Šią savaitę į DELFI kreipėsi skaitytoja Diana, kuri pasipiktinusi aiškino, kad sostinės gatvėse paspirtukininkai kelia chaosą, o pačiai vilnietei jau ne kartą tik per plauką pavyko išvengti susidūrimo su elektriniu paspirtuku. Moteris aiškino, kad šių dviračių transporto priemonių vairuotojai nepaiso numatytų taisyklių ir šaligatviu važiuoja per greitai.
Nepalieka vietos pėstiesiems
Tiesa, skaitytoja taip pat pastebėjo ir kitą problemą – elektrinių paspirtukų dalijimosi paslaugas teikiančių įmonių paspirtukai dažnai yra paliekami paslauga besinaudojusiam žmogui palankioje vietoje. Pašnekovė DELFI sakė, kad toks kontrolės nebuvimas apsunkina keliones ne tik pėstiesiems, bet ir dviratininkams, mat elektrinius paspirtukus vartotojai palieka ne tik ant šaligatvių ar pėsčiųjų takų, tačiau šių transporto priemonių galima pamatyti ir automobilių stovėjimo vietose.
„Dažnai vaikštau Vilniaus senamiestyje ir pastaruoju metu tikrai darosi neramu. Lekia pro pėsčiuosius lyg galvas pametę, o po to mėto tuos paspirtukus bet kur. Ar tikrai galima juos palikti skersai šaligatvio? O automobilio parkavimo vietoje? Dažnai garsiai rėkiame – nustokime šiukšlinti miestą. Bet, ponai, mano nuomone, numesdami paspirtuką bet kur mes miestą šiukšliname ne mažiau nei mesdami šiukšlę ant šaligatvio.“, – pasipiktinimą reiškė DELFI skaitytoja.
Didins eismo dalyvių sąmoningumą
Vilniaus miesto savivaldybės atstovai teigė, kad tokių ir panašių nusiskundimų yra gavusi ir savivaldybė, todėl siekiant spręsti iškilusias problemas bei sostinės gatves paversti draugiškomis visiems eismo dalyviams buvo sudaryta „Paspirtukininko Biblija“.
Vilniaus miesto savivaldybės administracijos direktorius Povilas Poderskis teigė, jog problemų su paspirtukais yra nemažai, nes paspirtukai dar yra gana nauja priemonė, kurios kultūra dar tik formuojasi.
„Dabar žmonės jais naudojasi taip, kaip patys išmano ir kaip jiems patiems atrodo gerai, tačiau suvokimas skiriasi, todėl yra atvejų, kai žmonės važiuoja labai greitai ir nepagalvoja apie kitus, kurie naudojasi ta pačia infrastruktūra“, – sakė savivaldybės atstovas.
Vilniaus miesto savivaldybė paskelbė ir akciją „Nestatyk skerso“, kuria bus siekiama informuoti paspirtukų vairuotojus, kaip iš tiesų turėtų vykti paspirtukų eismas ir kaip tinkamai jį pastatyti po kelionės.
Tiesa, P. Poderskis sakė, jog jau dabar yra stebima situacija bei priimami atitinkami sprendimai. Mat jei informacijos sklaida ir vartotojų sąmoningumo didinimas nebus pakankamos priemonės problemoms išspręsti, savivaldybės atstovai yra pasiruošę patys imtis iniciatyvos ir sekti, kur ir kaip yra paliekami paspirtukai, o už tvarkos nesilaikymą vairuotojams būtų numatytos baudos pagal administracinių nusižengimų kodeksą.
Ne visada kalti paspirtukininkai
Paspirtukų dalinimosi paslaugą teikiančios įmonės „CityBee“ vadovas Lukas Yla aiškino, jog negalima teigti, kad paspirtukų nuomos paslauga besinaudojantys vartotojai nėra kontroliuojami, mat po kelionės reikia nufotografuoti paspirtuką, o pagal gautą vaizdo medžiagą įmonės darbuotojai įvertina vartotojo drausmingumą.
L. Yla kalbėdamas apie ant šaligatvių paliekamus paspirtukus teigė, jog kol kas imtis drastiškų priemonių yra dar per anksti, mat elektriniai paspirtukai daugeliui yra naujovė, todėl nemažai žmonių paspirtuką tiesiog ant šaligatvio palieka iš nežinojimo.
Tiesa, L. Yla teigė, jog dažnai nusiskundimų įmonė gauna ne dėl jų pačių ar jų klientų kaltės, o dėl to, kad praeiviai negerbia kitų eismo dalyvių ir įmonės turto.
„Vartotojui nėra tikslo tiesiog paimti ir numesti tą paspirtuką, tačiau pastebėjome, kad pėstieji iš mums nesuprantamų paskatų tuos paspirtukus nugriauna. Juk jei šalai stovi trys paspirtukai, tai vieną pastūmus nukrenta visi“, – teigė L. Yla.
Verslininkas aiškino, jog situacija turėtų pasikeisti vasaros viduryje, mat tuomet planuojama įdiegti paspirtukams skirtas platformas, kurios ne tik pagerins šių elektrinių transporto priemonių įkrovimą, bet ir taps vieta jiems palikti.