Pirma taisyklė, kuria turėtų vadovautis visi vairuotojai, tai pamėginti apsemtą gatvės ruožą apvažiuoti aplinkiniais keliais.
Turite įamžinę liūties padarinių? Laukiame jūsų laiškų e. paštu auto@delfi.lt. Jei domina automobilių, motociklų ir eismo aktualijos, kviečiame prisijungti prie DELFI Auto gerbėjų „Facebook“ tinkle!
„Jeigu tokios galimybės nėra, tada būtina įvertinti balos gylį. Pasižiūrėkite į gatvės stulpelius, ženklus, atitvarus. Jei įmanoma, pasinaudokite šaligatvio borteliu, kad automobilis būtų aukštėliau. Ir judėkite tokiu greičiu, kad kiltų kuo mažesnė priešpriešinė banga. Svarbiausia, jei pradėjote važiuoti – nebestokite“, – pabrėžė Andžej Ostrovski, automobilių remonto dirbtuvių „Melga“ padalinio vadovas.
Jam pritaria ir saugaus eismo specialistas, vairavimo mokytojas, VšĮ „Amplius LT“ vairavimo mokyklos vadovas, Artūras Pakėnas. Pasak jo, jei neįmanoma išvengti važiavimo per gilią balą, tą daryti reikėtų 1-2 pavara, kuo lėčiau. Tiesa, instruktorius balos gylį siūlo pasimatuoti ir žvilgtelint į kitus eismo dalyvius – taip įvertinti, kiek teks sušlapti, bus lengviau.
DELFI primena, kad pasitikrinti, kokias sostinės vietas geriausia aplenkti siaučiant stipriai liūčiai, galite šiame žemėlapyje.
Vieno atsakymo nėra
Pasak A. Ostrovski, vienareikšmiškai pasakyti, kada lengvajam automobiliui bala per gili, sudėtinga, mat viskas priklauso nuo to, kokios konstrukcijos automobilis.
„Paprasčiausiai, kiekvieno automobilio oro paėmimo angos yra sukonstruotos skirtingame aukštyje. Štai BMW – itin žemai, „Audi“ kiek aukščiau, o „Range Rover“ nebaisus ir beveik metro gylis“, – komentavo žinovas.
Tačiau mitas, kad tik per automobilio oro įsiurbimo angas į agregatus patekęs vanduo gali pakenkti balą įveikusiam automobiliui. Ne ką pigesnis remontas lauks tuo atveju, jei bus „užpilti“ elektroniniai valdymo blokai, elektros instaliacijos elementai, kurie ilgainiui gali imti oksiduotis.
Šias sistemas, pabrėžia technikos žinovas, būtina patikrinti net ir tada, jei jokių požymių, kad įveikus balą kažkas sugedo, nėra.
Užvesti ar gesinti?
Pašnekovas sako, kad pirmieji ženklai, jog kažkurie automobilio komponentai sušlapo, labai akivaizdūs.
„Variklis gali pradėti netolygiai dirbti arba apskritai užgesti. Jei vanduo patenka ant valdymo blokų, gali užsidegti kontrolinės įvairių sistemų lemputės, įspėjamieji signalai, kartais – netgi nustoti veikti tam tikri elektros mazgai“, – aiškino A. Ostrovski.
Jis pabrėžia, kad jeigu jau taip nutiko, kad vairuotojas įstrigo spūstyje ir esamoje vietoje ėmė staiga kilti vanduo, protingiausia būtų tiesiog užgesinti automobilio variklį ir laukti, kol vanduo atslūgs.
„Jeigu variklis užgeso, didelė tikimybė, kad jo užvesti nepavyks. Tad pirmiausia toks automobilis turėtų būti ištrauktas iš vandens, išdžiovintas ir tik tada jį galima mėginti užvesti“, – aiškino specialistas.
Jei, visgi, užvesti sušlapusio automobilio nepavyksta, tada reikia kreiptis į remonto dirbtuves, kur bus patikrintos žvakės, drėgmės pasekmės oro sistemoje ir kiti mazgai.
Tuo atveju, jei automobilis buvo apsemtas tada, kai nebuvo užvestas, užvesti jo variklį rekomenduojama tik tada, kai atslūgsta vanduo. Svarbiausia, pabrėžia A. Ostrovski, įsitikinti, kad transporto priemonės oro paėmimo sistemoje nėra vandens.
„Tą padaryti galima paprastai – išimti oro filtrą ir patikrinti, ar jis sausas“, – patarė ekspertas.