Keičiantis sezonui „Velomaratonas“ primena, kad dviratį, kaip ir automobilį, taip pat būtina pasitikrinti ir atitinkamai juos paruošti vėlyviems rudens pasivažinėjimams.
Pagal kelių eismo taisykles dviratininkams leidžiama važiuoti keliu tik tvarkingą stabdį ir garso signalą turinčiu dviračiu. Baigiantis sezonui, paprasčiausius apžiūros darbus galime atlikti patys. Pradėti reikėtų nuo bendros dviračio būklės įvertinimo.
Dažnai važinėjantys dviratininkai jau įpratę apžiūrėti savo transporto priemonę, patikrindami pavarų perjungiklius, stabdžių kaladėles, vairą, ratų tiesumą, padangų slėgį, garso signalą. Jei pastebima kokių nors gedimų ar dviratis važiuodamas skleidžia įtartinus garsus, rekomenduotina jį nuvežti patikrinti dviračių remonto dirbtuvių meistrams.
Jei norime, kad dviratis tarnautų ilgiau, ypač svarbu jį reguliariai išvalyti. Jei dviratis turi amortizuojančią priekinę šakę arba užpakalinę pakabą, negalima leisti, kad ant jų amortizatorių kauptųsi purvas. Taip pat labai svarbu periodiškai nuvalyti dviračio grandinę, kad ant jos neatsirastų rūdžių, bei ją sutepti skystu tepalu. Ne paslaptis, kad didelė drėgmė ir temperatūros kaita neigiamai veikia dviračio chromuotas bei metalines detales, todėl dviratį geriausia laikyti patalpoje, kurioje nėra staigių temperatūros pokyčių.
Kelias savaime yra padidintos rizikos šaltinis jo naudotojams. Neatsakingas dalyvavimas kasdieniame eisme šią riziką dar padidina. Juk vairavimo sąlygas ir saugumą lemia ne vien kelių pralaidumas, bet ir transporto priemonių techninė būklė, o jos daugiausiai priklauso nuo mūsų pačių. Tik mandagumas, teisingumas ir protingumas mus apsaugos kelyje ir padės įveikti nenumatytas situacijas.
Sekmadienį vyksiančiame didžiausiame dviračių šventėje „Velomaratone“, visi dalyviai prieš išvažiuojantys į savo pasirinktas trasas „Velo Velo“ dviračių dirbtuvių palapinėje turės galimybę ne tik prisipūsti padangas, bet ir pasitikrinti dviračio techninę būklę, o prireikus – ir pasiremontuoti.
Tačiau artėjant tamsiajam metų periodui, „Velomaratono“ organizatoriai, bendradarbiaudami su „Nebūk briedžiu“ akcijos iniciatoriais, primena, kad svarbi ne tik dviračių techninė būklė, bet ir paties dviratininko matomumas.
Nuo šių metų liepos 1 d. įsigalioję Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pakeitimai numato, kad nuo šiol važiuojant važiuojamąja kelio dalimi ryškiaspalvė liemenė su šviesą atspindinčiais elementais arba dviračio priekyje uždegtas baltas šviesos žibintas yra privalomi dienos metu, o sutems ir esant blogam matomumui privalomi ir šviesos žibintai, ir liemenės.