„Rugsėjo pradžioje įsigijau naudotą 2006 m. laidos „Ssangyong Rexton“ Vilniuje. Už jį mokėjau 2900 eurų. Tokia suma įrašyta ir į pirkimo pardavimo sutartį. Pardavėjas valandą įtikinėjo mane, kad automobilis yra geros būklės, pabrėžė, kad prieš 10 dienų įveikta techninė apžiūra“, – pasakojo su „Delfi“ redakcija susisiekęs vyras, pridūręs, kad pardavėjas savo ranka sutartyje įrašė ir tai, kad automobilis yra be defektų.

Vyras prisipažino, kad pardavėju pasitikėjo ir netikrino perkamo automobilio jokiose automobilių dirbtuvėse Vilniuje, ten nukeliavo tik grįžęs į Klaipėdą.

„Paaiškėjo, kad automobilis yra labai prastos būklės. Yra daug defektų, dėl kurių automobilis yra netgi nesaugus eksploatuoti. O norint suremontuoti, reikėtų sumokėti dar 2500-3000 eurų papildomai“, – kalbėjo pašnekovas.

Anot pašnekovo, automobilių remonto dirbtuvėse jam buvo pasakyta, kad iš variklio laša alyva, priekinis kardanas turi defektą, sugedę abu priekiniai guoliai, suplyšę daug įvairių pakaboje esančių gumų, kiauras duslintuvas, sugedę galiniai stabdžiai ir rasta daugelis kitų defektų.

„Automobilis yra 2006 metų, todėl investuoti į jį tokią sumą yra tiesiog nelogiška. O defektai atsirado prieš man perkant automobilį – su juo nuvažiavau tik 340 km iki autoserviso“, – pabrėžė „Delfi“ skaitytojas.

Pardavėjas nesileido į kalbas

Supratęs, kad tokio automobilio nenori, vyras tuojau pat kreipėsi į pardavėją ir pareikalavo atsiimti automobilį ir grąžinti sumokėtus pinigus. Tačiau šis, pasakojo „Delfi“ skaitytojas, į kalbas nesileido.

„Kai pasikalbėjau su advokatu, nepriklausomu automobilių ekspertu, pradėjo siūlyti man savo sąlygas: kad atvežčiau automobilį atgal į vilnių, pripilčiau pilną baką degalų ir jis man grąžins tik 2500 eurų“, – stebėjosi pardavėjo įžūlumu vyras, pridūręs, kad viskas, ko prašė pardavėjo, tai grąžinti sumokėtą sumą ir pasiimti automobilį iš Klaipėdos.

Jis neslėpė, kad tokį elgesį įvertino ir kaip sukčiavimą, todėl kreipėsi į policijos pareigūnus.

Kada gali kilti įtarimas

Ramūnas Mackevičius, bendrovės Autopretenzija.lt vadovas, „Delfi“ yra pasakojęs, kad yra ženklų, kuriuos pastebėjęs net ir neišprusęs bei daug automobilių srityje nesigaudantis pirkėjas gali suabejoti, ar jam sakoma tiesa.

Ramūnas Mackevičius

Pavyzdžiui, jei automobilio variklis švariai nuplautas, nemenkas šansas, kad iš šio ar aplink esančių agregatų varva tepalas.

Dėmesį reikia kreipti ir į interjerą. Jei automobilio salonas visiškai nutrintas, o odometre puikuojasi mažesnė nei 200 tūkst. rida, greičiausiai ši yra suklastota. Apie tai, kad rida gali būti gerokai didesnė nei sako pardavėjas, sufleruoti gali ir, pavyzdžiui, automobilio pedalai, kilimėliai.
„Jei kilimėliai sutrinti arba jų visiškai nėra, tai ženklas, kad tikroji rida tikrai gali skirtis nuo to, ką rodo odometras“, – akcentavo R. Mackevičius.

Specialistai galėtų vien iš apžiūros pasakyti ir tai, ar automobilis buvo patekęs į eismo įvykį. Tą išduoda tarpai tarp įvairių kėbulo dalių, slenksčių, durų ir panašiai. O pasitelkus dažų storio matuoklį galima atrasti, ar transporto priemonę teko perdažyti, remontuoti kėbulą.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (422)