LAKD akcentuoja, kad valstybinės reikšmės kelio ruožas yra laikomas avaringu, jei per ketverius metus ne ilgesniame nei 500 m. kelio ruože įvyksta ne mažiau nei 4 eismo įvykiai, kuriuose žūva arba yra sužeidžiami žmonės.
Kelio avaringumo laipsnį taip pat nustato rodikliai (eismo įvykių tankis ir avaringumo koeficientas), kurie apskaičiuojami formulėmis, naudojant eismo įvykių, eismo intensyvumo, nagrinėjamo ruožo ilgio ir metų skaičiaus duomenis.
Juodosios dėmės dažniausiai atsiranda riboto matomumo vieno lygio sankryžose, autobusų stotelių prieigose, nepakankamo matomumo kelio ruožuose su mažo spindulio vertikaliosiomis ir horizontaliosiomis kreivėmis, kelio ruožuose, kuriuose arti važiuojamosios dalies auga medžiai, ir kituose kelio ruožuose, kuriuose dėl tam tikrų kelio ar jo aplinkos elementų yra didesnė rizika pakliūti į eismo įvykį.
Juodosios dėmės valstybinės reikšmės keliuose nustatomos kasmet pagal Avaringų ruožų nustatymo valstybinės reikšmės keliuose metodiką, patvirtintą susisiekimo ministro.
Tačiau geroji žinia ta, kad nuolatos Lietuvos keliuose diegiant įvairias saugumo priemones, juodųjų dėmių skaičius ženkliai mažėja. Pavyzdžiui, praėjusiais metais LAKD valstybiniuose keliuose įrengė 108 vnt. inžinerinių eismo saugumo priemonių – greičio mažinimo kalnelių ir skiriamųjų salelių.
Taip pat pernai sutvarkyta arba įrengta 52 pėsčiųjų perėjos, apšviesta 21,3 km valstybinių kelių, įrengta 17 žiedinių sankryžų, nutiesta arba rekonstruota 40 km pėsčiųjų ir dviračių takų, įrengta 76,2 km apsauginių kelio atitvarų ir 62,7 km gyvūnų apsaugos sistemų.
Kasmet eismo saugumui skiriamas dėmesys lėmė, kad per 10-metį juodųjų dėmių skaičius Lietuvos keliuose sumenko nuo kelių dešimčių iki mažiau nei 20-ies.