli mokėjimai už „Bolt“ paslaugas, kuriomis nesinaudojau. Iš viso – trys nuskaitymai po 30 eurų“, – pasakojo skaitytojas Andrius.

Tiesa, šį kartą istorija krypsta kiek kita linkme. Anot skaitytojo, šį kartą įmonei mokėjimai yra matomi ir yra atlikti iš kito vartotojo paskyros, tačiau kaip tai nutiko, įmonė paaiškinti negali ir teigia, jog duomenimis, veikiausiai, pasidalijo pats.

„Įmonės atstovai teigia, mato, kad su kito asmens paskyra pirkta, naudojantis mano kortelės duomenimis. Bet dėl duomenų apsaugos nieko negali padaryti. Pats kaltas, kad kažkam daviau savo kortelės duomenis. Nors būtent ta kortele niekur nesinaudoju, tik „Bolt“ ir „Booking“ paskyrose. Panaršius internete, su „Bolt“ ir tokiais nuskaičiavimais radau bent 5–6 atvejus. Vadinasi, ne pirmą kartą taip vyksta“, – kalbėjo vyras.

Naudojasi ir draugai, ir artimieji

„Bolt“ vadovas Lietuvoje Andrius Pacevičius teigė, kad atvejų, kai klientai kreipiasi dėl jiems nežinomų nuskaitymų, pasitaiko nuolat, tačiau didžiajai daugumai iš jų pavyksta išsiaiškinti, kas ir kada sumokėjo už paslaugas „Bolt“ platformoje.

„Pastaraisiais mėnesiais nepastebėjome panašių atvejų augimo. Visada reaguojame į tokius skundus ir stengiamės išsiaiškinti priežastis. Deja, naudojimąsi asmenine kredito kortele kontroliuoja tik pats asmuo. Vartotojai prie „Bolt“ paskyros gali prisijungti su tiek kreditinių kortelių ir kitų mokėjimo būdų, kiek jiems reikia. Kaip ir daugelis paslaugų teikėjų internete, mes neribojame klientų pasirinkimo, – tai gali būti ir kito asmens vardu užregistruota kortelė. Tais atvejais, kai kortele leidžiama naudotis kitiems asmenims, patariame atlikus užsakymą visada ištrinti kortelės duomenis iš svetimos paskyros“, – patarė A. Pacevičius.

Anot jo, dažniausia tokių netikėtų nuskaitymų priežastis – kitų artimų asmenų naudojimasis kredito kortele.

„Klientui kreipusis dėl nežinomų nuskaitymų, mūsų specialistai patikrina, keliose paskyrose naudojama ta pati mokėjimo kortelė, kieno vardu užregistruotos tos paskyros, kas buvo užsakyta ir kokiu adresu pristatyta. Net ir matydami panašias pavardes, mes negalime perduoti su paskyra siejamų asmens duomenų tretiesiems asmenims. Vidutiniškai „Bolt“ vartotojai savo paskyrose turi prijungę 2 mokėjimo būdus – gana dažnai antrasis priklauso kitam šeimos nariui ar artimajam. Teoriškai tai didina panašių atvejų tikimybę“, – komentavo įmonės vadovas Lietuvoje.

A. Pacevičius taip pat atkreipė dėmesį, kad neretai paaiškėja, jog tėvų kortelėmis naudojasi ir vaikai. Nors „Bolt“ susisiekimo programėle gali naudotis tik pilnamečiai. Tiesa, „Bolt Food“ platformoje tokio ribojimo nėra.

„Mes suprantame, kad kaupiamos asmeninės klientų bei partnerių informacijos saugumas yra itin svarbus, todėl esame įdiegę bei taikome įvairias priemones norėdami ją apsaugoti. „Bolt“ saugo klientų duomenis remdamasi pavėžėjimo sektoriaus reikalavimais, patirtimi bei pagrindiniais duomenų apsaugos standartais“, – teigė A. Pacevičius.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (18)