Praėjusią savaitę į naujienų portalo „Kas vyksta Kaune“ redakciją kreipėsi Taikos prospekto gyventojas. Kauniečio teigimu, kasnakt nuo 22.00 val. iki 02.00 val. Taikos pr. atkarpoje nuo „Neste“ degalinės (Taikos pr. 80A) iki „Circle K“ degalinės (Taikos pr. 52A) vyksta motociklų ir automobilių lenktynės.
„Baisu, kas darosi nuo 22.00 val. iki 02.00 val. Taikos pr. atkarpoje nuo Draugystės žiede esančios „Neste“ iki „Circle K“ ir šiek tiek toliau. Nuo garso, atvirai pasakius, gali iš lovos iškristi“, – telefonu skundėsi vyras.
Kauniečio teigimu, tokios lenktynės miesto gatvėmis vyksta apie metus laiko, o aprimsta tik tada, kai pasirodo pirmosios šalnos.
„Prieš metus buvo apsiraminę, po to vėl prasidėjo… Ir jokie savaitgaliai jiems neegzistuoja. Vasarą nereikia net langų atsidaryti – naktį ištisai motociklų ir automobilių burzgimas… Jūs neįsivaizduojate, ką reiškia girdėti tokį garsą. Visi kaimynai pasakys tą patį“, – tvirtino vyras.
Dėl šios problemos kaunietis esą bandė kreiptis į pareigūnus, tačiau prarado viltį, mat kol ekipažas atvyksta, lakstūnai spėja pasprukti.
„Žmonės nesiskundžia policijai, nes paprasčiausiai prarado pasitikėjimą. Kam skambinti, jei nieko nepadarys. Kitoj valstybėj būtų kitaip padaryta, pas mus į tokius dalykus žiūri pro pirštus. Būtų pagauti jie (lenktynininkai – aut. past.), išgaudyti ir viskas. Yra gi vietos lenktynėms ne mieste“, – apmaudą liejo vyras.
Reikia greičio mažinimo kalnelių?
Kaunietis mano, kad greičio fanatikus galėtų pažaboti Taikos pr. įrengti greičio mažinimo kalneliai.
„Policija nestovės čia, bet reikia kažką daryti. Gal taip vadinamus „gulinčius policininkus“ įrengti. Reikia uždaryti tas lenktynes. Neduok Dieve, kas nors riktelės namie, ar garsiau muziką paleis, tai netrukus policija prisistatys, o čia niekas nereaguoja. Gyventų Taikos pr. asmuo iš kokių nors visiems žinomų struktūrų, tai čia būtų 10 policijos postų. O kaip eilinis žmogus, tai galima maišyti su organinės kilmės medžiagomis“, – piktinosi kaunietis.
Vyras baiminasi ir didesnės nelaimės, kuri gali įvykti minėtoje atkarpoje. „Girdėjau gandus, kad čia tokio rango žmonės, kuriems reikia dėmesio, reikia pasirodyti. Esmė tame, kol neįvyksta koks nors įvykis, tai visi žiūri pro pirštus, o kai įvyksta, tada pradeda visi šokinėti. Bet kas man sumokės už nervus ir moralinę žalą, kurią aš patiriu atsibusdamas, šokinėdamas iš miegų?“ – retoriškai klausė kaunietis.
Besiskundžiančių yra ir daugiau
Transporto priemonių burzgimu, padangų cypimu ir kitais lenktynių garsais skundžiasi ir daugiau kauniečių. Lenktynių trasos kasnakt esą atidaromos ne tik Taikos pr., bet ir Savanorių bei Karaliaus Mindaugo prospektuose.
„Kauniečiai, kurie gyvena toliau nuo pagrindinių gatvių, tokių kaip Savanorių pr., K. Mindaugo pr. ir kt., nežino, kad nuo 22.00 val. iki 1.00 val. nakties šios gatvės virsta lenktynių trasomis. Čia varžosi nuo galingiausių automobilių ir motociklų iki paprasčiausių pirdų“, – dar vienas kauniečio skundas praėjusią savaitę pasiekė „Kas vyksta Kaune“ redakciją.
Vyro teigimu, lenktynės dažniausiai prasideda prie šviesoforų.
„Pradžiai minėti lenktynininkai varžosi kieno geležinis žvėris garsiausiai baubia… Užlaužia akceleratoriaus rankeną iki galo. Na, o jau kai užsidega žalias šviesoforo signalas, tada pirmyn. Greičiai, manau, įspūdingi. Galima tik spėti, kad nuo 50 km/val. (kuris leidžiamas miesto ribose) iki 100 km/val. ir daugiau, bet to nesužinosim, nes „rekordai“ nefiksuojami.
Kas turėtų fiksuoti „rezultatus“?.. Taip, Kelių policija arba bent jau garsusis „trikojis“, bet deja ne. Šią vasarą nebuvo tokio reido arba bent apie tai nerašė spauda, o manau, kad tokių „lenktynių trasų“ turi kiekvienas Lietuvos miestas ir miestelis“, – svarstė kaunietis.
Siūlo drausti motociklų eismą
Vyras viešai kreipėsi ir į Kauno valdžią bei pačius triukšmadarius, siūlo net riboti motociklų eismą.
„Ramybės valandos yra 22-07 val., tai kodėl neapsikentę triukšmo gyventojai turi miegoti užsidarę langus, kai naktį lauke karštis 25 laipsniai? Jeigu visi pradėtų triukšmauti, pjauti žolę naktį, daryti remontus ramybės valandomis ir panašiai. Viskam yra laikas ir vieta. Tikiuosi, kad šia problema susirūpins tiek miesto vadovai, tiek Kelių policija, o gal net ir patys triukšmadariai.
Trakų miestas apribojo motociklų judėjimą tam tikromis valandomis, gal laikas ir Kaunui apie tai pagalvoti kitais metais. Nes ši vasara jau baigiasi, kaip ir „lenktynių“ sezonas, nors iki pirmų šalnų dar laiko daug…“ – į valdžią ir gyventojus apeliavo kaunietis.
Triukšmadariams pažaboti – naujas prietaisas
Kaip naujienų portalui „Kas vyksta Kaune“ komentavo Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato (VPK) Komunikacijos poskyrio vyriausioji specialistė Reda Zarauskienė, komisariate šiais metais yra gauti du pranešimai dėl galimo viešosios tvarkos pažeidimo (keliamo transporto priemonių triukšmo) Kauno mieste, Taikos pr. Gyventojai dėl to paties įvykio kreipėsi liepos 1 d., 23.51 val., ir 23.52 val.
„Šios vasaros pabaigoje policijos pareigūnų darbą palengvins itin inovatyvus prietaisas, kuris ypač pasitarnaus vykstant į tokius iškvietimus – triukšmo matuoklis. Esant poreikiui ar kilus įtarimams, jog transporto priemonė viršija leistiną triukšmo lygį, juo bus galima patikrinti transporto priemonės skleidžiamus garso decibelus“, – teigė R. Zarauskienė.
Už pažeidimus – baudos
Kauno policijos atstovė pabrėžė, kad transporto priemonių skleidžiamo variklio triukšmo reikalavimus nustato Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro įsakymu Nr. 3-169 patvirtintas „Kelių transporto priemonių variklių triukšmo ribinių dydžių ir jų nustatymo tvarkos aprašas“. Įstatyme nustatyti aiškūs reikalavimai eisme dalyvaujančioms, konkrečioms transporto priemonių kategorijoms:
L kategorijos transporto priemonių skleidžiamo triukšmo lygis neturi viršyti nurodyto gamintojo lentelėje. Neturint gamintojo duomenų, triukšmo lygis neturi viršyti apraše nurodytos ribos, kuri yra skirtinga, atsižvelgiant į transporto priemonės variklio darbinį tūrį (cm3). Pavyzdžiui, žemiausia triukšmo riba yra taikoma transporto priemonėms, kurių darbinis tūris neviršija 80 cm3 – 91 dB (A). Palyginus, transporto priemonių, kurių darbinis tūris yra daugiau nei 1000 cm3, triukšmo riba yra 106 dB (A).
M kategorijos (lengvieji automobiliai) transporto priemonių skleidžiamas variklio triukšmo lygis yra vertinamas atsižvelgiant:
a) į degalų tipą, vieni reikalavimai keli benzininiams varikliams, kiti dyzeliniams;
b) į registracijos metus, registruoti iki 2002 m. sausio 1 d., ir registruoti po 2002 m. sausio 1 d.;
c) į variklio galią, galia iki 150 kW, ir galia daugiau nei 150 kW.
Transporto priemonėms dyzeliniu varikliu (galia iki 150 kW, registracija iki 2002-01-01) variklio triukšmo riba – 94 dB (A), kai galia daugiau nei 150 kW – 96 dB (A).
Transporto priemonėms benzininiu varikliu (galia iki 150 kW, registracija iki 2002-01-01) variklio triukšmo riba – 91 dB (A), kai galia daugiau nei 150 kW – 93 dB (A).
Transporto priemonėms dyzeliniu varikliu (galia iki 150 kW, registracija po 2002-01-01) variklio triukšmo riba – 90 dB (A), kai galia daugiau nei 150 kW – 92 dB (A).
Transporto priemonėms benzininiu varikliu (galia iki 150 kW, registracija po 2002-01-01) variklio triukšmo riba – 87 dB (A), kai galia daugiau nei 150 kW – 89 dB (A).