Birželio 3-iosios vakarą pareigūnai Palangoje, Kretingos gatvėje, buvo iškviesti į eismo įvykio per kurį nukentėjo žmogus. Automobilio „Mini Cooper“ 18-metė vairuotoja, iš antros eismo juostos sukdama į dešinėje esančią „Circle K“ degalinę, nepraleido pirma eismo juosta važiavusio motociklo „Kawasaki“, su kuriuo susidūrė. Tačiau sankryža čia padaryta taip, kad prieš pasukant į degalinę persirikiuosi į pirmą eismo juostą fiziškai neįmanoma.
Per avariją daugybinius kūno sužalojimus patyrė motociklą vairavęs 26 m. vaikinas ir kartu važiavusi 22 m. mergina. Kelių eismo taisyklėse nurodyta, kad norint persirikiuoti ar kitaip keisti kryptį, privalote įsitikinti, kad tai saugu ir duoti kelią kitoms transporto priemonėms. Taigi, automobilio vairuotojos kaltė lyg ir aiški. Tačiau su DELFI kalbėję vairuotojai sako, kad visų pirma kaltę turi prisiimti sankryžos kūrėjai.
Stebisi sprendimais
„Per kelias dienas jau kelias avarijas čia mačiau, o dar nėra daug poilsiautojų atvažiavusių. Laiko klausimas, kada viskas baigsis dar liūdniau“, – sako dažnai į Palangą atvažiuojantis Donatas.
„Manęs jau nebestebina tokie kvaili sprendimai Palangoje, trys avarijas jau mačiau. Čia, Palangoje, jau normalu taip“, – ironizuoja palangiškis Marius.
„Lyg galima važiuot, bet turi labai žiūrėti, nes pavojinga. Statramstis užstoja visą vaizdą. Kadangi ne pirmą kartą čia esu, tai sustoju prieš pasukdamas. Iš tiesų, visiškai nelogiška sukti į degalinę iš antros juostos, bet taip“, – yra dalijosi įžvalgomis dažnai Palangoje besilankantis Šarūnas.
Anot jo, viena galimybė saugiai pakliūti į degalinę yra. Tereikia atvažiuojant nuo Palangos pusės pasukti į pirmą dešinėje esantį kelią, tada važiuoti iki „Maximos“ žiedo, mat įvažiavimo į degalinę kaip anksčiau – vos už sankryžos – nebėra. Apsisukus reikia grįžti atgal iki degalinės ir tuomet į ją galima nusukti saugiai, iš pirmosios eismo juostos.
„Bet paskaičiuokite, jei taip važiuoji, susidaro apie 500 metrų, o jei važiuoja taip 100 mašinų, jau susidaro apie 50 kilometrų, įsivaizduojate, kiek tai sudaro taršos? Kažkas čia darant kelią „prašauta“. O kai atvažiuos daugiau žmonių, čia spūstis garantuota. O kas ką turi praleist? Ir stovės, antroje juostoje, kol pravažiuos iš pirmos mašinos. Na, gal būtų antra juosta važiuojantiems paprasčiau, jei pirmos eismo juostoje atsirastų „stop“ ženklas. Bet vėlgi, nelogiška“, – svarstė DELFI pašnekovas.
„Atvažiuoji iš miesto (Kretingos gatve) ir bet kokiu atveju atsiduri antroje eismo juostoje, tai kitaip ir neįmanoma – kerti pirmą juostą, kad pasuktum į degalinę. Toliau pavažiavus yra įvažiavimas į stotį, bet pro ten į degalinę patekt neįmanoma“, – sakė dar vienas vietos gyventojas.
„Nesąmoningas šitas įvažiavimas, čia leidžiama, bet esu matęs avariją, prieš akis man susidūrė“, – sakė motociklu į degalinę atvažiavęs Karolis.
Problemų neįžvelgia
Kelio projektu rūpinosi Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD). Evaldas Tamariūnas, LAKD tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyriaus ryšių su žiniasklaida specialistas, patikino, kad projektas buvo kruopščiai analizuojamas ir būtent toks sprendimas specialistams atrodė geriausias.
DELFI atsiųstame atsakyme jis pabrėžė, jog LAKD sutinka, kad keliuose, persirikiuojant trumpuose atstumuose, gali kilti konfliktinių situacijų.
„Tačiau miestų teritorijose, kuriose jau yra susiformavęs užstatymas ir apstu komercinių teritorijų, tokių konfliktinių situacijų išvengti sudėtinga“. – nurodė specialistas.
Anot jo, rengiant rekonstrukcijos projektą Palangoje, keblumų palangiškiams ir miesto svečiams kelianti eismo juostų sankirta, buvo analizuojama ir buvo svarstomi įvairūs variantai, tačiau galiausiai apsistota ties tokiu, dėl kurio jau kilo avarinės situacijos.
„Buvo pasirinktas toks, kuriuo siekta suderinti saugų eismą ir užtikrinti patekimą į esamos degalinės teritoriją visomis kryptimis važiuojantiems vairuotojams“, – paaiškino E. Tamariūnas.
Kainavo milijonus
Kelio rekonstrukcijos projekto vertė – per 7 milijonus eurų. Ji gerokai užtruko, nors buvo suplanuota visus darbus atlikti per 6 mėnesius. Sutartis įsigaliojo 2017 metų gruodžio 22 dieną, žiemos technologinės pertraukos metu, o darbai pradėti pasibaigus technologinei pertraukai 2018 metų kovo 16 dieną. Darbų pabaigos terminas – rugsėjo 22 diena. Gražūs planai buvo koreguojami, per praėjusios vasaros karščius darbo vietoje žmonių matyti nebuvo, savaitgaliais ir kitomis poilsio dienomis taip pat gatvėje nesisukiojo nė vienas darbuotojų.
Pažadas, kad bus didžiulės permainos nuo įvažiavimo į miestą iki sankryžos su Klaipėdos plentu iš dalies įgyvendintas. Rekonstrukcijos metu Kretingos gatvėje turėjo būti įrengtos 4 eismo juostos ir centrinė skiriamoji juosta. Tačiau apsauginiai barjerai sudėlioti taip, kad vietoj patogumo vairuotojų laukia tikras atidumo išbandymas, kuris gali pareikalauti ir žmonių gyvybių.