Tačiau nuogąstauti dėl to per daug nevertėtų. Norint išvengti eismo įvykių, vairavimo mokyklos „ARV auto“ vairavimo instruktorius ir savininkas Valdas Šlepikas primena, kad vairuojant pirmiausia reiktų nustoti naudotis mobiliuoju telefonu.

Reikalauja įgūdžių

Iš mažesnių Lietuvos miestelių atvažiavusiems studentams Kauno eismas gali pasirodyti tikrai intensyvus, o kai kurios vietos – sunkiai įveikiamos. V. Šlepikas daugiau įgūdžių reikalaujančiomis vietomis mieste įvardina žiedines sankryžas.

„Kaune yra keletas žiedinių sankryžų, viena iš jų – Vilijampolėje, kurioje yra sustatyti kelio ženklai, nurodantys duoti kelią įvažiuojantiems į žiedą“, – teigia vyras.

Taip pat didesnio susikaupimo reikalaujanti eismo vieta yra įvardinama VI-ajame forte esanti žiedinė sankryža.

„Čia reiktų atkreipti dėmesį ne tik į pirmumo, tačiau ir važiavimo krypties pasirinkimo tvarką“, – teigia V. Šlepikas.

Nemažai eismo įvykių atsitinka tuomet, kai eismo dalyviai, pasirinkdami neteisingą eismo juostą, nepaiso kelio ženklų ir bando išvažiuoti neleidžiama kryptimi. Instruktorius primena, kad tokiose eismo vietose ypatingai reikia stebėti kelio ženklus ir važiuoti taip, kaip jie ir nurodo.

Eismas Kaune. Asociatyvi nuotr.

Ne paslaptis, kad mažesnių miestelių eismo sąlygos skiriasi. Vairavimo instruktorius primena, kad didžiųjų miestų gatvės yra gerokai platesnės, o eismas jose – intensyvesnis: „Čia reikia didesnio sugebėjimo numatyti, kas vyksta priekyje, iš anksto pasirinkti tinkamą važiavimo krypti ir stebėti ženklus.“

Daugiau eismo įvykių

Rudenį padidėjus eismo dalyvių skaičiui, padidėja ir avaringumas. V. Šlepikas dažniausiomis avarijų priežastimis įvardina saugaus atstumo nesilaikymą, persirikiavimo taisyklių nepaisymą ir vairuotojų neatidumą.

„Nors tokio tipo eismo įvykiai dažniausiai baigiasi be rimtesnių pasekmių, tačiau tai padaro techninių kliūčių miestui – susidaro eismo spūstys“, – dalinasi V. Šlepikas.

Eismo spūstis Islandijos prospekte

Paklausus, kokias kelių eismo taisykles patartina prisiminti į didmiesčius grįžtantiems studentams, V. Šlepikas sako, kad pirmiausia reikia, ne tik prisiminti, bet ir apgalvoti taisykles susijusias su pėsčiaisiais ir transporto priemonių stovėjimu. Taip pat pataria nepamiršti, kad naudotis telefonu vairuojant yra draudžiama. Instruktorius neslepia, kad reiktų apgalvoti ne tik taisykles, bet kelionės maršrutą ir susidėlioti jį taip, kad nereiktų skubėti.

Prasidėjus mokslo metams reikėtų nepamiršti pasirinkti saugų greitį ir būti atidesniems prie mokymo įstaigų. Pėstieji taip pat yra eismo dalyviai, tad rudenį, trumpėjant dienoms, jie tampa vis mažiau pastebimi. Atšvaitas – pirmoji saugumo priemonė, siekiant būti matomu kelyje.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (6)