2000-ųjų laidos „Toyota Yaris“ į techninę apžiūrą nuvaręs „Delfi“ skaitytojas pasakojo, kad keliavo į Vilniuje, Lentvario gatvėje esantį, bendrovės „Tuvlita“ padalinį.
Tačiau eilė greta jo buvo tokia, kad kepinant saulei vyrui joje teko praleisti 6 valandas, kol sulaukė, kai atėjo jo eilė važiuoti ant patikros stendo ir patikėti automobilį TA kontrolieriui.
„O rezultatas toks, kad rado skylutę slenkstyje ir parašė, kad tai „galimai sukelia automobilio nestabilumą“. Galimai, bet ne garantuotai sukelia“ – piktinosi jis, pasakęs, kad iš TA padalinio iškeliavo turėdamas ne žalios spalvos dokumentą, o baltos, liudijantį, kad į patikrą teks grįžti dar kartą, sutvarkius automobilio defektus.
Techninės apžiūros rezultatų ataskaitoje nurodoma, kad tikrinant automobilį buvo rastas vienas didelis trūkumas: „Važiuoklė ir prie jos tvirtinami mazgai. Bendroji būklė. Pernelyg didelis korozijos poveikis, galintis turėti įtakos konstrukcijos stabilumui (tvirtumui)“.
„O rašė, kad dėl koronaviruso darys nuolaidas smulkiems defektams. Aš suprasčiau, kad būtų rimtos problemos, bet dėl tokio parūdijimo – tai yra pasityčiojimas iš žmonių po 6 valandų karščio“, – nuomonę išsakė vyras.
Eilių galima išvengti
Techninių apžiūrų įmones vienijančios asociacijos „Transeksta“ komunikacijos vadovas Renaldas Gabartas, išgirdęs, su kokia situacija susidūrė „Delfi“ skaitytojas, paaiškino, kad eilės dar kurį laiką prie TA įmonių, priimančių ne tik iš anksto užsirašiusius klientus, formuosis.
„Kadangi per karantą buvo nurodyta, kad pasibaigus techninei apžiūrai automobilį galima eksploatuoti visą karantino laikotarpį ir mėnesį po jo, susidarė nemažai vairuotojų, kurie šia lengvata pasinaudojo. Nors daugelis spėjo patikras atlikti, visgi suskaičiavome, kad į TA įmones vis dar neužsuko apie 13 tūkst. automobilių“ – kalbėjo jis, pabrėžęs, kad didžiausia koncentracija – šalies didžiuosiuose miestuose.
Be to, anot jo, eilės formuojasi ir dėl to, kad daugelis vairuotojų linkę privalomąją techninę apžiūrą atidėti paskutinei jos dienai, o tuomet susizgrimba, kad užsirašyti patikrai neįmanoma ir tenka stovėti gyvoje eilėje.
Visgi, eilių įmanoma išvengti, jeigu TA būtų atliekama ne, pavyzdžiui, Vilniuje, o aplinkiniuose miestuose, o taip pat – pasinaudojus išankstinio užsirašymo galimybe. Tiesa, neslėpė R. Gabartas, net ir užsirašant iš anksto patekti į techninę apžiūrą jau kitą dieną nepavyks, teks luktelėti 4-5 dienas.
Skylė slenkstyje – ne smulkus trūkumas
Ramūnas Vėlavičius, UAB „Transporto studija“ direktoriaus pavaduotojas, akcentavo, kad karantino metu galioję TA procedūros sušvelnininkai niekaip nelietė automobilio laikančiųjų konstrukcijų. Kontrolierių buvo prašoma atlaidžiau žiūrėti į atvejus, kai, pavyzdžiui, avarinio sustojimo ženklas ne visiškai toks, kokio reikia, ir panašiai.
Kalbėdamas apie situaciją, su kuria susidūrė „Delfi“ skaitytojas, žinovas pabrėžė, kad tai, kas paprastam vartotojui atrodo smulkmena, žvelgiant į automobilio konstrukciją – yra rimtas trūkumas.
„Tai yra laikančiosios konstrukcijos pažeidimas. Automobilio slenkstis yra sudarytas ne iš vienos dalies, o iš kelių. Ir jeigu korozija yra išorinėje dalyje, tuomet techninės apžiūros atveju prie to nėra kimbama ir nevertinama, kad tai laikančiosios konstrukcijos pažeidimas. Bet jeigu slenkstis tiek pažeistas, kad atveria vidines konstrukcijas, jos nebesaugomos nuo aplinkos poveikio, kaupia drėgmę, purvę ir tai skatina korozijos lindimą gilyn. Tai jeigu skylė yra apčiuopama, ryški, tai laikoma dideliu trūkumu. Taip pat didelis trūkumas būtų ir tada, jeigu išorinė skarda turi aštrių kraštų, atplaišų ir gali susižaloti ar vairuotojas, ar keleivis, ar pro šalį einantis“, – pasakojo žinovas.
Jei rūdys ant automobilio slenksčio TA kontrolieriui nebus pagrindas pažymėti didelio trūkumo techninės apžiūros lape, vidinės slenksčio konstrukcijos, kuri yra laikančioji, pažeidimai vertinami labai griežtai.
„Galų gale, į šią dalį remiasi domkratas tada, kai automobilis pakeliamas norint pakeisti ratą. Tai jeigu į šią vietą įsmigtų domkratas ir automobilis nukristų, atsiranda sužalojimo rizika. Taigi, jeigu, kaip sakė automobilio savininkas skylutė paprastai rodo rimtesnes problemas“, – kalbėjo pašnekovas, pabrėžęs, kad platesniam komentarui visgi reikia matyti problemą tiesiogiai, kadangi net ir nuotraukos neatskleidžia tikrosios automobilio būklės.
Visgi jis neslėpė, kad paviršinių rūdžių TA kontrolieriai rimtais trūkumais nelaiko, visgi jeigu rūdys kiauryminės ir kėbule žioji skylės, vargu ar techninę apžiūrą įveikti pavyks.