Kelių eismo taisyklėse pažymima, kad vairuotojai, kurie žiemos metu eksploatuoja žiemines padangas su dygliais, jas privalo pasikeisti iki balandžio 9 dienos imtinai. Tai reiškia, kad jau balandžio 10 dieną transporto priemones su tokiomis padangomis eksploatuoti yra draudžiama, o šios taisyklės nepaisantiems numatytos ir baudos.
Numatyta, kad iki numatytos datos nepasikeitus padangų į vasarines arba dyglių neturinčias kitas padangas – tokie vairuotojai gali sulaukti baudos nuo 50 iki 100 eurų.
Vilnius TECH Transporto ir logistikos kompetencijos centro vyriausiasis mokslo darbuotojas prof. habil. dr. Henrikas Sivilevičius dar anksčiau „Delfi“ komentavo, kad dygliuotų padangų naudojimas ypač kenkia kelio dangai, todėl tokių padangų naudojimo miestų keliuose apskritai reikėtų vengti.
Miestuose judantys vairuotojai taip pat turėtų įvertinti, kur dažniausiai vyksta jų kelionės ir nesirinkti dygliuotų padangų jei dažniausiai jų nė neprireikia. Dygliuotos padangos turi labai didelį ardomąjį poveikį asfaltui, todėl apskritai rekomenduočiau jų atsisakyti. Europoje yra šalių, kuriose draudžiama naudoti dygliuotas padangas, o atsižvelgiant į situaciją mūsų šalyje, manau, kad tokia kryptimi turėtum judėti ir mes.
Tokie vairuotojai, kurie važinėja su dygliuotomis padangomis yra didesni kelio dangos gadintojai nei tie, kurie renkasi įprastas žiemines padangas. Juo labiau, kad mūsų šalies kelius stengiamasi prižiūrėti, kad kelio danga pagrindiniuose keliuose būtų švari, o tokiu atveju dygliuotų padangų „elgesys“ yra prastesnis nei tiesiog žieminių padangų. Tokias padangas reikia naudoti važiuojant apledėjusia ar prispausto sniego danga, tuomet jos yra veiksmingiausios.
Dyglys sminga ne į asfalto akmenuką, bet į asfaltą rišančiąją medžiagą. Kitaip tariant – į bituminį rišiklį sumaišytą su labai smulkiais mineraliniais milteliais. Tai yra silpniausia vieta, o padangoje esantys dygliai būtent šią medžiagą suskaldo ir ji ištrupa. Daug kartų pravažiavus ta pačia vieta, į paviršių išlindę grūdeliai lieka be rišiklio bei pradeda trupėti patys. Tai būtent dyglys ardo asfalto rišančiąją medžiagą, o be jos likę grūdeliai, nuo mechaninio rato poveikio stabdant ar greitėjant, išbyra. Tokiu būdu po truputį atsiveria duobės“, – dygliuotų padangų poveikį kelio dangai paaiškino mokslininkas.
Tiesa, saugaus eismo ekspertai taip pat akcentuoja, kad atšilus orams vertėtų pasikeisti ir įprastas žiemines padangas į vasarines. Dėl padangų gumos mišinio skirtumų vasarinės padangos, oro temperatūrai pasiekus 7 laipsnius, tampa efektyvesnės nei žieminės, o tai ypač svarbi dedamoji eismo saugumui. Padangos yra vienintelė vieta, per kurią automobilis sukimba su kelio danga, todėl esant prastoms padangų veikimo savybėms automobilis gali nesustoti taip efektyviai, kaip tikimasi, o dėl to gali nepavykti išvengti ir eismo įvykio. Dėl prastesnės padangų funkcijos suprastėja ir automobilio valdymas.