Nuo sausio pirmosios galios netenka 76 KET punktas, kuris nurodo, kad „jeigu sankryžoje ties raudonu šviesoforo signalu pritvirtinta lentelė su žalia rodykle, nukreipta į dešinę, vairuotojams leidžiama sukti į dešinę ir degant draudžiamam šviesoforo signalui“.
Kad keliuose bus saugiau, jei lentelių su žaliomis rodyklėmis nebeliks, nuspręsta norint apsaugoti pažeidžiamiausius eismo dalyvius – dviratininkus ir pėsčiuosius. Jau nuo lapkričio 1-osios prie naujai statomų šviesoforų buvo draudžiama įrengti papildomas lenteles, o iki 2020-ųjų sausio 1-osios šių lentelių apskritai turėtų nelikti.
Atvejų, kai papildomas lenteles su žalia rodykle vairuotojai šalia šviesoforų matys ir po Naujųjų, gali pasitaikyti, tačiau saugaus eismo ekspertai atkreipė dėmesį, kad vairuotojai turėtų įsidėmėti, jog jomis vadovautis bus griežtai draudžiama, o nepaisantys taisyklių gali būti nubausti.
Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas Vytautas Grašys teigė, jog papildomų kontrolės priemonių nėra numatyta, todėl pareigūnai nebudės šalia sankryžų, tačiau įstatyme jokių lengvatų nėra numatyta, tad patruliuojantys policininkai pažeidėjų pro akis nepraleis.
„Vairuotojai turi būti atidūs ir dėmesingi, jie turi nuolat stebėti situaciją ir įvertinti jei atsiranda pakeitimų. Policijos pagrindinis tikslas nėra nubausti kuo daugiau žmonių, pareigūnai stengiasi, kad eismas keliuose būtų saugesnis, o vairuotojai darytų mažiau pažeidimų ir būtų atsakingesni“, – sakė V. Grašys.
Vairuotojai turėtų prisiminti, kad nuo sausio pirmosios, net ir esant papildomai lentelei su žalia rodykle, vairuotojai į dešinę galės pasukti tik tada, kai užsidegs žalias šviesoforo signalas arba papildoma sekcija. Tiems, kurie šios taisyklės nepaisys ir naudosis nebegaliojančia papildoma lentele, gresia piniginė bauda nuo 60 iki 90 eurų bei teisės vairuoti atėmimas nuo 1 iki 6 mėnesių. Tokia pat bauda numatoma ir už pirmumo teisės nesuteikimą bei reikalavimo duoti kelią įvažiuojant į kelią nepaisymą.
Jau nuo lapkričio 1-osios įsigaliojo nauja judėjimo sankryžose tvarka. Remiantis ja, vairuotojai, pasukti į dešinę gali nelaukdami kol užsidegs šalia žalio šviesoforo signalo įrengta papildoma sekcija. Tai reiškia, jog įsijungus pagrindiniam žaliam šviesoforo signalui be judėjimo krypties rodyklių, bet nedegant papildomai sekcijai, vairuotojas gali atlikti manevrus. Visgi jei pagrindinio šviesoforo žaliame apskritime yra eismo judėjimo kryptį nurodančios rodyklės, vairuotojas turi palaukti, kol bus įjungta papildoma sekcija ir tik tada atlikti manevrą.