Svarbu tinkamai planuoti laiką
Vairavimo instruktorius ir saugaus eismo ekspertas Artūras Pakėnas teigė, kad bene pagrindinė problema eisme prasidėjus mokslo metams – prastas laiko planavimas ir nepamatuotas skubėjimas. Saugaus eismo ekspertas pastebi, kad vairuotojai dažnai neįvertina, kiek laiko iš tiesų jiems reikės, kad pasiektų savo tikslą, o supratę, kad laiku suspėti nepavyks, ima pernelyg dažnai ir staigiai manevruoti, nuolat keisti eismo juostas, nebesilaikyti saugaus atstumo nuo važiuojančių priekyje, o dėl to, neretai, neišvengia ir eismo įvykio.
„Kiekvienais metais kartojasi ta pati situacija – žmonės pervertina savo galimybes suspėti viską per numatytą laiką. Neretai žmonės skaičiuoja, kad per valandą galės nuvykti į kelias vietas – nuvežti vieną vaiką į darželį, kitą – į mokyklą, dar kažkur užsukti ir suspėti į darbą. Galiausiai tokie vairuotojai pastebi, kad ten, kur skaičiavo, kad užteks 10 minučių, jiems reikia 20-ies ar dar daugiau, o tuomet pagauti streso ima skubėti ir atlikti neapgalvotus manevrus. Tuomet matome, kad vairuotojai vieni prie kitų spaudžiasi, dažnai rikiuojasi, kol galiausiai į ką nors atsitrenkia“, – sakė A. Pakenėas.
Vairavimo instruktorius taip pat atkreipė dėmesį, kad dar prieš prasidedant rugsėjui ypač svarbu namų darbus pasidaryti tiems, kurie vasarą prie vairo nesėdo arba rudenį pasitiks jiems neįprastoje aplinkoje.
„Mažiau patyrę vairuotojai, į kitą miestą atvykę studentai, vasarą nevairavę ar tiesiog darbo vietą pakeitę vairuotojai dar prieš prasidedant rugsėjui turėtų gerai išsianalizuoti jiems būtinus įveikti maršrutus, išsiaiškinti, kokie yra alternatyvūs keliai, taip pat pasitikrinti, kaip saugiai judėti atitinkamomis gatvėmis. Šiuo metu sostinėje vyksta aibė kelio darbų, netgi pranešama, kad remontuojama istoriškai daug gatvių, todėl patariu be streso išsiaiškinti, kaip judėti reikiamu maršrutu, kokias eismo juostas reikia iš anksto užimti, kad vėliau netektų manevruoti pagautiems streso“, – patarė vairavimo instruktorius.
Kelias į sėkmę – kantrybė ir atidumas
A. Pakėnas akcentavo, kad jei vis dėl to įvyko taip, kad iš anksto nepavyko užsiimti reikiamos eismo juostos, nereikėtų į ją brautis bet kokiu būdu jei akivaizdu, kad saugiai to padaryti neįmanoma.
„Žmonės pražiopso, kada jiems reikia persirikiuoti, o tuomet vos ne visiems per galvas lipdami bando į tą juostą patekti ar išsukti į reikiamą išvažiavimą žiede. Jei jau suklydote, nepasirinkote reikiamos juostos – važiuokite ten, kur jus veda toji juosta, kurioje esate. Apvažiuokite aplink kvartalą, dar kartą apsukite ratą žiedinėje sankryžoje, važiuokite tiesiai kol galėsite apsisukti, tačiau nekelkite sau ir kitiems pavojaus desperatiškais manevrais atliekamais paskutinę akimirką“, – pabrėžė A. Pakėnas.
Tam, kad netikėtumų pavyktų išvengti, saugaus eismo ekspertas pataria vairuotojams aktyviau naudotis navigacijos programėlėmis, kurios rodo eismo situaciją esamu laiku. Anot A. Pakėno, tai gali palengvinti keliones ne tik miesto naujokams, tačiau ir daug metų zujantiems tame pačiame mieste. Jos gali padėti surasti greičiausią maršrutą, pranešti apie įvykusius eismo įvykius ir nusidriekusias spūstis tose gatvėse, kurias planuojama kirsti kelionės metu.
Taisyklės galioja ir pėstiesiems
A. Pakėnas taip pat atkreipė dėmesį ir į pėsčiuosius. Nepaisant to, kad spūsčių problema aktualesnė keliaujantiems viešuoju ar nuosavu transportu, tiems, kurie kasdienes keliones atlieka pėsčiomis, taip pat reikėtų prisiminti, kad gatvėse eismas tampa kur kas intensyvesnis, todėl ypač svarbu prisiminti ne tik savo teises, tačiau ir pareigas.
„Dažnas pėsčiasis prisimena tik tai, kad nereguliuojamoje pėsčiųjų perėjoje vairuotojai jį privalo praleisti. Kai kurie į perėją įžengia net nesidairę, žiūrėdami į telefoną, ausis užsidengę ausinėmis ir klausydamiesi muzikos. Atrodo, kad žmonės žinodami savo teises prarado savisaugos instinktą. Tačiau pėstieji turi prisiminti, kad jiems taip pat galioja ir pareigos – einant per perėją įsitikinti, kad tai daryti yra saugu, kad vairuotojai einantį per perėją praleidžia, nesinaudoti telefonu, neklausyti muzikos, kad aiškiai girdėtų, kas vyksta aplink jį. Pėsčiasis privalo praleisti skubančius – su švyturėliais ir sirenomis važiuojančius – specialiųjų tarnybų automobilius, tačiau kai kurie jų ne tik nemato, tačiau ir negirdi“, – kritikos negailėjo saugaus eismo ekspertas.
Vairavimo instruktorius teigė, kad eismas per pastaruosius metus taip pasikeitė, kad nebegalima sakyti, jog pėstieji nekelia pavojaus vairuotojams, todėl jiems Kelių eismo taisyklių mokėjimas yra neprivalomas. Šalia pėsčiųjų nuolat zuja dviratininkai, elektrinių paspirtukų vairuotojai, važiuojantys elektrinėmis riedlentėmis ir kiti eismo dalyviai, kuriems pėsčiojo neatidumas iš tiesų gali sukelti pavojų.