„Vyraujantys karščiai dangą įkaitina iki 50 laipsnių Celsijaus, ima minkštėti asfalto dangoje esantis bitumas. Tokį reiškinį vadiname asfalto prakaitavimu. Danga tampa blizgi, minkšta, automobilių padangos formuoja provėžas. Vasarą, kaip ir žiemą, nuolat stebime oro ir dangos sąlygas bei vykstame į kelius barstyti. Tik barstome ne druską – o itin smulkią, 2/5 arba 2/4 frakcijos, skaldelę, kuri sugeria bitumo perteklių ir padidina rato sukibimą su keliu“, – pasakoja Kelių priežiūros valdymo centro vadovas Karolis Saklauskas.
Daugiausia bitumo išsiskiria saulės kaitinamoje kelio pusėje, didžiausią ratų apkrovą patiriančiose kelio vėžėse. AB „Kelių priežiūra“ atstovas teigia, kad vietose, kur bitumas itin išplaukęs, gali būti ribojamas ir eismas ar greitis. Tai svarbu siekiant užtikrinti stabdymo kelią, nes jis ilgėja dėl ištirpusio bitumo.
Vairuotojams, pastebėjimusiems bitumo perteklių – važiuojant danga jaučiamas ar girdimas čežėjimas, matomas blizgesys, jei yra galimybė, rekomenduojama apvažiuoti „prakaituojančias” vietas.