Pirmadienio vakarą, S. Batoro gatvėje, ties autobusų stotele „Pūčkoriai“ automobilis „Kia Ceed“ partrenkė du vyrus, vienas iš jų žuvo vietoje. Antradienį Policijos departamentas pranešė, kad automobilis mirtinai sužalojo per kelią neleistinoje vietoje ėjusį 1959 m. gimusį vyrą.

Apie įvykį, uždarytą kelią ir automobilių spūstis vairuotojai perspėjo ir socialiniuose tinkluose. Komentarų sekcijoje užvirė tikra diskusija, vieni palaikė pėsčiuosius, kiti – vairuotojus.

„Tegu liemenes dėvi ir bus visi gyvi, bėga kaip beždžionės džiunglėse ir galvoja, kad juos visi mato“, – rašė vienas vairuotojų.

„4 dienas iš eilės važiavau ten 50. Viskas matosi. Lenkia ištisai visi toje vietoje, nes ten niekas 50 nevažiuoja. Labai daug pas mus idiotų vairuotojų. Koks 80 procentų tuo keliu važiuojančių“, – pastebėjo kitas.

Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato pareigūnai teigia, kad eismo įvykiai įvyksta ne toje pačioje gatvės vietoje, o dažna tokių nelaimių priežastis – neatsakingas pėsčiųjų elgesys.

„Šiemet S. Batoro gatvėje buvo fiksuoti trys įskaitiniai eismo įvykiai, susiję su pėsčiaisiais. Vienas asmuo pėsčiųjų perėjoje buvo sužeistas, kai transporto priemonė, sukdama į dešinę, nepraleido žmogaus. Kitas atvejis buvo mirtinas, kai pėsčiasis neleistinoje vietoje išbėgo į kelią ir jį parbloškė automobilis, o lapkričio 18 d. registruotas įvykis, kai vienas pėsčiasis žuvo, o vienas buvo sužeistas.

Pastebime, kad visos šios nelaimės įvyko ne toje pačioje vietoje. 2023 m. žuvęs asmuo taip pat įžengė į važiuojamąją kelio dalį neleistinoje vietoje. Būtent neatsakingą pėsčiųjų elgesį galime išskirti kaip vieną pagrindinių tokio tipo avarijų priežasčių“, – pareigūnų komentarą perdavė komisariato atstovė Julija Samorokovskaja.

Dauguma tikino, kad tokio intensyvumo gatvėje būtina įrengti požeminę perėją ar pėsčiųjų viaduką. Įprasta pėsčiųjų perėja irgi ne visada apsaugo. Praėjusios savaitės ketvirtadienio rytą S. Batoro gatvėje krovininis mikroautobusas partrenkė per pėsčiųjų perėją ėjusį vyrą. Jis neišgyveno.

Vilniuje mirė partrenktas vyras

Batore požeminių perėjų arba pėsčiųjų viadukų reikia, tuomet vairuotojai važiuotų sau ramiai, kelias platus naujas ir apšviestas, bet juk taupo žmonių gyvybėmis“, – tikina dar vienas sostinės vairuotojas.

Žmonės susirūpinę, jog šalia šios gatvės yra daug lankomų objektų, kuriuos kai kurie bando pasiekti ne tik automobiliais, bet ir viešuoju transportu, tačiau šalia autobusų stotelių pašalintos kadaise buvusios pėsčiųjų perėjos.

„Esu Naujosios Vilnios gyventoja, ir dažnai tenka važiuoti S. Batoro g. Po kelio renovacijos, man seniai kilo klausimų, kodėl buvo pašalintos dvi pėsčiųjų perėjos. Viena prie „Pūčkorių“ stotelės, kur neleistinoje vietoje bandė nueiti prie autobusų stotelės ir žuvo žmogus bei prie „Atodangos“ stotelės, kur nelaimė dar nenutiko, bet tikrai sulauksim.

Aukščiausia Lietuvoje atodanga, Pūčkorių piliakalnis ir dvaras, Belmontas, pagaliau prezidento namas. Tikrai lankomos vietos Vilniaus gyventojų, svečių ir turistų. Abiejose kelio pusėse yra autobusų stotelės, o kaip jas pasiekti? Prie S. Batoro stotelės praktika parodė, kad perėja žmogaus gyvybės neišsaugojo, bet bent bausmė už užmušta žmogų būtų didesnė, nes ėjimas pėsčiųjų perėja ir neleistinoje vietoje skiriasi“, – portalui Delfi rašė viena skaitytojų.

Avarija S. Batoro g. Vilniuje

Prie „Pūčkorių“ stotelės nelaimė įvyko ir šių metų vasarį, kai vakare moters vairuojamas automobilis „Mitsubishi Colt“ partrenkė į gatvę išėjusį vyrą.

Vairuotojai pastebi, kad šioje vietoje yra nuleisti metaliniai kelio atitvarai, o eismo srautus skiriančioje salelėje yra plytelėmis grįstas takelis, kuris traukia pėsčiuosius kirsti gatvę šioje vietoje. O eismas gatvėje yra pakankamai intensyvus, be to, didžiojoje dalyje gatvės leistinas greitis yra 70 km/val.

Pasak savivaldybės atstovo Gabrieliaus Grubinsko, ši vieta ir yra skirta pėstiesiems kirsti kelią, tik nepažymėta, todėl nesuteikia pirmumo.

„Ties stotele „Pūčkoriai“ yra nežymėta perėja. Kaip numato teisės aktai, ji nėra pažymėta nurodomaisiais kelio ženklais „Pėsčiųjų perėja“ ir horizontaliuoju ženklinimu, tačiau inžineriškai yra pritaikyta pėstiesiems kirsti gatvę (yra nuožulnūs kelio bortai, pėstiesiems pritaikyta saugumo salelė skiriamojoje juostoje). Tokia perėja nesuteikia pirmumo pėstiesiems, jie prieš išeidami į važiuojamąją dalį privalo įsitikinti, kad tai daryti saugu ir nėra artėjančių transporto priemonių“, – teigiama portalui atsiųstame komentare.

Vilniuje automobilis partrenkė du žmones

Priduriama, kad apie nežymėtą perėją vairuotojai įspėjami įspėjamaisiais ženklais „Pėstieji“, o užtikrinant didesnį pėsčiųjų matomumą – įrengtas kryptinis apšvietimas. Savivaldybės duomenimis, pastebima, kad tiek pėstieji, tiek vairuotojai šioje gatvėje yra linkę ignoruoti Kelių eismo taisykles: nesilaikoma leistino greičio, nesulėtinama prieš pėsčiųjų perėjas, pėstieji gatvę kerta tam neskirtose vietose arba neįsitikinę, jog tai daryti saugu.

„Didinant visų eismo dalyvių saugumą, Vilniaus miesto savivaldybė S. Batoro gatvėje ketina diegti transporto priemonių važiavimo greičio kontrolės įrangą. Policijos taip pat bus prašoma atkreipti didesnį dėmesį į šį ruožą ir taikyti įvairias kontrolės priemones“, – tikina G. Grubinskas.

Vis dėlto, Vilniaus pareigūnų nuomonė sutampa su vairuotojų išsakytais reikalavimais – eismo saugumą užtikrintų kitos inžinerinės priemonės, pavyzdžiui, viadukas.

„Pareigūnų nuomone, pats saugiausias sprendimas intensyvaus eismo gatvėse yra požeminės perėjos ar perėjos virš kelio, įrengtos kaip tiltai ar viadukai. Taip, bet koks infrastruktūros sprendimas, gatvės apšvietimas, interaktyvios pėsčiųjų perėjos įrengimas daro situacijas saugesnes, bet labai svarbus ir pačių pėsčiųjų elgesys. Šviesoforų įrengimas taip pat galėtų kažkiek pagerinti situaciją“, – sako Vilniaus apsk. VPK pareigūnai.

Pėsčiųjų perėja

Jie priduria, kad 60–70 proc. nelaimių atvejų kalti būna būtent pėstieji, kartais tai nulemia ir vairuotojų atidumo stoka. Pasak jų, didesnis kiekis skaudžių įvykių prieš keletą metų įvykdavo T. Narbuto gatvėje, važiuojant nuo Laisvės prospekto. Problema buvo išspręsta, kai buvo pastatyta pėsčiųjų perėja virš minėto kelio.

Transporto kompetencijų agentūros eismo įvykių, kuriuose nukentėjo žmonės, žemėlapyje matyti, kad 2023 m. S. Batoro g. įvyko trys avarijos, kurių metų buvo nutrenkti pėstieji. Visi trys įvykiai įvyko tamsiuoju paros metu, esant šlapiai kelio dangai.

Dvi avarijos įvyko ties „Stepono Batoro“ autobusų stotele – po vieną skirtingose eismo pusėse, vienas žmogus sužeistas, kitas – žuvo. Dar vienas žmogus sužeistas ties „Rudens“ stotele.

Šiuos skaičius patvirtina ir Vilniaus pareigūnų pateikta statistika: „S. Batoro gatvėje, Vilniuje, avarijų įvyksta kasmet. Tačiau Vilniaus kelių policijos pareigūnai pastebi, kad ši miesto arterija ypatingu avaringumu tikrai nepasižymi. Pasak pareigūno, remiantis fiksuota statistika, 2022 m. čia nežuvo nei vienas pėsčiasis, 2023-iaisiais užgeso vieno pėsčiojo gyvybė.“

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (26)