Pirma nelaimė, po to veiksmai?

Minėtu vaizdo įrašu pasidalijo politikas Arvydas Nekrošius, kuris teigė, kad tilto būklė yra ypač prasta ir kone per žingsnį nuo nelaimės. Tiesa, politikas teigė, kad dėl to kreipėsi ir į susisiekimo ministrą, mat kol kas, visi bandymai pataisyti situaciją – kaip į sieną.

„Kreipiausi į Susisiekimo ministrą, kad atkreiptų dėmesį į Žemaičių plento tiltą per Dubysos upę ties Ariogala. Lietuvos kelių direkcija pernelyg ilgai žaidžia biurokratiniais raštais, tilto būklė apgailėtina, vos kelios akimirkos iki galimos tragedijos. Laikas ministerijai imtis ryžtingų veiksmų, nes panašu, kad savivaldybei nepavyksta pramušti direkcijos durų.

Viliuosi, kad šis video įrašas kiek supurtys biurokratinį aparatą ir darbai bus pradėti kuo skubiau“, – socialinio tinklo paskyroje rašė politikas.

O vaizdo įraše, iš tiesų nerimą keliantys vaizdai, mat vos pirštu pastūmus tilto apdaila ima byrėti atidengdama surūdijusias metalines konstrukcijas. Vaizdo įraše atkreipiamas dėmesys, kokia pažeidžiama tilto konstrukcija, per kurią visai neseniai važiavo keleivinis autobusas.

Kritikos dėl tokios tilto būklės negailėjo ir internautai, mat matę vaizdo įrašą, kaip mat ėmė diskutuoti apie kylančią nelaimių tikimybę.

„Dažniausiai taip jau pas mus būna: pirma tragedija, tada kaltų ieškojimas ir tik tada veiksmas“, – rašė Roberta.

Netrūko ir tokių, kurie atkreipė dėmesį, jog tokia problema nėra vienetinė ir realus pavojus dėl prastos tiltų būklės kyla kur kas didesniam skaičiui gyventojų.

„Kažkaip įtariu, spėju, kad toks tiltas Lietuvoje ne vienintelis“, – komentavo Remigijus.

Tiltas prižiūrimas

Šalies tiltais besirūpinančios Lietuvos automobilių kelių direkcijos Tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyriaus vyriausiasis komunikacijos vadybininkas Saulius Jansonas „Delfi“ informavo, kad valstybinės reikšmės keliuose esančių tiltų, viadukų ir estakadų remontas, rekonstravimas vykdomas vadovaujantis LAKD sudarytais prioritetinių eilių sąrašais, kuriuose šis tiltas užima 16-ąją vietą.

„Kelio statinių – tiltų, viadukų, estakadų, tunelių – esančių valstybinės reikšmės keliuose, statybos, rekonstravimo, kapitalinio remonto, projektų planavimo, rengimo ir įgyvendinimo prioritetinės eilės sąraše valstybinės reikšmės krašto kelyje Nr. 196 Ariogala–Raseiniai–Kryžkalnis 13,46 km esantis tiltas per Dubysą yra 16 eilės vietoje.

Atkreipiame dėmesį, kad rekonstrukcijos projektas buvo pradėtas rengti dar 2019 metais. Tačiau Raseinių rajono savivaldybei pateikus pageidavimą, kad šio tilto rekonstrukcijos metu būtų įrengti pėsčiųjų dviračių takai, sutvarkytos šalia esančios aikštelės ir įrengtas apšvietimas, išaugo projektavimo apimtys ir teko projektavimo paslaugų viešąjį pirkimą organizuoti iš naujo“, – teigė LAKD atstovas

Jis taip pat nurodė, kad nauja šio tilto rekonstrukcijos techninio projekto parengimo sutartis pasirašyta šių metų birželio mėnesį, o jį parengus, maždaug 2023 m. antrą ar trečią ketvirtį numatyta skelbti rangos konkursą.

„Delfi“ pasiteiravus, ar buvo atliktas šio tilto būklės vertinimas, LAKD atstovas teigė, kad kelio statinių esančių valstybinės reikšmės keliuose patikras LAKD vykdo nuolat. Anot jo, kiekvienais metais yra atliekamos kelio statinių apžiūros, kurių metu nustatoma ir vertinama statinių būklė.

„Minėto tilto per Dubysą apžiūra vykdoma nuolat. Paskutinė tilto laikančiųjų konstrukcijų patikra buvo atlikta praėjusią savaitę. Iki įgyvendinant darbus, tiltas bus tikrinamas kas mėnesį. Jei bus pastebėta naujų pažaidų, bus imtasi reikalingų priemonių, pavyzdžiui, svarstoma apriboti sunkvežimių bendrą masę“, – nurodė LAKD atstovas.

Nelaimių nesitiki

Tiesa, „Delfi“ pasiteiravus, kas būtų atsakingas, jei dėl prastos tilto būklės įvyktų nelaimė, LAKD tikslaus atsakymo nepateikė, tik dar kartą pakartojo, kad dėl pakeitimų ir poreikio organizuoti viešuosius pirkimus organizuoti iš naujo darbų laikas išsitempė.

„Kaip minėta, rekonstrukcijos projektas buvo pradėtas rengti dar 2019 metais. Tačiau Raseinių rajono savivaldybei pateikus pageidavimą, kad šio tilto rekonstrukcijos metu būtų įrengti pėsčiųjų dviračių takai, sutvarkytos šalia esančios aikštelės ir įrengtas apšvietimas, išaugo projektavimo apimtys ir teko projektavimo paslaugų viešąjį pirkimą organizuoti iš naujo.

Valstybinės reikšmės kelius ir infrastruktūrą patikėjimo teise valdo VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija. Šiuo metu eismas minėtu tiltu atitinka keliamus saugumo reikalavimus ir vyksta atitverta, susiaurinta važiuojamąja tilto dalimi, tilto viduryje. Apie eismo tvarką vairuotojai įspėjami informaciniais ženklais“, – nurodė LAKD.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (3)