Pasitelkę Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos informaciją, pabandysime apžvelgti svarbiausius punktus.

Kaip ir kas tikrinama

Verta žinoti, kad atvykus į apžiūrą eiliškumo tvarka iš pradžių TA kontrolierių dėmesys kreipiamas į kėbulą, langų stiklus, žibintus, avarinio sustojimo ženklą. Tada tikrinamas vairo ratas, garsinis signalas, stiklų valytuvai ir plovikliai, vairuotojo sėdynė, saugos diržai, žibintų jungikliai.

Stabdžiai ir žibintai tikrinami specialia įranga. Visų ratų stabdžiai turi veikti, atitikdami nustatytus parametrus, kurie garantuoja patikimą automobilio stabdymą.

Artimųjų ir tolimųjų šviesų žibintai privalo neakinti atvažiuojančiųjų iš priekio ir tamsoje vairuojančiam suteikti patikimą kelio apžvalgą, lemiančią eismo saugumą. Visus šiuos parametrus prieš atvykstant į TA stotį galima pasitikrinti bet kuriame automobilių servise.

Kartu su važiuokle ir jos mechanizmais tikrinama, ar automobilio dugnas bei suvirinimo siūlės nepažeisti korozijos, kokia padangų būklė, ar patikimai pritvirtinti ratai, kaip veikia vairavimo sistema. Jeigu automobilis turi vilkimo kablį, tikrinamas jo tvirtinimo patikimumas.

Specialia įranga tikrinama, ar automobilis neišmeta neleistinai daug teršalų, ar iš variklio bei transmisijos nesiskverbia alyva, degalai ar kiti techniniai skysčiai.

Automobilį techniškai apžiūrėjus, pateikiama apžiūros duomenų ataskaita.

Esant teigiamiems rezultatams, ant valstybinių numerių užklijuojami apžiūros lipdukai, o transporto priemonės savininkui įteikiama rezultatų kortelė (ataskaita), patvirtinanti sėkmingą apžiūros atlikimą. Kontrolieriui nustačius trūkumus, juos privalu kuo greičiau pašalinti ir atlikti pakartotinę apžiūrą.

Kaip pasiruošti patikrai

Bet kuris vairuotojas ar vairuotoja gali patys atlikti keletą nesudėtingų automobilio patikrinimų prieš techninę apžiūrą. Iš anksto pastebėjus nedidelius trūkumus ir juos pašalinus, procedūra bus gerokai sklandesnė.

Elementarios patikros sąrašas atrodo taip:

– ar veikia langų valytuvai ir plovikliai,
– ar pritvirtintas akumuliatoriaus,
– ar veikia žibintai ir indikatoriai,
– ar padangų protektoriaus rašto gylis ne mažesnis kaip 1,6 mm, o žiemos periodu – ne mažesnis kaip – 3 mm,
– ar galinio vaizdo veidrodis yra tvarkingas ir patikimai pritvirtintas,
– ar veikia garso signalas,
– ar veikia saugos diržų (taip pat ir galinių) fiksatoriai,
– ar veikia stabdymo žibintai,
– ar yra avarinio sustojimo ženklas,
– ar yra pirmosios pagalbos rinkinys,
– ar yra gesintuvas (2 litrų talpos).

Taip pat verta atkreipti dėmesį, ar visos sėdėjimo vietos turi gamintojo numatytose vietose sumontuotus saugos diržus, pasitikrinti padangų slėgį (jo normatyvai paprastai būna pažymėti specialiame lipduke ant automobilio statramsčio).

Jeigu važiuojate pakartotinei apžiūrai, užtikrinkite, kad visi nurodyti trūkumai buvo pašalinti ir neatsirado naujų.

Automobilių su dujine įranga savininkams reikia žinoti, kad dujų balionas turi būti pripildytas ne mažiau 50 procentų tūrio ir turėti galiojančią patikros datą.

Galiausiai, paskutinis paprastas patarimas (jis nėra privalomas) – prieš kelionę į TA stotį, nuplaukite automobilį.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (168)