„Jau pasikeitė žmonių požiūris, kad automobilį reikia plauti tik tam, kad jis švariai atrodytų ir blizgėtų. Kėbulo priežiūra prailgina jo tarnavimo amžių, saugo nuo korozijos ar net mechaninio poveikio keliamos žalos. Dėl tokių pačių priežasčių reikėtų prižiūrėti ir mažiau matomas automobilio vietas. Automobilio dugno ir variklio plovimas gali apsaugoti nuo skausmingų pasekmių“, – sako Algirdas Plečkaitis, „Švaros brolių“ rankinių plovyklų tinklo vadovas.
Dukart per metus
Anot A. Plečkaičio, dugno plovimas – viena iš automobilio paruošimo tvarkingam naudojimui dalių. Kai tikrinama automobilio techninė būklė, ruošiamas kėbulas, svarbu pasirūpinti ir jo dugnu. Automobilio dugną ekspertas rekomenduoja plauti bent du kartus per metus – prieš žiemą ir pavasarį.
„Jeigu pažvelgsite į automobilio dugną, išvysite daug įvairiausių detalių, svirčių, tvirtinimo elementų, o tai yra labai palanki terpė kauptis purvui. Didesnės purvo, sniego ar druskų sankaupos ant automobilio dugno gali paveikti net pakabos darbą. Žinoma, rizika didesnė žiemos metu, kuomet važiuojant automobiliu sniegas tirpsta, o sustojus sankaupos pradeda šalti, apledėja guminės pakabos detalės (sailenblokai), atsiranda vairavimo diskomfortas, pašaliniai garsai. Kartais užtenka tik nuplauti automobilio dugną ir dingsta kai kurios pakabos problemos“, – teigia automobilių švaros ekspertas.
Prieš žiemos sezoną rekomenduojama plauti dugną tam, kad būtų pašalintos susikaupusios dulkės, nešvarumai, smalos ir bitumo nuosėdos. Šiltuoju sezonu vykstant kelio darbams automobilio išmetimo sistema ir variklio apačia pasidengia bitumo dalelėmis, kurios kaisdamos skleidžia aitrų kvapą automobilio salone, kurio atsikratyti gali padėti būtent plovimas.
Tinkama automobilio dugno priežiūra gali išgelbėti ir avarijų atveju: svarbu apsaugoti nuo korozijos poveikio kertinius automobilio konstrukcijos elementus – lonžeronus. Avarijos metu lonžeronai patiria didžiausias apkrovas ir sugeria smūgį, tad ypač svarbu, kad šios konstrukcijos būtų geros būklės, nepažeistos korozijos. Automobilio dugno plovimas nepareikalaus didelių išlaidų – tokia paslauga tekainuoja apie 20 eurų.
Saugo nuo perkaitimo
Automobilio variklį reikia plauti taip pat dėl kelių priežasčių. Viena jų, labai svarbi automobilio saugumui, jau paminėta anksčiau: plaunant variklį sumažinama tikimybė atsirasti korozijos židiniams lonžeronuose.
Jei susiduriate su kaistančiu automobilio varikliu, vienas šios problemos sprendimo būdų gali būti variklio plovimas. „Kartais dėl tam tikrų gedimų ar po remonto kai kurios variklio dalys pasidengia alyvos, tepalų ar panašios konsistencijos medžiaga. Kadangi medžiaga yra lipni, ji pritraukia, smėlį, purvą. Tokia masė padengia kai kurias variklio bloko dalis ir trukdo jam tinkamai aušintis“, – pasakoja A. Plečkaitis.
Pasak eksperto, vykdytas ne vienas eksperimentas, buvo matuojama variklio temperatūra prieš ir po plovimo. Pokytis buvo akivaizdus: po plovimo variklio temperatūra buvo žemesnė, nes buvo pašalintas nešvarumų sluoksnis nuo variklio, kas leido jam lengviau aušintis. Tai itin aktualu karštomis vasaromis ar stovint spūstyse. Variklį pakanka plauti kartą per metus arba po didesnių variklio remonto darbų. Pilna variklio plovimo paslauga (plovimas iš viršaus ir apačios) kainuoja apie 30–35 eurus.
Tiesa, prieš variklio plovimą svarbu įsitikinti, kad transporto priemonė yra techniškai tvarkinga, priešingu atveju po plovimo gali atsirasti tam tikrų komplikacijų. Tikėtina, kad variklio plovimas gali paankstinti kai kurias problemas, kurios gali kilti dėl jau esamų defektų, pavyzdžiui, dėl oro paėmimo žarnų nesandarumo ar įtrūkusių aukštos įtampos laidų.