Vairuotojas „Delfi“ pasakojo, kad automobilį paliko su įjungta pavara, užrakino ir išėjo. To neužteko: mašina nuriedėjo iš aikštelės ir nuvažiavo nuo šlaito, nulaužė medį ir partrenkė šaligatviu ėjusią moterį, o vėliau atsitrenkė ir į šalia kelio stovėjusį automobilį.
Kodėl automobilis nuriedėjo, vairuotojas tikino nesuvokiąs,
Internautai netruko pastebėti, kad greičiausiai automobilis galėjo nuriedėti dėl vairuotojo padarytų klaidų.
Reikia nepamiršti kelių taisyklių
Pasak vairavimo mokytojo Artūro Pakėno, paliekant automobilį ten, kur yra įkalnė arba nuokalnė, reikėtų susukti jo ratus į dešinę pusę. Tik tuo atveju, jeigu automobilis pastatomas įkalnėje, o dešinėje jo pusėje yra šaligatvio bortelis, ratus reikėtų susukti į kairę pusę.
Jei automobilis paliekamas lygioje stovėjimo aikštelėje, ratų susukti nereikia – transporto priemonė nuriedėti neturėtų.
Tačiau, pasak patyrusio instruktoriaus, reikėtų prisiminti ir tai, kad paliekant stovėti automobilį su mechanine pavarų dėže, patariama ne tik įjungti jo rankinį stovėjimo stabdį, bet ir įjungti pirmąją pavarą. Tokios taisyklės jis laikosi ir pats.
Automobiliai, turintys automatines pavarų dėžes, paliekami stovėti šias perjungus į „P“ poziciją. Ir nors šitaip paliktas automobilis nuriedėti neturėtų, visgi, anot A. Pakėno, įjungti rankinį stabdį nepakenks.
Į internautų kalbas, kad greičiausiai dėl to, jog automobilis paliktas su įjungta pavara nuriedėjo, kalta sumažėjusi variklio kompresija, A. Pakėnas nenumoja ranka. Anot jo, logikos čia tikrai yra.
„Visgi taip galėtų nutikti, jeigu automobilis būtų paliktas tikrai stačioje įkalnėje ar nuokalnėje, pavyzdžiui, kokiame nors nuvažiavime į garažų masyvą ar panašiai. Jeigu yra tik nedidelis nuolydis, vargu ar dėl kompresijos trūkumo mašina galėtų nuriedėti“, – kalbėjo jis.
Vairuotojams stinga atidumo
Kalbėdamas apie tai, kaip automobilius stovėjimo aikštelėse rekomenduoja palikti vairavimo mokytojai, jis pabrėžė, kad patartų atlikti abu veiksmus: ir įjungti rankinį stabdį, ir pavarą.
„Jeigu žmogus atsakingai žiūri į vairavimą, tai jis galvoja, ką įjungti, ką paspausti. Visgi bėda ta, kad dabar į vairavimą žvelgiama atmestinai. Daugeliui vairavimas yra „aš nieko neveikiu, tik vairuoju“ situacija“, – pastebėjo žinovas.
Jo nuomone, tokią tendenciją pastebi ir automobilių gamintojai, todėl dabar, pavyzdžiui, užvesti automobilio, turinčio mechaninę pavarų dėžę, neįmanoma neįmynus sankabos paminos.
„Taip yra dėl to, kad žmogus, palikęs automobilį su įjungta pavara, jį bandys užvesti ir mašina pradės važiuoti, o vairuotojui tai gali būti netikėta. Tad pajudėjus automobiliui šis atsitrenks į kitą, stovintį priešais“, – pateikė pavyzdį instruktorius prisiminęs, kad tais laikais, kai pats mokėsi vairuoti, apie tokius „netikėtumus“ nebuvo net kalbos, mat buvo atliekama ištisa automobilio užvedimo procedūra.
Lygiai dėl tos pačios priežasties, pasak vairavimo mokytojo, automatinę pavarų dėžę turinčius automobilius palikti galima tik įjungus „P“ poziciją, kitaip neįmanoma iš užvedimo spynelės ištraukti raktelių.
„Gamintojai mato, kad požiūris į vairavimą yra atsainus, todėl atsiranda vis daugiau apsaugų“, – kalbėjo jis.