Bloga dalis gadina kitas

Specialistai sako, kad ignoruoti pašalinius garsus nėra protingas sprendimas.

„Kai pasigirsta pašaliniai garsai, jau reikėtų sukti į servisą. Tokie pašaliniai garsai, kaip bildėjimas, praneša apie susidėvėjusias detales. Susidėvėjusi detalė apie save praneša būtent pašaliniais garsais. Sakykime, girgždesiai, bildėjimas – jau negeras ženklas. Jei žmogus tai išgirsta ir nori, kad automobilis būtų tvarkingas, turėtų jau kreiptis į specialistus“, – sako servisų tinklo „Gerautus“ Kauno serviso vadovas Andrius Miciūnas.

Beje, nekeičiant savo gyvenimą jau pabaigusios detalės kur kas trumpėja ir kitų susijusių mazgų tarnavimo laikas.

„Viena susidėvėjusi dalis pradeda gadinti sveiką detalę. Sakykime, atlaisvėjus šarnyrui, jis skleidžia bildėjimą ar girgždesį, jis jau pradeda automatiškai gadinti kitas dalis – sailentblokus, kitas svirtis ir panašiai“, – sako A. Miciūnas.

Pavojingi gedimai

Specialisto teigimu, geriausiai pakabos gedimai bus nustatyti atvykus į servisą, tačiau kai kurias problemas galima nuspėti ir iš pašalinių garsų.

„Susukus vairą, akseleruojant girdimas traškėjimas. Tai dažniausiai rodo, kad granata jau susidėvėjo. Važiuojant didesniu greičiu girdimas ūžesys dažniausiai parodo guolio susidėvėjimą. Jei važiuojant garsas mažėja – tai greičiausiai bus taipogi guolio problemos. Žinoma, toks garsas gali parodyti ir reduktoriaus susidėvėjimą. Tai priklauso nuo automobilio ir jo specifikacijų“, – sako A. Miciūnas.

Tiesa, ūžesys gali nebūtinai reikšti guolio gedimą.
Automobilio taisymas

„Pajutus tokius garsus reikėtų atkreipti dėmesį ir į padangas, įsitikinti, ar nėra nusidėvėjęs protektorius, ar yra pakankamai oro ir jos jo neleidžia, o taip pat, ar nesimato „guzų“ ar įplyšimų“, – pataria automobilių servisų tinklo „Flix Auto“ Kauno padalinio vadovas Vytautas Paškauskas.

Specialistai perspėja, kad pakabos gedimai yra bene pavojingiausi.

„Labai dažnai pasitaiko šarnyrų problemos. Jei mes tokį gedimą ignoruosime, tai gali kelionė gali baigtis išlūžusiu ratu. Turbūt ne vienam teko matyti automobilį, kuris stovi su išlūžusiu ratu. Tai greičiausiai bus dėl laiku nepakeisto šarnyro.

Guolio gedimas gali baigtis guolio strigimu, dėl ko užsikerta ratas. Tokiu atveju jei greitis didesnis, automobilis greičiausiai atsidurs griovyje, nes ratas tiesiog nustoja suktis ir užsikerta. Įsivaizduokite, jei važiuojate greitkeliu 130 km/val. greičiu ir užsikerta ratas. Tai tikrai pasekmės bus liūdnos. Kalbant apie granatas, tai jei jos subyra, tai automobilis tiesiog nepajudės iš vietos“, – sako A. Miciūnas.

„Visais atvejais, be išimties, rekomenduojama apsilankyti servise, nes net ir menkiausias garsas gali turėti rimtų pasekmių. Vairuotojui gali atrodyti menkniekis, o iš tikrųjų – rimta problema. Buvo atvejis, kai į autoservisą atvežto automobilio savininkė pasakojo, kad šarnyras smarkiai klibėjo ir išvažiuojant iš kiemo iškrito ratas, o visas automobilis nukrito ant dugno...“ – prisiminė V. Paškauskas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (64)