Kartais šias problemas lemia starterio gedimai, itin daug energijos naudojančios apsaugos sistemos, galinga garso aparatūra, papildomi žibintai, elektros instaliacijoje atsiradęs srovės nuotėkis ir panašūs dalykai. Tačiau dažnai mašiną ištinka koma dėl natūralios priežasties – akumuliatoriaus senatvės. Tada nori nenori tenka investuoti į naują energijos rezervuarą ir spręsti rebusą, kurį pasirinkti?
Atsakymas nelengvas, nes tų pačių techninių parametrų akumuliatorių kainos, priklausomai nuo to, kokiu prekės ženklu gaminys papuoštas, gali skirtis dvigubai ar net trigubai. Kaip nepasiklysti pavadinimų jūroje ir nepermokėti už garsų vardą? Kuo brangesni įtaisai pranašesni už pigiuosius? Ieškodamas atsakymų į šiuos klausimus „TopGear“ surengė nediduką eksperimentą ir palygino du energijos šaltinius – „Start Extreme“ ir AD. Abu 78 Ah talpos, tačiau vienas oficialiai priskiriamas prie pigiausių prekių, o AD spalvomis papuoštas neoficialiai gina branguolių garbę, nes pagamintas tame pačiame „Johnson Controls“ fabrike kaip ir garsiausiais prekių ženklais papuošti akumuliatoriai. Eksperimento esmė – patikrinti, kuris sugebės ilgiau maitinti visus įmanomus „Subaru Outback“ elektros prietaisus.
Pirmasis į darbą buvo įkinkytas „Start Extreme“. Bulgariška automobilio baterija turėjo maksimaliu režimu kaitinti „Outback“ sėdynes, džiovinti priekinį stiklą, šildyti galinį langą, spiginti tolimosiomis šviesomis, rūko žibintais, avarinio sustojimo signalais ir dar padėti radijo imtuvui perrėkti „Kemi“ dirbtuvių šurmulį. Mums talkinantys šio serviso meistrai visus elektros grandinės pokyčius fiksavo prijungę specialų „Bosch“ diagnostikos kompiuterį.
Pirmą eksperimento pusvalandį atrodė, kad laukiant, kol akumuliatorius išsikvėps, teks ne tik ilgai pavakaroti, bet ir gerokai panaktinėti. Po 30 minučių įtampa nuo 12,7 volto (V) krito tik iki 11,1. Tačiau nuo maždaug 35-os minutės „Start Extreme“ pradėjo akyse silpti ir kas minutę prarado po vieną ar dvi dešimtąsias volto energijos. Kompiuteris bylojo, kad įpusėjus 37-ai minutei įtampa krito iki 10,8 V. Dar po dviejų minučių – iki 10,4 V. Žibintai jau buvo akivaizdžiai apsiblausę, o aušinimo sistemos ventiliatorius vos šniokštė. Energijos taškymo seanso 42-ą minutę įtampa nuseko iki 8,8 V ir buvo visiškai aišku, kad artėjame prie pabaigos. Kai chronometras pradėjo skaičiuoti 45-ą minutę, pabandėme paleisti variklį – starteris sugebėjo tik tyliai suinkšti. Įtampa buvo kritusi iki 7,5 V.
Po kelių minučių rokiruotės visus tuos pačius darbus atliko AD baterija. Pradžioje šio akumuliatoriaus įtampa beveik iš karto nukrito iki 11,9 V, tačiau vėliau atrodė, kad reikalų turime ne su švino plokštelių prifarširuota stačiakampe dėže, o su jogos guru: 45-ą minutę kompiuteris bylojo, kad įtampa tebesiekia 10,7 V. Bandomas paleisti variklis pabudo akimirksniu ir išsklaidė bet kokias abejones, kas yra kas. Žinoma, tai jokiu būdu nereiškia, kad „Start Extreme“ niekam tikęs. Tiesiog už mažesnę kainą siūlomos kiek kuklesnės galimybės.
„TopGear“ verdiktas
Prireikus keisti akumuliatorių naujesnės kartos automobilyje, būtina šio prietaiso parametrus suderinti su mašinos elektroninėmis sistemomis. Kitaip baterijos eksploatavimo laikas sutrumpės net keletą kartų. Dėl šios priežasties primygtinai rekomenduojame pasikonsultuoti su profesionalais. Taip pat patariame įsitikinti, ar dėl energijos šaltinio efektyvumo nekalta automobilio elektros įranga.