Dvejojančius ragina garso signalais
Pasikeitus Kelių eismo taisyklėms (KET) pasikeitė ne tik vairavimo sąlygos, bet ir niekuo dėtų žmonių gyvenimas.
Taip teigia su portalo „Delfi“ redakcija susisiekusi prie judrios Raudondvario plento sankryžos esančiame daugiabutyje gyvenanti Indrė J. Pasak moters, ji bei kaimynai turi nuolatos kęsti automobilių pypsenimą, o kartais ši kakofonija primena vestuvių procesiją. Pikčiausia tai, kad prie sankryžos sustoję vairuotojai signalizuoti pradeda apie 6 val. ryto ir prikelia iš miego.
Kaunietė minėjo, kad problemos prasidėjo pasikeitus KET ir eismą sankryžoje reguliuojančiame šviesofore įdiegus papildomą sekciją: dešinėn, link magistralės „Via Baltica“, sukti leidžiančią žalią rodyklę.
Su šia naujove susipažinę toli gražu ne visi vairuotojai. Kai kurie dvejoja, ar galima tuo pačiu metu degant draudžiamam šviesoforo signalui bei dešinėn sukti leidžiančiai žaliai, pasukti į dešinę iš pirmosios eismo juostos. Dvejojančiam vairuotojui stovint, už jo išsirikiuoja nemaža automobilių kolona, o „ragindami“ sukti dešinėn, kiti vairuotojai nevengia naudoti garso signalų.
Sulaukė atsakymo, jog vairuotojai pripras
„Nors taisykles galioja jau kiek virš metų, tačiau triukšmas ir eismo nesklandumai tęsiasi, ir dėl to kenčia šalia sankryžų namus turintys gyventojai, gyvenantys lyg „nesibaigiančiose vestuvėse“. Mat vairuotojai pykstasi ir laiko užspaudę garsinius signalus“, – sakė kaunietė.
Ji minėjo, kad dėl triukšmo, nuolatinio signalizavimo turi kentėti ne tik ji, bet ir kiti daugiabutyje gyvenantys žmonės. Kai kurie kaimynai net turėjo miegamąjį perkraustyti į kitus kambarius, kad rytais jų nežadintų automobilių signalai.
„Dėl nuolatinio triukšmo, kurį sukelia garso signalai, suprastėjo ne tik mano gyvenimo kokybė, bet ir smuko nekilnojamo turto vertė“, – konstatavo šalia judrios sankryžos Raudondvario plente gyvenanti kaunietė.
Moteris įsitikinusi, kad problemą būtų galima išspręsti nesunkiai. Tereikėtų prie šviesoforo įrengti informacinį stendą, kuriame būtų paaiškinta, kokiomis kryptimis galima važiuoti degant vienam ar kitam signalui.
„Rašiau skundus Kauno savivaldybei, Susisiekimo ministerijai, ir žinoma – Kauno savivaldybės Transporto ir eismo skyriui. Susisiekimo ministerija ir Kauno savivaldybė skundus persiuntė Transporto ir eismo skyriui, bet šie visiškai tai ignoruoja, nors pagal Lietuvos įstatymus privalo atsakyti per 21 dieną. Bet neatsako niekada“, – portalui „Delfi“ skundėsi moteris.
Ji prisiminė gavus tik vieną atsakymą, kuriame teigta, kad vairuotojai pripras prie pasikeitusių eismo sąlygų.
Tikina, kad šviesoforas įrengtas tinkamai
„Vilniuje yra informaciniai stendai su rodyklėmis, kur ir kada sukti, tačiau Kaune – ne. Prašiau statyti bet kokį stendą, primenantį, kaip vairuotojams sukti, ar nenaudoti be reikalo garsinių signalų, bet tiesiog esu ignoruojama“, – sakė Indrė J.
Nesulaukdama, kol Kauno savivaldybė atkreips dėmesį į problemą, moteris kreipėsi ir į advokatę. Iš teisininkės sužinojo, kad šiai valdininkai prasitarė, jeigu šis prašymas bus patenkintas, analogiškus stendus reikės statyti ir kitose vietoje, prie taip pat veikiančių šviesoforų, o tai kainuos.
Moteris piktinosi neturinti galimybės savivaldybę duoti į teismą, nes jos atstovai neatsiunčia rašto, kuriuo oficialiai būtų atsisakoma imtis veiksmų.
Kauno savivaldybės atstovai, paprašius pakomentuoti prie judrios sankryžos gyvenančios moters pretenzijas, minėjo jai siuntę ne vieną elektroninį laišką, taip pat bendrauta ir telefonu.
„Atsakydami į Jūsų užklausą informuojame, kad Raudondvario pl. ir užvažiavimo į Vakarinį aplinkkelį sankryžoje įrengti šviesoforai atitinka teisės aktų reikalavimus ir yra įrengti tinkamai.
Pažymime, kad pagal kelių eismo taisyklių XI skyriaus 88 punkto reikalavimus gyvenvietėse neleidžiama naudoti garso signalų, išskyrus tuos atvejus, kai jie būtini, kad būtų išvengta eismo įvykio. Primename, kad kelių taisyklių pažeidimų kontrolę vykdo policija“, – komentavo Kauno miesto savivaldybės atstovai.