Į konfliktines situacijas kasdien įsivelia vairuotojai, susitinkantys Buivydiškių, Ąžuolyno ir Ozo gatvių sankryžoje. Nors ši sankryža reguliuojama šviesoforais, didžioji dauguma vairuotojų jų paiso tik iš dalies.

Turi praleisti, tačiau to nedaro

Kaip DELFI rašė skaitytojas, daugeliu atveju, kai užsidega žalias šviesoforo signalas, vairuotojai, važiuojantys iš Buivydiškių gatvės ir sukantys į Ozo gatvę, tai yra, atliekantys posūkį į kairę, nepraleidžia automobilių, važiuojančių iš priešingos krypties tiesiai ar sukančių į dešinę. Pabrėžiama ir tai, kad pasukti į kairę iš Buivydiškių gatvės galima ne viena, o dviem eismo juostomis.

Anot skaitytojo, greičiausiai taip elgiamasi todėl, kad važiuojant nuo Buivydiškių gatvės pusės greta šviesoforų įrengti ženklai, nurodantys, kad pagrindinis kelias keičia kryptį ir pasuka į kairę. Nepaisant to, toks elgesys – grubus kelių eismo taisyklių pažeidimas. Mat KET nurodo, jog kai eismas reguliuojamas šviesoforu, vairuotojai privalo vadovautis jo signalais, nesvarbu, kokie būtų pirmenybę nurodantys kelio ženklai. Pastaraisiais vadovautis reikėtų tik tada, kai šviesoforas išjungtas arba neveikia.

„Šia sankryža tenka dažnai važiuoti ir nuolat matau, kaip vairuotojai, sukantys į dešinę ar važiuojantys tiesiai, bando išvengti avarinių situacijų su automobilių srautu, sukančiu į kairę iš Buivydiškių gatvės į Ozo gatvę“, – pasakojo skaitytojas.

Tuo įsitikinti teko ir DELFI redakcijai, vaizdo reportaže užfiksavusiai, kaip sukantys į kairę vairuotojai visiškai nepaiso degančio šviesoforo signalo ir to, kuriems eismo dalyviams teikiama pirmenybė. Važiuojantys tiesiai arba sukantys į dešinę nejaukiai stabčioja, nedrįsta įsilieti į eismo srautą ir stengiasi praleisti visus, kad išvengtų avarijos.

DELFI skaitytojas dalinosi iš Vilniaus miesto savivaldybės gautu atsakymu, kuriame pateikiamas Eismo organizavimo skyriaus atsakymas į prašymą šią sankryžą reorganizuoti. Vilniaus savivaldybės specialistams, kitaip nei vairuotojams, sunkumų nekyla. Atsakyme nurodoma, kad vairuotojai turėtų vadovautis važiavimą per sankryžas apibrėžiančiomis taisyklėmis ir šviesoforo signalais, o jeigu šie neveikia – paisyti kelio ženklų.

Reikėtų korekcijų

Nepaisant to, kad KET aiškiai apibrėžia judėjimo tvarką sankryžoje, Artūras Pakėnas, vairavimo mokytojas, akcentuoja, kad įsikišti į eismo organizavimą šioje Vilniaus sankryžoje, savivaldybės specialistai tikrai privalėtų.

„Savivaldybė, žinoma, pasakys, kad važiuoti čia reikėtų vadovaujantis KET. Tačiau reikia suprasti, kad žmonės taisyklių nežino, o to, kaip KET laikomasi, niekas nekontroliuoja ir neaiškina“, – akcentavo A. Pakėnas.

Pasak jo, atrodytų, savaime suprantama, kad vairuotojai turėtų žinoti, jog degant šviesoforo signalui, jokie pirmumo ženklai neveikia. Bet nepaisant to, važiuojantys šia sankryža ja vadovaujasi ir dar pyksta, jei kažkas bando elgtis kitaip.

„Reikia susitaikyti su tuo, kad žmonės pamiršę taisykles, ir žengti žingsnį jų link. Nesu eismo organizatorius, bet greičiausiai tiems, kas suka į kairę nuo Buivydiškių gatvės Ozo gatvės link, reikėtų padaryti atskirą šviesoforo sekciją. Tuomet važiuojantiems priešinga kryptimi, kol jie suktų, degtų raudona šviesa ir konfliktų nekiltų“, – svarstė vairavimo mokytojas.

Jis sutiko, kad greičiausiai nesusipratimų kyla ir todėl, kad anksčiau išvažiavimas greta „Impuls“ sporto klubo nebuvo kontroliuojamas šviesoforu ir važiuojantiems iš čia visuomet reikėjo vadovautis šalutinio kelio ženklu. Nors vėliau atsirado šviesoforas ir eismo tvarka pasikeitė, vairuotojai to nepaiso ir elgiasi taip, kaip jiems įprasta.

„Negana to, ir tie, kurie važiuoja nuo „Impuls“, elgiasi taip, tarsi važiuotų iš šalutinio kelio. Jie irgi nežino, kaip turėtų elgtis“, – gužčiojo pečiais vairavimo instruktorius.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (147)