Kameros jau veikia
Į kovą su korupcija TA stotyse stojusi „Transeksta“ vaizdo stebėjimo kameras pradėjo diegti nuo praėjusių metų pabaigos, o šiuo metu sistema plečiama. Planuojama, kad iki metų pabaigos sistema taps automatizuota.
Tai reiškia, kad vaizdo stebėjimo kameros net tik filmuotų, bet ir fotografuotų visus į techninę apžiūrą atvykstančius automobilius. Ir tai dar ne viskas.
Kontrolieriai nešiojamaisiais planšetiniais kompiuteriais fiksuos automobilių VIN numerius ir „mazgus, kurie kelia įtarimą“.
„Svarbu, kad tai nestabdytų proceso. Siekiame, kad šie dalykai leistų efektyviau atlikti kontrolę“, - DELFI teigė Audrius Glėbus, Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ direktoriaus pavaduotojas.
Filmuota medžiaga šiuo metu saugoma apie mėnesį, tuo tarpu mažesnės apimties nuotraukos sistemoje būtų saugomos neribotą laiką. Bet kokiu atveju, tarp eilučių galima suprasti, kad filmavimas ir nuotraukos labiau skirtos prižiūrėti TA atliekančius kontrolierius.
Be abejo, įrašai gali demaskuoti ir kyšį siūlantį vairuotoją.
„Kiekvienas automobilis atvykęs į liniją yra filmuojamas, kad išoriškai būtų matoma pati patikrinimo procedūra ir kad būtų galima vykdyti kontrolę. Tai mato atsakingi asmenys, kaip kontrolieriai atlieka savo pareigas – ar kokybiškai, ar nėra piktaudžiavimo“, - sako A. Glėbus.
Kontrolieriai taps fotografais
Taigi TA stotys taps lyg foto ir video studijos - be vaizdo įrašų netrukus bus daromos ir nuotraukos. Kaip pavyzdys, prie tam tikros linijos sustojęs automobilis bus automatiškai nufotografuojamas. Toliau darbo imsis kontrolierius.
„Fotografuoti gali ir kameros, nes jos tokią galimybę turi. Dar labiau mums svarbu, kad tam tikrais atvejais būtų galima nufotografuoti VIN kodą, kad įsitikintume, jog tikrai pateiktas tas automobilis, o ne kitas. Taip pat būtų galima fiksuoti įtartinus mazgus, gedimus, kad kai automobilis atvyksta į pakartotinę apžiūrą būtų galima įsitikinti, jog defektai yra pašalinti.
Beje, niekas neklaus automobilio savininko, ar galima mašiną fotografuoti. Lygiai taip pat savininkas nematys ir pačių fotografijų.
„Šios nuotraukos skirtos kontrolei“, - sako A. Glėbus.
Seka per atstumą
Taigi, automobilio dugną ir įvairius mazgus apžiūrintis kontrolierius fiksuos defektus planšetinio kompiuterio kamera. Kol kas neaišku, ar bus privaloma fiksuoti absoliučiai visus trūkumus, nes kai kuriais atvejais tai būtų sunkiai įmanoma misija.
„Kontrolierius galėtų fotografuoti VIN kodą. Tarkime, galėtų fotografuoti pakabos detales, stabdžių sistemas, patį kėbulą, ar nėra pažeidimų ar neleistinų perdarymų, išmetimo sistemos bendrą vaizdą, žibintų būklę, ar neskilę ir daug kitų dalykų. Variantų yra įvairių“, - sako A. Glėbus.
O kertinis aspektas šioje naujovėje yra tas, kad atvykus į pakartotinę apžiūrą bus galima palyginti vaizdą „prieš ir po“.
„Atsakingiems asmenims, kurie per atstumą stebi TA veiklą, gali kilti įtarimų. Atvažiuoja automobilis į pakartotinę apžiūrą, kuriam prieš tai buvo nustatyta 10 trūkumų. Atsakingas asmuo nori įsistikinti, ar tikrai tie trūkumai buvo pašalinti. Galima paprašyti kontrolierių, kad jie atliktų tam tikrų mazgų fotografijas, iš kurių būtų matyti, kad mazgai yra sutvarkyti ir trūkumai pašalinti. Tai grynai technologiniai dalykai. Asociacija diegia labai daug inovacijų“, - sako A. Glėbus.
Naujoje tvarkoje dėmesys atkreipiamas į savadarbes priekabas – neretai numeriai tiesiog perkabinami ant kitų priekabų. Dabar bus galima vizualiai matyti, kokia priekaba atvyksta atlikti TA.
Ir tai ne vienintelė naujovė TA centruose. Spalio pabaigoje bus galima ne tik internetu užsiregistruoti atlikti apžiūrą, bet susimokėti už TA internetu. Taigi atvykus į apžiūros stotį pakaks tik atsispausdinti eilės numerį.