Ragina kaimynus vienytis

Socialinio tinklo „Facebook“ grupėje, vienijančioje Riešės gyventojų bendruomenę, antradienį kilo sujudimas, prakalbus apie tai, kaip eismas pasikeitė įrengus naują šviesoforo sekciją.

„Kaimynai, nuo šios savaitės kas važiuojate rytais į Molėtų plentą per Molėtų gatvę, kaip suprantu, pastebėjote, kad rytais atsirado iki šiol beveik neregėtos eilės pasukti į Molėtų plentą, dėl naujo šviesoforo, kurio pastatymui aš visiškai nematau jokios logikos, kadangi yra greitėjimo juosta. Perėja irgi neturėtų būti toje vietoje kur yra greitėjimo juosta.

Panaši situacija ir grįžtant vakare nuo miesto pusės, kai norima sukti Riešės link. Savivaldybė sprendžia problemas ne platindama kelius, statydama pėsčiųjų viadukus, o statydama absurdiškus ir su logika prasilenkiančius šviesoforus trikdo automobilių vykimo į miestą srautus“, – rašė Riešės gyventoja.

Moteris ragino kaimynus vienytis, jog pėsčiųjų šviesoforas būtų perkeltas į kitą vietą, taip atlaisvinant kelią išvažiuojantiems iš gyvenvietės.

„Šviesoforas pėstiesiems turėtų būti kelio pusėje tarp IKI ir naujojo „Rimi“, mano nuomone, tada vėl būtų galima paleisti greitėjimo juostą judėjimui iš Didžiosios Riešės pusės“, – aiškino moteris.

Kelionei į miestą 2 valandos?

Po šiuo įrašu socialiniame tinkle užvirė diskusijos, gyventojai teigė, kad ir iki naujos sekcijos posūkiui į dešinę įrengimo, šis šviesoforas buvo sureguliuotas netinkamai, o pradėjus veikti prekybos centrui, eismo situacija tik prastės, todėl privalu veiksmų imtis jau dabar.

Gyventojai taip pat teigė, kad dėl šios problemos jau kreipėsi ir į Lietuvos automobilių kelių direkciją bei pasidalijo laiško turiniu.

Lietuvos automobilių kelių direkcijai laiškutį jau suraičiau. Gerbiamieji, kada pagaliau pradėsite veikti žmonių labui? Piko valandomis į Vilnių įvažiuoti reikėdavo valandos. Atsiradus naujam prekybos centrui UNA – atsirado dar vienas šviesoforas, kuris suformavo spūstis tiek Molėtų plente, tiek šoninėse gatvelėse – ko iki tol nebuvo. Kelionė į darbą dabar trunka pusantros valandos – o jau artėja vasara ir srautas ženkliai sumažėjęs. Kas mūsų laukia rugsėjį? 2 valandos kelio? Kur viadukai? Žiedinės sankryžos? Ar kai mokėtės kelių projektavimo tik šviesoforų braižymo paskaitas visi lankėt? Kada imsitės tinkamų sprendimų? Jei patys nepajėgūs – gal kreipkitės tarptautinės pagalbos“, – mintis dėstė dar viena gyventoja.

Baiminasi, kad išvažiuoti taps neįmanoma

Dėl šios problemos Riešės gyventojai susisiekė ir su „Delfi“ redakcija. Siųstame laiške vilniečiai taip pat minėjo, kad kelionių laikas gerokai pailgėjo, o planuoti laiką tapo kone neįmanoma.

„Noriu pranešti apie situaciją Molėtų plente ties Rieše ir įsukimu į naująjį prekybos centrą. Iš Didžiosios Riešės sukant į Molėtų plentą, įrengus papildomą rodyklę sukti į pagrindinį kelią, Lietuvos automobilių kelių direkcija sudarė papildomus kamščius ryte, kai žmonės nenutrūkstamai juda į miestą, į darbus ir ugdymo įstaigas. Kaip pavyzdys, žmonės iš Riešės į Santariškes dabar važiuoja 40 minučių, nors realus laikas yra 10 minučių. Per rytinius kamščius būdavo 20 minučių.

Visa sankryža per maža tokiam automobilių kiekiui, vystytojas tuo nesirūpina. Naujai statomas prekybos centras lems tai, kad nebeišvažiuosim iš miesto šia kryptimi. Vykstant į miestą ir iš miesto įprastą dieną, prisidėjo maždaug 15 minučių, penktadienį kamščiai nusidriekė nuo Santariškių, laikas pailgėjo 30 minučių. Kažkas su šia naujove negerai. Jau didžiulis pasipiktinimas tarp gyventojų. Visas reikalas ne miesto centre, o pakraštyje. Tikrai nėra normalu“, – rašė gyventoja.

Kaltas kapitalinis sankryžos remontas

„Delfi“ susisiekus su Lietuvos automobilių kelių direkcija, Tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyriaus vyriausiasis komunikacijos vadybininkas Saulius Jansonas paaiškino, kad minima A14 kelio (Molėtų plento) ir Molėtų g. sankryža, vykdant jos kapitalinį remontą, pagal pasirašytą bendradarbiavimo sutartį su privačiu investuotoju, iš trišalės buvo pertvarkyta į keturšalę sankryžą.

„Įgyvendinant projektą jau yra arba dar bus pakeista beveik visa esama šviesoforų posto įranga: šviesoforai, naujos kartos eismo srautų jutikliai ir panašiai. Nauji šviesoforai įrengti tiek A14 kelyje, tiek Molėtų gatvėje, tiek naujoje Dangėručio gatvės jungtyje. Šviesoforų išdėstymas suprojektuotas ir bus įrengtas pagal šiuo metu galiojančius teisės aktų reikalavimus bei privalomus eismo saugumo principus“, – aiškino S. Jansonas.

Jis taip pat teigė, kad Kelių direkcija operatyviai kreipėsi į statybas vykdantį rangovą dėl eismo reguliavimo pagerinimo sprendimų įgyvendinimo, o prašyme išdėstė kelias užklausas.

Įžvelgia ir vairuotojų kaltės

Viena jų – dėl papildomos informacinės lentelės (statybos darbų metu) sankryžoje, išsukant iš Molėtų gatvės į Molėtų plentą Vilniaus kryptimi, pakabinimo. Anot jo, lentelė informuotų vairuotojus apie galimybę sukti į dešinę tuo metu, kai dega pagrindinis žalias šviesoforo signalas.

Informacija dėl posūkio į dešinę

„Atkreipiame dėmesį, kad sankryžoje minėta kryptimi viena iš pagrindinių spūsčių susidarymo priežasčių įrengus naują šviesoforą yra dėl to, jog vairuotojai degant pagrindiniam šviesoforo žaliam signalui nesuka į dešinę, nors tai leidžiama daryti pagal KET 158 straipsnį“, – teigė LAKD atstovas.

Antra užklausa – dėl posūkio iš Molėtų plento į Molėtų gatvę.

„Kelių direkcija šiuo klausimu taip pat kreipėsi į rangovą dėl galimybės pakeisti esamus eismo reguliavimo nustatymus, koordinuojant su Kelių direkcijos specialistais. Tik rangovui užbaigus statybos darbus bus galima užtikrinti maksimaliai galimą šviesoforinės sankryžos laidumą. Tuo metu vairuotojų prašome kantrybės ir supratingumo. Statybos darbus pilnai planuojama pabaigti 2023 m. birželį. Atkreipiame dėmesį, kad šiuo metu, statybvietė, priėmimo ir perdavimo aktu yra perduota rangovui ir jis yra pilnai atsakingas už šią sankryžą ir eismo organizavimą darbų metu“, – nurodė S. Jansonas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (6)