Nuo automobilių dūstančiam Milanui itin opios oro kokybės problemos, todėl nuspręsta miestiečius skatinti naudotis dviračiais ir tam pasitelkiamos įvairios iniciatyvos, pavyzdžiui, dalijimasis dviračiais.
Tuo metu už mobilumą atsakingas Milano tarybos narys Pierfrancesco Maranas nusprendė žengti dar toliau. Jis teigia norintis panaudoti dalį šių valdžios skiriamų lėšų skatinti žmones atsisakyti automobilių sumokant jiems už tai, kad vyktų į darbą dviračiu.
Sekantis panašią iniciatyvą jau įgyvendinusių Prancūzijos miestų bei mažo Italijos Masarozos miestelio pavyzdžiais Milanas ieško būdų skatinti žmones atsisakyti automobilių ir rinktis dviratį, rašo autoblog.com. Šie miestai žvalgosi galimybių atlyginti tiems gyventojams, kurie automobilį iškeis į dviratį.
Vienas iš kylančių iššūkių – būtinybė dviratininkus sekti, kad būtų įsitikinta, ar žmonės iš tikrųjų į darbą važiuoja būtent šia transporto priemone. Be to, judėjimo srautų suvaldymas Milane – toli gražu ne pati lengviausia užduotis.
Taip pat tenka pripažinti, kad nedidelės pinigų sumos gali neužtekti pakankamiems pokyčiams, kurie Milanui yra taip reikalingi, įgyvendinti. Įmonės, siūlančios nemokamas vietas automobilių stovėjimo aikštelėse, ir giliai įsišaknijęs žmonių įprotis kalbėtis telefonu pakeliui į darbą – tai rimčiausios kliūtys, galinčios trukdyti šios iniciatyvos įgyvendinimui.
Panašu, kad infrastruktūros gerinimas – tai sėkmingiausia važiavimo dviračiu populiarinimo priemonė, kuri tuo pačiu yra ir vertingas priedas prie bet kokios ekonominės iniciatyvos. Pavyzdžiui, Kopenhagoje tik 6 proc. miestiečių į darbą dviračiu važiuoja norėdami sutaupyti, 1 proc. tai daro rūpindamiesi aplinka, o net 56 proc. taip elgiasi, nes tai – lengviausias ir greičiausias būdas nuvykti į darbą.
Taigi politikų darbas – rasti būdų įtikinti miesto gyventojus, kad verta elgtis būtent taip. Nors Milanas susiduria su daugybe įvairių iššūkių, P. Maranas tikisi, kad investavus į šios idėjos įgyvendinimą šiek tiek pinigų su mobilumo ekspertų pagalba jam pavyks rasti būdą, kad važiavimo dviračiais schema būtų veiksminga.