KET pakeitimuose numatoma, kad motociklais ir lengvaisiais automobiliais, kuriuos vairuoja pradedantieji, besimokantys vairuoti arba laikantys praktinį vairavimo egzaminą, nuo lapkričio 1 d. bus galima važiuoti greičiau.
Nurodoma, kad leistinas greitis magistralėse tokiems vairuotojams išauga iki 100 km/val., greitkeliuose – iki 90 km/val., keliuose su asfalto ar betono danga – 80 km/val. Kituose keliuose, pavyzdžiui, žvyrkeliuose, leistinas greitis – 70 km/val. Kitaip tariant, važiuodami nuo Vilniaus iki Kauno tokie vairuotojai galės važiuoti 90 km/val., o, pavyzdžiui, nuo Vilniaus iki Panevėžio galės įsibėgėti iki 100 km/val. Prireikus važiuoti vadinamuoju Molėtų plentu, „klevo“ lapu pasipuošę pradedantieji galės važiuoti 80 km/val.
Patinka, bet vertina nevienodai
Greta Vilniaus gyvenantis Matas DELFI pasakojo, kad užsiklijavęs klevo lapą vairuoja kiek daugiau nei mėnesį. Vaikinas neslėpė, kad idėja, jog nuo lapkričio 1-osios galės važiuoti kiek greičiau, jam tikrai priimtina, tačiau abejojo, ar visi pradedantieji vienodai galės susitvarkyti su išaugusiu greičiu.
„Kiek prisimenu iš vairavimo pamokų, išaugus leistinam greičiui, išauga ir stabdymo kelias. Todėl daug ką turėtų lemti patirtis. Mano nuomone, tokie pakeitimai gali lemti ir tai, kad išaugs avarijų, susijusių su pradedančiaisiais, skaičius“, – kalbėjo vaikinas.
Kiek kitokios nuomonės vilnietė Ieva, kuri DELFI pasakojo vairuojanti nuo vasaros pradžios. Anot merginos, nors daugelį toks pakeitimas džiugina, realiai gatvėse ne itin kas kas keisis. Ji tikino, kad mažai kas iš „klevų“ važiuoja pareigingai tik jiems leistinais greičiais. Pavyzdžiui, jei gatvėje leidžiama važiuoti 80 km/val., tiek jie ir važiuoja.
„Kaip visi važinėja dabar, taip ir važinės. Gal tik tos baimės, kad policija už kampo pagaus, nebebus. Galiausiai, kas kvailai lakstydavo, lakstys ir toliau – jiems pakelta riba neturės jokios įtakos“, – kalbėjo mergina.
Problema ten, kur jos nėra
Artūras Pakėnas, vairavimo mokyklos VšĮ „Amplius.lt“ vadovas ir vairavimo mokytojas, pabrėžė, kad esami pakeitimai išties duos naudos ne tiek pradedantiesiems, bet aplinkiniams. Anot patyrusio vairuotojo, eismas intensyvėja ir sąžiningi „klevai“, besilaikantys jiems dabar galiojančių normų, tampa kliūtimi kelyje.
„Atsiranda daugiau lenkiančių, mat klevus lenkia ir vilkikai, ir autobusai. O kiekvienas lenkimas yra papildoma rizika. Todėl teisingiau yra geriau pamokyti „klevą“ ir leisti jam važiuoti greičiau“ - pabrėžė A. Pakėnas.
Tiesa, jis pastebėjo, kad idealus atvejis būtų buvęs tada, kai drauge su padidintu greičiu pradedantiesiems būtų reglamentuotas ir didesnis privalomų mokymosi valandų skaičius. Pavyzdžiui, vietoje 30 valandų, galiojančių dabar, 40 valandų.
„Dabar tiesiog mechaniškai buvo padidintas greitis. Tačiau ir čia didelės tragedijos nematau, tie, kurie vairuoti mokėsi spalį, o važinės keliuose lapkritį, tiesiog turės savarankiškai arba pasitelkę šeimos narius pasimokyti vairuoti greičiau“, – kalbėjo instruktorius.
Į kalbas, esą dabartiniai pakeitimai kelia sumaištį ir pradedantiesiems vairuotojams, vairavimo teorijos besimokantiems spalį, o egzaminą laikysiantiems lapkritį, bus sudėtinga prisiminti leistinus greičius, A. Pakėnas numoja ranka. Anot jo, dabar „klevai“ privalo žinoti, kokiais greičiais turi važiuoti autobusai ir sunkvežimiai, o dabartiniai pakeitimai, galiojantys pradedantiesiems, visiškai sutampa su šioms transporto priemonėms leistinais greičiais.
„Tai viskas, ką žmogus turi žinoti, kad pradedančiųjų leistini greičiai prilyginti sunkvežimių ir autobusų leistiniems greičiams. Nėra jokios tragedijos“, – pabrėžė vairavimo mokytojas.