Grybelius ir bakterijas naikinkite kasmet

Lietuvos autoservisus vienijančios platformos „Motointegrator.com“ atstovas Mindaugas Šerėjus sako, kad kondicionieriaus sistemą reikia reguliariai prižiūrėti. Mechanikų rekomendacijos yra paprastos: grybelius ir bakterijas būtina naikinti kas 12 mėnesių, geriausia – pavasario pradžioje.

„Kodėl būtent pavasarį? Kondicionieriaus sistemos veikimo sąlygos yra vienas iš veiksnių, skatinančių grybelių ir bakterijų plitimą ventiliaciniuose kanaluose. Kitas ne mažiau svarbus veiksnys – drėgmės kiekis ore. Ypač didelis jis yra rudenį ir žiemą. Taigi jei vairuotojas dezinfekuos kondicionieriaus sistemą anksčiau, yra labai didelė tikimybė, kad pavasarį, nutirpus paskutiniam sniegui, turės tai daryti vėl“, – teigia M. Šerėjus.

Sunerimti vertėtų ir tada, kai, įjungus automobilio kondicionierių, juntamas nemalonus kvapas –tvaikas, primenantį pelėsį. Ką tai reiškia? Ventiliaciniuose kanaluose išplito bakterijos, pavojingos keleivių sveikatai ir net gyvybei. Labai apleistoje kondicionieriaus sistemoje gali atsirasti bakterijų legionelių, sukeliančių legioneliozę – ligą, pasireiškiančią sunkia pneumonija.

„Verta atminti tai, kad nesvarbu, koks būdas pasirenkamas, atlikus kondicionieriaus sistemos grybelių ir bakterijų naikinimą, visada būtina pakeisti salono filtrą. To neatlikus mechanikui nepavyks pašalinti iš automobilio visų mikroorganizmų“, – aiškina M. Šerėjus.

Kaip naikinami grybeliai ir bakterijos?

Pasak „Motointegrator.com“ atstovo, grybelius ir bakterijas galima naikinti trimis būdais. Pirmasis – ultragarsinis naikinimas specialiu purkštuvu. Į ventiliacinius kanalus įpurškiama aktyviosios priemonės, kuri, cirkuliuodama uždaru ciklu, dezinfekuoja sistemą. Paskui galima naudoti nemalonius kvapus, pavyzdžiui, cigarečių dūmų kvapą, šalinančią priemonę.

„Grybelius ir bakterijas automobilių kondicionieriaus sistemoje galima naikinti ir ozonuojant. Šiam procesui naudojamiems įrenginiams nereikia jokių cheminių medžiagų. UV spinduliuote ir aukštąja įtampa jie sukuria ozoną, kuris ventiliaciniuose kanaluose sunaikina visus mikroorganizmus. Atlikus ultragarsinį valymą gali būti jaučiamas stiprus cheminis kvapas, o po ozonavimo jokio kvapo neturėtų likti, nes ozonas jau po kelių sekundžių suskyla į deguonį“, – pabrėžia M. Šerėjus.

Savarankiški automobilių vairuotojai kondicionieriaus sistemą gali dezinfekuoti ir patys. Tam nereikia specialių įrenginių – pakanka įsigyti dezinfekcinių putų. Jos parduodamos aerozoliniais flakonais su pridedama elastinga žarnele. Žarnelė įkišama į ventiliacinį kanalą ir įpurškiama putų. Verta atsiminti, kad dezinfekcinė priemonė turi būti įpurkšta kuo giliau ir pagal instrukciją, pateiktą ant pakuotės.

„Dezinfekavimas putomis yra pigiausias, deja, turi tam tikrų trūkumų. Pagrindinis jų – valymo kokybė. Putomis būtina kruopščiai padengti dezinfekuojamus paviršius, bet vairuotojas nemato, kiek giliai yra įkišta žarnelė ir ar dezinfekcinė medžiaga visiškai padengė ventiliacinį kanalą. Be to, dažniausiai žarnelės nėra pakankamai ilgos, kad pasiektų patį garintuvą ir padengtų jo briaunas dezinfekcinėmis putomis. Grybelius ir bakterijas naikinant netinkamai, kondicionieriaus sistemoje jie visiškai nesunaikinami. Taigi šis būdas nėra patikimas, reikia įvertinti tai, kad nemalonus kvapas netrukus vėl atsiras“, – dėmesį atkreipia M. Šerėjus.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (12)