Rūpinkitės tepalais
Viena iš dažniausiai specialistų minimų variklio problemų žiemą – stingstantis tepalas. Nekokybiška arba seniai keista variklio alyva – vienas iš dalykų, į kuriuos vairuotojai mažiau kreipia dėmesį, nors turėtų. Senas tepalas per šalčius gali taip sustingti, kad variklio išjudinimas ryte gali tapti kebliu ar apskritai neįmanomu.
Sunkiai gali užsivesti ir tie varikliai, į kuriuos įpilta didelio klampumo alyva, nes ji atšalus taip pat sutirštėja. O kai nepasiekiami reikiami alkūninio veleno sūkiai, juos skaičiuojantys davikliai automatiškai neperduos informacijos degalų tiekimo sistemai ir variklio užvedimas taps išvis neįmanomas.
Tepalą visi vairuotojai dažniausiai keičia nustatytu periodiškumu. Įprastai ši procedūra atliekama kas 10-30 tūkstančių kilometrų, tačiau ekspertai pataria niekada iki galo neišnaudoti šio resurso. Geriausia tepalus keisti prieš žiemą ir net tuomet, jei to daryti pagal nuvažiuotus kilometrus dar nereikia.
Ypač patartina netaupyti, jeigu iki numatytos ribos jums likę nuvažiuoti tik vieną ar du tūkstančius kilometrų. Varikliui ekstremaliomis žiemos sąlygomis bus lengviau užsivesti ir dirbti esant naujai alyvai.
Variklio šildymo mitas
Tarp vairuotojų (ypač senesnių automomobilių) gana gajus mitas, kad ryte, prieš važiuojant reikia pašildyti variklį, leisti jam dirbti laisva eiga. Vis dėlto specialistai sutaria, kad taip gaišti laiką verta tik vienu atveju - jei tuo pat metu valote sniegą ar ledą nuo stiklų arba leidžiate jiems atitirpti.
Jei matomumas geras – negaiškite laiko ir nedeginkite kuro, nes variklis greičiau įšyla darbine, o ne laisva eiga. Svarbiau kitas aspektas – kelionės pradžioje patartina važiuoti žemesnėmis apsukomis (t. y. aukštesnėmis pavaromis), įsibėgėti švelniai ir ramiai akceleruojant, kol variklis pasieks darbo temperatūrą.
Stipriai akceleruojant sustingęs tepalas gali nesutepti visų paviršių ir tokiu būdu variklio dalys dėvėsis žymiai greičiau. Įšilus varikliui ir alyvai suskystėjus, galima važiuoti įprasta sau maniera.
Degalai
Keletą atskirų eilučių privalu skirti ir degalams. Žiemą labai svarbu piltis kokybiškus, būtent šiam sezonui pritaikytus degalus – tai galioja tiek benzinui, tiek dyzelinui. Žieminiuose degaluose įmaišyti priedai paprastai užtikrina papildomas sąvybes, kurios jūsų variklyje pageidaujamos atitinkamu metų laiku.
Ypač tai svarbu dyzelinių automobilių vairuotojams. Jiems patartina atsižvelgti į degalinėse nurodomas dyzelino stingimo temperatūras – šiais laikais mūsų šalyje galima nesunkiai rasti ir žemesnėje nei 30 laipsnių šalčio temperatūroje nestingstančio dyzelino.
Vairuokite saugiai ir tausokite savo automobilius.