Mažo peleningumo alyva – ne mitas

Pasak pasaulyje pirmaujančio alyvos ir tepalų gamintojo „Total“ atstovybės Lenkijoje techninio skyriaus vadovo Andrzejus Husiatynskio, šiuolaikinių variklių gamintojai ypač daug dėmesio skiria degalų ekonomijos didinimui ir išmetamo CO2 kiekio mažinimui, taip atverdami naujų galimybių ir mesdami naujų iššūkių variklių alyvos kūrėjams: „Ekologijos klausimas aktualėjant tik laiko klausimas, kada kietųjų dalelių filtrus rasime ne tik dyzeliniuose, bet ir visuose benzininiuose varikliuose – tokias technologijas jau taiko kai kurie „Volkswagen“ grupės prekių ženklai“.

Kietųjų dalelių filtrų priežiūros klausimai šiandien išlieka ypač aktualūs, o priežasčių, kodėl DPF filtrai užsikemša – ne viena. Pasak A. Husiatynskio, labai dažnai tam įtakos turi netinkamas variklio alyvos pasirinkimas.

„Vairuotojams vis dar dažnai tenka aiškinti, kodėl iki šiol jų naudota pigesnė sintetinė alyva, skirta dyzeliniams varikliams, netinka dyzeliui su DPF filtru. Kietųjų dalelių filtrams reikalinga naudoti specialią variklio alyvą – tai nėra mitas ar sąmokslo teorija“, – pasakoja ekspertas.

A. Husiatynskio teigimu, jei dyzeliniame automobilyje su dalelių filtru bus naudojama standartinė alyva – ilgainiui dalelių filtras užsikimš.

„Variklio alyvose yra priedų, kurie gerina variklio parametrus, tačiau daugelis šių priedų degdami palieka suodžių nuosėdų, kurių išmetamųjų dujų valymo sistemos nesugeba pašalinti. Laikui bėgant, variklio darbą pagerinantys priedai nusėda kietųjų dalelių filtre, o vėliau – jį ir užkemša. Todėl tokiems automobiliams būtina naudoti specialią, mažo peleningumo (angl. Low SAPS), alyvą, kurioje yra apribotas pelenų, fosforo ir sieros kiekis. Apskaičiuota, kad ši alyva DPF tarnavimo laiką sumažina daugiau nei perpus“, – pasakoja „Total“ atstovas.

Mažo peleningumo alyva pagal europinę specifikaciją žymima raide C ir yra skirta automobiliams su įmontuotais dyzelino dalelių filtrais. Ši alyva Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) skirstoma į 5 grupes: nuo C1 iki C5. Kiekvienas iš jų nurodo kenksmingų junginių kiekio skirtumą alyvoje, taip pat alyvos poveikį kuro sąnaudoms. Visgi didesnis skaičius specifikacijoje nereiškia aukštesnės kokybės ir tiesiog nurodo skirtingus techninius reikalavimus.

Pavyzdžiui, ACEA C1 tiršta, aukšto klampumo alyva, žymiai prailginanti DPF ir katalizatorių tarnavimo laiką, skirta vidutinei ridai ir gali būti tinkama ne visų tipų varikliams – rekomenduojama tokiems dyzeliniams varikliams kaip „Ford“, „Mazda“, „Jaguar“, „Land Rover“ ir kt. Tuo tarpu skystoje ACEA C5 alyvoje sumažintas klampumas, ji leidžia kuro sąnaudas sutaupyti daugiau nei 3 proc., skirta ilgesniam kilometražui. Ši alyva naudojama moderniausiuose dyzeliniuose, benzininiuose ir hibridiniuose varikliuose, tokiuose kaip „Porsche“, BMW, „Peugeot“, „Opel“, „Volvo“ ir kt. Dėl labai mažos klampos ši alyva nėra tinkama naudoti senesniuose varikliuose.

Automobilio tepalas. GIA nuotr.

Alyvos kokybė – ilgesniam tarnavimo laikui

Ekspertas akcentuoja, jog renkantis alyvą savo automobilio varikliui svarbu atsižvelkite net tik į kolegų ar draugų rekomendacijas, bet į gamintojo pateikiamus parametrus. Kaip pavyzdį jis pateikia rekomendaciją atkreipti dėmesį, jog šiandien rinkoje jau galime sutikti ir išimčių – neseniai inžinieriai tų gamintojų varikliuose, kurie naudoja labai mažą kiekį alyvos, neturintį didelės įtakos filtro užsikimšimui, rekomendavo automobiliams su DPF filtru naudoti aukšto peleningumo alyvą.

„Esame įpratę, jog automobilio garantinio laikotarpio metu privalome naudoti gamintojo specifikaciją atitinkančius gaminius, patartina šiomis rekomendacijomis vadovautis ir garantiniam laikotarpiui pasibaigus. Jei staiga prireikė papildyti alyvą ir šalia neturite gamintojo rekomenduotos arba alyvos rūšies neprisimenate ir negalite patikrinti techniniame vadove, reikėtų rinktis universaliausią rinkoje ACEA C3 klasę“, – patarimais dalinasi „Total“ atstovas A. Husiatynskis.

Pasak eksperto, įpilus alyvos, kurios specifikacijos skiriasi nuo tų, kurias rekomenduoja vairuotojo transporto priemonės gamintojas, alyvos tarnavimo intervalas gerokai sutrumpėja, net perpus.

„Šiandien rinkoje mažo peleningumo alyvų pasirinkimas išties nemažas. Naudojant pigesnę, bet netinkamų parametrų alyvą, laikui bėgant išlaidos tampa labai didelės. Pakeisti užsikimšusį kietųjų dalelių filtrą, atsižvelgiant į konkretaus automobilio modelį, gali kainuoti ir gerokai per tūkstantį eurų“, – įspėja ekspertas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (29)