Servisų tinko „Megamesta“ vieno iš filialų vadovas Saulius Kerbelis mano, kad padangas keisti dar per anksti, nes lauke oro sąlygos pakankamai geros ir montuotis žiemines poreikio dar nėra. Tačiau, pašnekovo teigimu, kai kurie vairuotojai jau ruošiasi artėjančiam žieminių padangų sezonui.

„Buvo keletas žmonių, kurie atvyko montuoti žieminių padangų, tačiau jų vasarinės padangos jau buvo visiškai susidėvėjusios, jas reikėjo tiesiog išmesti. Tačiau aktyviai vyksta žieminių padangų pirkimas ir vairuotojai ruošiasi žiemai, bet jų dar nemontuoja, nes laukia, kol suprastės oro sąlygos arba ateis terminas, kai žiemines padangas sumontuoti bus privaloma“, – LRT.lt sako S. Kerbelis.

Tačiau kiek kitokios nuomonės laikosi serviso „Melga“ vadovas Andžejus Ostrovskis. Jo teigimu, spalis yra apgaulingas mėnuo, todėl jau dabar sumontuotos žieminės padangos gali išgelbėti netikėtai pasikeitus oro sąlygoms.

„Spalis yra labai apgaulingas mėnuo orų prasme, nes vieną dieną galime turėti 15 laipsnių šilumos, kitą – jau tik 5. Ankstyvą rytą arba vėlyvą vakarą gali būti ir lengvas šaltukas, daug lietaus ir nukritusių lapų. Tokiomis sąlygomis tinkamesnės žieminės padangos“, – tikina A. Ostrovskis.

Kad Lietuvoje, atėjus rudeniui, oro sąlygos sunkiai prognozuojamos, pritaria ir daug automobiliu ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje keliaujantis žurnalo „AutoBild Lietuva“ vyriausias redaktorius Vitoldas Milius.

„Pietų Europoje visuomet yra pliusinė temperatūra, šiaurėje – minusinė. Tuo metu Lietuvos vairuotojas turi ekskliuzyvines sąlygas, nes ryte ir vakare oro sąlygos yra skirtingos. Svarbu žinoti, kaip elgtis“, – pastebi V. Milius.

Pašnekovas priduria, kad dabar sumontavus žiemines padangas galima jaustis ramiau, nors būtinybės tai daryti tikrai nėra, nes kol kas, važiuojant su tinkamomis vasarinėmis padangomis, tikrai galima nuvažiuoti ten, kur reikia. Tačiau spalio pabaiga ar net pirmosios lapkričio dienos gali pateikti staigmenų, todėl atidėlioti žieminių padangų keitimą iki paskutinės akimirkos taip pat nepatartina.

Padangų dilimas priklauso nuo važiavimo

Kalbėdamas ir juokais, ir rimtai V. Milius pastebi, kad nemažai automobilių Lietuvoje su žieminėmis padangomis važinėja ištisus metus, todėl panašu, kad jų dilimas tikrai ne visiems kelia galvos skausmą.

Tačiau tie, kurie padangas keičia priklausomai nuo sezono, dažnai baiminasi, kad per anksti sumontuotos žieminės padangos gali greitai sudilti. Ekspertas mano, kad dėl to baimintis turėtų tie, kurie važiuoja didelius atstumus.

Padangų keitimas

„Jei kasdien važiuotum iki Rygos ir atgal, žiemines padangas tikrai galima stipriai nudėvėti. Tačiau jei važinėji mieste, didelės įtakos padangų nusidėvėjimui tikrai neturės, juo labiau, atsižvelgiant į dabartines oro sąlygas“, – LRT.lt teigia V. Milius.

Žinoma, net ir paties kiečiausio mišinio žieminės padangos, yra minkštesnės už vasarines, todėl jos dėvisi greičiau. Tačiau, A. Ostrovkio teigimu, didžiausią įtaką žieminių padangų dėvėjimuisi daro lauko temperatūra.

„Baimintis dėl greitesnio jų dėvėjimosi tikrai neverta, nes žieminės padangos dyla greičiau, kai lauko temperatūra yra gerokai aukštesnė nei dabar. Todėl klaidinga manyti, kad keli šimtai kilometrų kažkaip pakenks techniškai tvarkingo automobilio padangoms“, – įsitikinęs A. Ostrovskis.

Specialisto teigimu, ne tik jis, bet ir kiti kolegos montuoti žiemines padangas rekomenduoja tada, kai vidutinė lauko oro temperatūra būna 7 laipsniai šilumos. Bet, A. Ostrovkis akcentuoja, kad anksti ryte arba vėlai vakare temperatūra gali būti ir artima nuliui ar net žemesnė, o esant tokioms sąlygoms vasarinė padanga tikrai nedemonstruos savo gerųjų savybių.

Nenori pakliūti į padangų keitimo „vajų“

Kiekvienas žieminių padangų keitimo sezonas pasižymi tuo, kad padangų montavimo įmones ir automobilių servisus klientai užplūsta pirmosiomis lapkričio dienomis. Todėl, V. Milius mano, kad toks ankstyvas kvietimas pasikeisti padangas gali būti mėginimas bet kiek optimizuoti ir sumažinti vairuotojų antplūdį.

„Manau, kad tiek servisų atstovai, tiek patys vairuotojai bijo to vajaus, kai keistis padangų visi suvažiuoja vienu metu. Tikriausiai yra tam tikros logikos, kad vairuotojai jau dabar atvažiuotų pasikeisti padangų“, – svarsto V. Milius.

Padangų keitimas

Tą patvirtina ir A. Ostrovkis. Kviesdamos jau dabar susimontuoti žiemines padangas tuo užsiimančios įmonės iš tikrųjų nori išvengti didelio klientų kiekio, kuris pastebimas nuo antrosios spalio pusės.

Be to, tai aktualu ir patiems klientams, kurie tokiu būdu gali sutaupyti laiko, o perkant naujas padangas gauti ir išsamesnę konsultaciją. Kaip pastebi pašnekovas, panašu, kad dalis vairuotojų sureagavo į išankstinius kvietimus vasarines padangas pakeisti į žiemines.

„Taip, mūsų tinklo servisuose juntamas gerokai didesnis besimontuojančių klientų aktyvumas, ypač aktyviai montuoja perkantys naujas padangas bei tie, kuriems pernai kilo sunkumų laiku patekti į servisą arba laukti eilėse“, – kad vairuotojai jau dabar atvyksta montuoti žiemines padangas pasakoja A. Ostrovskis.

LRT.lt primena, kad vasarines padangas į žiemines, būtina pakeisti iki lapkričio 10 dienos. Su žieminėmis nedygliuotomis padangomis galima važinėti ištisus metus, tačiau ekspertai to nerekomenduoja. Tuo metu su dygliuotomis žieminėmis padangomis eksploatuoti automobilius galima tik nuo lapkričio 1-os iki balandžio 1-os dienos.