Tokį pasiūlymą Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pakeitimo projektui įregistravo Seimo narys Gintaras Tamošiūnas.
Jo teigimu, toks reglamentavimas būtų daug aiškesnis vairuotojams bei pareigūnams ir paveiktų mažesnį skaičių vairuotojų, o sykiu leistų užkirsti kelią skaudiems eismo įvykiams.
Šiuo pasiūlymu siekiama atsižvelgti į atliktą naujų automobilių galios ir svorio analizę. „Yra keletas automobilių modelių, kurių svoris yra ypač mažas, pavyzdžiui,„Smart“, todėl net ir mažos galios variklis viršija nustatytą 0.06 kW/kg ribą“,– sako projekto autorius G. Tamošiūnas.
Pagal jo siūlomą projektą, „pradedantiesiems vairuotojams, kurie neturi 2 metų vairavimo stažo, draudžiama vairuoti B kategorijos transporto priemones, kurių galia yra didesnė nei 80 kw, išskyrus atvejus, kai galios ir masės be krovinio santykis mažesnis kaip 0,06 kW/kg arba kartu automobilyje važiuoja šeimos vairavimo instruktorius“.
Vyriausybė nepritarė grupės Seimo narių įregistruotoms pataisoms
Vyriausybė pasitarime nepritarė grupės Seimo narių įregistruotoms pataisoms, kuriomis norima apriboti vairuojamų automobilių galią vairuotojams, kurie neturi dvejų metų vairavimo patirties.
„Mes manome, kad galios ir masės santykio papildomas ribojimas neturėtų akivaizdaus poveikio kelių eismo saugumui. Laikomės nuomonės, kad (akivaizdesnį poveikį turėtų, – ELTA.) vairuotojų ilgesnis mokymosi laikas, pavyzdžiui, jie galėtų pradėti mokytis nuo šešiolikos metų, nes švietimas, mano supratimu, būtų efektyvesnė priemonė saugant gyvybes ir turtą keliuose“, – sakė susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius pirmadienį po Vyriausybės pasitarimo.
ELTA primena, kad Susisiekimo ministerijos įregistruotame Vyriausybės nutarimo projekte rašoma, jog siūlomas 0,06 kW/kg variklio galios ir transporto priemonės masės ribojimas ne tik sumenkintų vairuotojų galimybes įsigyti tam tikrų markių automobilius, bet ir pažeistų Europos Sąjungos (ES) direktyvas. Ministerija taip pat akcentuoja, kad statistiškai dvejų metų vairavimo patirties neturintys asmenys su galingais automobiliais padaro sąlyginai nedaug avarijų.
„Vairuodami motorines transporto priemones, kurių galia didesnė kaip 100 kW, o galios ir masės be krovinio santykis didesnis kaip 0,05 kW/kg, pradedantieji vairuotojai nuo 2014 m. sausio 1 d. iki 2015 m. liepos 1 d. sukėlė 70 eismo įvykių (1,5 proc. visų eismo įvykių ir tik 20 proc. visų pradedančiųjų sukeltų eismo įvykių), kuriuose žuvo 2 žmonės (atitinkamai 0,6 proc. ir 7,1 proc.), sužeistas – 101 žmogus (atitinkamai 1,8 proc. ir 22 proc.)“, – rašoma Susisiekimo ministerijos parengtame dokumente.
Nutarimo projekte taip pat pažymima, kad „negalingi“ automobiliai pagal savo charakteristikas taip pat turi galimybę „per santykinai trumpą“ laiką įsibėgėti iki 100 km/val. bei pasiekti savo konstrukcinį 160-180 km/val. greitį. „Neatsakingai, pavojingai ir chuliganiškai vairuojantys pradedantieji vairuotojai bet kuriuo atveju kelia grėsmę eismo saugumui, neatsižvelgiant į tai, ar jie vairuoja galingus, ar negalingus automobilius“, – teigia ministerija.
Susisiekimo ministras taip pat atkreipė dėmesį, kad toks ribojimas sudarytų nepatogumų pradedantiesiems vairuotojams, kadangi jie tam tikrais atvejais negalėtų vairuoti šeimos arba darbdavio automobilio.
„Pradedantiesiems vairuotojams ir taip yra daug išskirtinių ribojimų. Pavyzdžiui, nulio promilių alkoholio kraujyje, dviejų metų stažą reikia turėti norint gauti pastovias vairuotojo teises, ir jei per tą laikotarpį padarytas bent koks kelių eismo taisyklių pažeidimas, pradedantysis vairuotojas privalo laikyti papildomus kursus, kad ateityje galėtų gauti dešimt metų galiojantį pastovų vairuotojo pažymėjimą. Nustatyti greičio ribojimai pradedantiesiems vairuotojams – automagistralėje – 90 kilometrų per valandą maksimalus greitis, respublikiniuose – 70 kilometrų per valandą“, – priminė R. Sinkevičius.
Siūlymą riboti automobilių galią jauniems vairuotojams pernai spalį Seime įregistravo grupė Darbo partijos atstovų.