Elektromobilių populiarumas Lietuvoje sparčiai auga, ir jau 2024 m. birželį jų skaičius pasiekė daugiau nei 22 tūkst. Plečiantis elektromobilių parkui, daugėja klaidingų įsitikinimų apie jų priežiūrą. Vienas dažniausiai pasitaikančių mitų – baimė plauti elektromobilius, tačiau iš tiesų, ne reguliarus plovimas, o nepakankama priežiūra gali jiems pakenkti. Tunelinių automobilių plovyklų tinklo „PRO BRO Express“ inovacijų vadovas Edgaras Stanevičius atkreipia dėmesį į dažniausiai daromas klaidas, susijusias su elektromobilių plovimu.

„Daugelis automobilių savininkų mano, kad elektromobilio plovimas gali pakenkti jo elektrinėms detalėms, – teigia E. Stanevičius. – Tačiau šios baimės yra nepagrįstos ir gali sukelti daugiau žalos, nes reguliariai neplaunant automobilio, ypač žiemą, ant jo, susikaupęs purvas gali paskatinti koroziją. Nepaisant to, elektromobilių savininkams ir automobilių plovyklų operatoriams derėtų laikytis tam tikrų atsargumo priemonių“.

Nepavojinga, jei laikomasi saugumo

Elektra varomos transporto priemonės išsiskiria sandaria elektros sistema, apsaugota nuo vandens patekimo, todėl nei lietus, nei jų plovimas joms nepavojingas. Nepaisant to, kai kurie elektromobilių savininkai susirūpinę, kad plovimas tunelinėje plovykloje gali jiems padaryti žalos.

Anot inovacijų vadovo, visi plovimo būdai, įskaitant tunelines plovyklas, aukšto slėgio vandens sroves ar garo valytuvus, elektromobiliams pavojaus nekelia. Svarbiausia – įsitikinti, kad prieš plovimą automobilis yra išjungtas, o įkrovimo anga uždaryta. E. Stanevičius taip pat patvirtina, kad elektromobiliams nereikia specialių plovimo priemonių, todėl joms naudojami tie patys valymo produktai kaip ir įprastoms transporto priemonėms.

Automobilių plovykla

Paliktas purvas – pavojus automobiliui

Elektromobilių savininkai ypač nerimauja dėl tunelinių plovyklų, nes mano, jog jose naudojami plovimo konvejeriai ar kiti mechanizmai gali būti pavojingi jų automobiliui.

„Pagrindiniai reikalavimai automobiliams yra nurodyti plovyklos taisyklėse. Iš esmės, jeigu automobilis yra techniškai tvarkingas, nepažeistu kėbulu ar stiklu ir su originaliomis kokybiškomis detalėmis – nėra pagrindo nerimauti. Dėl visiškos ramybės visada galima peržiūrėti automobilio savininko vadovą, kuriame nurodytos konkrečios instrukcijos ir atsargumo priemonės, padėsiančios išvengti galimų pavojų plovimo metu“, – pataria E. Stanevičius.

Dažnai klaidingai manoma, kad vanduo gali ypač pakenkti elektromobilio važiuoklei. Vis dėlto, ekspertas atkreipia dėmesį, kad ši dalis paprastai yra puikiai apsaugota ir sukurta taip, kad atlaikytų vandens poveikį. Lygiai taip pat užsandarinti akumuliatoriai patikimai apsaugoti nuo vandens prasiskverbimo. Reguliarus apatinės dalies valymas ne tik saugus, bet ir padeda pašalinti nešvarumus, kurie gali ilgainiui sukelti koroziją. Toks priežiūros būdas ne tik išlaiko automobilio išvaizdą, bet ir užtikrina dalių ilgaamžiškumą, prisidedantį prie patikimesnės vairavimo patirties bei ilgalaikio elektromobilio efektyvumo.

Paradoksalu, tačiau ne reguliarus plovimas, o atvirkščiai, nepakankama priežiūra gali sukelti neigiamus padarinius elektromobiliams.

„Pašalindami teršalus, tokius kaip druska, žiedadulkės, paukščių išmatos ir kelių nešvarumai, transporto priemonių savininkai gali išvengti galimos korozijos žalos, – pastebi ekspertas. – Tiek elektrinius, tiek įprastus automobilius reikia reguliariai valyti, siekiant išlaikyti automobilio išvaizdą ir jo išliekamąją vertę“.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją