Teisybės neieško

Autoservisų tinklo „Flix-Auto“ Kauno padalinio vadovas Vytautas Paškauskas teigia, kad taisyti kolegų darbo broką tenka pakankamai dažnai.

„Kiekvieną savaitę išlenda po tokį atvejį. Man keista, kad žmonės neieško teisybės. Mes patariame kreiptis į tą patį sevisą, kuriame buvo taisytas automobilis ir aiškintis tiesiogiai. Tačiau daugeliu atvejų žmonės neieško tiesos ir tai yra keista. Galbūt moka pigiau ir nėra užtikrinama kokybė. Gal sunku rasti kokybę garaže. Buvo atvejis, kai pakeitė rankinio stabdžio kaladėles ir dingo galiniai stabdžiai“, – sako V. Paškauskas.

DELFI rašė apie atvejį, kuomet vilnietis įsivėlė į konfliktą su autoservisu dėl jo nuomone netinkamai atliktų remonto darbų.

„Visų pirma žmonės turi žiūrėti, ant kokio dokumento pasirašo. Kai būna atliekami darbai, tai būna darbų atlikimo aktas. Jei naujas gedimas susijęs su tuo, kas buvo atlikta, tai nebūtina tvarkytis tame pačiame servise, jei juo nepasitiki. Tačiau darbus atlikusio serviso atstovas raštu turi būti kviečiamas į patikrą.

Atstovas turi matyti patikrą, nes vėliau savo tiesą bus sunku įrodyti. Taip pat turi būti atitinkamų institucijų atstovai. Priešingu atveju jei nebus atstovų, o kitas servisas parašys raštą, kad darbai buvo atlikti nekokybiškai, tai daugeliu atvejų toks dokumentas neturi jokios juridinės galios“, – sako V. Paškauskas.

Kreiptis raštu

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Vartojimo paslaugų saugos ir kokybės departamento direktorė Živilė Kazakevičienė teigia, kad Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse numatyta, kad jeigu rangovas neatlieka ar netinkamai atlieka vartojimo rangos sutartyje numatytą darbą, užsakovas turi teisę pasinaudoti numatytomis pirkėjo teisėmis ir pasirinktinai iš paslaugų teikėjo reikalauti vieno iš keturių punktų:

1. kad daiktas ar paslauga, sutartyje apibūdintas pagal rūšį, būtų pakeistas tinkamos kokybės daiktu (ar paslauga), išskyrus atvejus, kai trūkumai yra nedideli arba jie atsirado dėl pirkėjo kaltės;

2. kad būtų atitinkamai sumažinta pirkimo (paslaugos teikimo) kaina;

3. kad pardavėjas / paslaugos teikėjas neatlygintinai per protingą terminą pašalintų daikto (paslaugos) trūkumus arba atlygintų pirkėjo išlaidas jiems ištaisyti, jei trūkumus įmanoma pašalinti;

4. grąžinti sumokėtą kainą ir atsisakyti sutarties, kai netinkamos kokybės daikto (paslaugos) pardavimas yra esminis sutarties pažeidimas.

Ž. Kazakevičienė teigia, kad vartotojas turi teisę kreiptis ir į kitą autoservisą.

„Vartotojas, manantis, kad šiuo atveju – autoservisas pažeidė jo teises ir interesus, pirmiausia privalo raštu kreiptis į pardavėją ar paslaugų teikėją ir nurodyti savo reikalavimą. Vartotojas privalo kreiptis į pardavėją ar paslaugų teikėją ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo tos dienos, kurią vartotojas sužinojo ar turėjo sužinoti apie savo teisių pažeidimą.

Pažymėtina, kad paslaugų teikėjas vartotojui turėtų atsakyti per 14 dienų nuo vartotojo kreipimosi gavimo dienos. Tuo atveju, jeigu paslaugų teikėjas nesutinka tenkinti vartotojo reikalavimo (pvz. ištaisyti darbų trūkumus) arba neatsako į vartotojo kreipimąsi, vartotojas gali pasinaudoti Civilinio kodekso 6.334 straipsnyje įtvirtintomis pirkėjo teisėmis, kreiptis į kitą autoservisą ir prašyti pašalinti pirmame autoservise galimai nekokybiškai suremontuotos transporto priemonės trūkumus.

Kai automobilio remonto darbų trūkumai pašalinti, vartotojas, vadovaudamasis Civilinio kodekso 6.334 straipsnio 1 dalies 3 punktu, turi teisę raštu kreiptis į pirmą autoservisą ir reikalauti, kad pastarasis atlygintų vartotojo patirtas išlaidas automobilio remonto trūkumams pašalinti.

Ginčo neišsprendus taikiai, vartotojas turi teisę kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą, pateikdamas Vartotojų teisių apsaugos įstatymo 23 straipsnyje įtvirtintus reikalavimus atitinkantį vartotojo prašymą“, – teigia Ž. Kazakevičienė.

Skundai dėl autoservisų suteiktų galimai nekokybiškų automobilių remonto paslaugų sudaro apie 5 proc. bendro Valstybinėje vartotojų teisių apsaugos tarnyboje gaunamų prašymų skaičiaus. Taip pat sulaukiama skambučių bei elektroninių paklausimų dėl autoservisų suteiktų galimai nekokybiškų automobilių remonto paslaugų.

„Nuo gegužės 1 d. įsigaliojo „Transporto priemonių techninio aptarnavimo ir remonto paslaugų teikimo tvarkos aprašas“, kuriame įtvirtinti griežtesni reikalavimai transporto priemonių techninį aptarnavimą ar remontą atliekantiems asmenims, įtvirtintos transporto priemonės valdytojo (šiuo atveju – vartotojo) teisės“, – pabrėžia Ž. Kazakevičienė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (109)