Automobilių švaros centro „Švaros meistrai“ darbų vadovas Audrius Zalanskas sako, kad vieni vairuotojai salono cheminį valymą atlieka profilaktiškai – kas kelis mėnesius, o kiti tik kartą per trejus ar penkerius metus.

„Specialistai kartais juokauja, kad Lietuvoje automobilio cheminis valymas atliekamas du kartus – automobilį nusipirkus, norint švariai važiuoti, ir kad būtų lengviau parduoti“, – kalba jis.

Kondicionieriuje – blogosios bakterijos

Vairuotojams ir keleiviams automobilyje į akis labiausiai krinta purvas ir nemalonūs kvapai, tačiau A. Zalanskas pirmiausia rekomenduoja bent kartą per metus atlikti automobilio cheminį valymą ir dezinfekuoti kondicionavimo sistemą – nepriklausomai nuo to, kad purvo nematyti plika akimi. Taip pat kiekvieną pavasarį rekomenduojama nuplauti variklį.

Kondicionieriuje kaupiasi blogosios bakterijos. Blogas kvapas salone gali būti ir dėl purvo bei tepalų, kurie ant variklio būna prisikaupę po žiemos. Variklį taip pat reiktų plauti ir dėl per žiemą susikaupusių druskų. Todėl pavasarį labai rekomenduojame atlikti ne tik kondicionieriaus, bet ir variklio valymą“, – kalba automobilių švaros centro darbų vadovas.

Per vieną kartą kvapo panaikinti nepavyks

Įsigijusius naudotą automobilį, dažnai erzina ankstesnių nerūpestingų šeimininkų augintinių palikti kvapai ir plaukai, kuriuos panaikinti ir išvalyti gali būti ne taip paprasta.

„Šiuo metu yra įvairių pažangių valymo priemonių, tačiau tai, ar pavyks lengvai išvalyti plaukus, priklauso ir nuo audinio. Skiriasi ne tik odinio ir tekstilinio salono valymas, bet gali būti ir įvairių tekstilės rūšių. Vienas iš jų valyti lengviau, kitas sudėtingiau“, – sako A. Zalanskas.

Automobilio valymas

Norint visiškai panaikinti šuns ar kito naminio gyvūno paliktą kvapą, jis įspėja neturėti vilčių, kad tai pavyks lengvai padaryti per vieną kartą. Jeigu, atlikus cheminį valymą, kvapas nedingsta, rekomenduojama valymą pratęsti po savaitės ar dviejų.

„Klientams visada paaiškiname, kad pirmiausia reikia panaikinti kvapo židinį. Tam reikia tiksliai žinoti, kur konkrečiai yra palikti jo pėdsakai. Juos pirmiausia reikia išvalyti cheminiu būdu, po to dezinfekuoti. Valant gyvūnų kvapus, šeimininkų prašymu gali būti naudojamas ir biologinis valymas, o jei tai nepadeda – ozonatorius“, ­ – vardija A. Zalanskas.

Mažėja prirūkytų automobilių

Speciali chemija naudojama naikinti ir rūkymo pėdsakus. Dėl jų kreipiamasi dažnai.

„Rūkymo pėdsakai lieka ir ant lubų, ir ant polimerinių paviršių. Kaip ir valant gyvūnus vežiojusį automobilį, vien tik išvalyti sėdimas vietas, polimerinius paviršius ar plastmases neužtenka. Neretai rūkalai būna taip įsigėrę, kad automobilį reikia dezinfekuoti, dažniausiai ne po vieną kartą. Toks valymas gali būti labai ilgas“, – kalba A. Zalanskas.

Jis sako pastebintis, kad pastaruoju metu prirūkytų automobilių mažėja. Situacija keičiasi ir dėl populiarėjančių bedūmių tabako gaminių. Pavyzdžiui, kaitinamasis tabakas neįsigeria į paviršius ir nekelia problemų dėl kvapo. Tačiau, pasak pašnekovo, naudojant bedūmes priemones reikia dažniau valyti automobilių langus.

Darbo duoda ir „skenduoliai“

Nors vairuotojai pastaruoju metu tampa tvarkingesni ir stengiasi, nerūkyti automobilyje, taip pat, veždami gyvūnus, naudoja specialius patiesalus uždengti sėdimas vietas, darbo automobilių švaros specialistams nepritrūks.

„Pastaruoju metu sulaukiame daug skendusių automobilių. Tai ne tik pardavimui skirti „skenduoliai“, kuriuos mūsų automobilių prekybininkai nebrangiai superka užsienyje ir atveža išvalyti prieš pardavimą, bet ir Lietuvoje per audras nuo vandens nukentėję automobiliai, atvežami išdžiovinti“, –­ pasakoja A. Zalanskas.

„Skenduoliai“ iš užsienio dažniausiai atvaromi dėl purvo, tačiau, pasak specialisto, jų didžiausia problema yra ne purvas ir smėlis, o salone besikaupianti drėgmė.

„Tokius automobilius reikia ardyti, išimti sėdynes, grindis, nes būtent jose įmontuoti laidai, jungiamosios grandys bei elektronika. „Skenduolio“ valymo kaina nuo standartinio cheminio valymo gali skirtis 2–3 kartus“, ­ – pažymi specialistas.