„Prieššventiniu laikotarpiu eismo srautai gerokai aktyvesni ne tik rytinio ir vakarinio piko valandomis, tačiau ir dienos metu, savaitgaliais, bendras eismo intensyvumas išauga iki 20 proc. Be to, papildomos spūstys formuojasi nutikus eismo įvykiams, kurių intensyviomis dienomis, natūralu, daugiau. Tokią tendenciją matome ir šiemet – šios savaitės vidurkis siekia 140 eismo įvykių per dieną, o tai yra daugiau nei trečdaliu ūgtelėjęs skaičius, lyginant jį su ne šventinio laikotarpio vidurkiu. Raginame vairuotojus neskubėti, būti atidiems, stebėti pėsčiuosius, vaikus. Patys situaciją eismo valdymo centre stebime nuolat ir operatyviai reaguojame, bendradarbiaujame su policija. Matydami „karštuosius“ taškus, dėl eismo įvykių laikinai sutrikusį eismą šviesoforus reguliuojame taip, jog saugiau ir greičiau judėtų visi eismo dalyviai“, – sako SĮ „Susisiekimo paslaugos“ Miesto eismo organizavimo departamento vadovas Aleksejus Apanovičius.

A. Apanovičius priduria, jog eismo valdymo centre srautai stebimi realiu laiku, todėl reaguojama į būtent tuo metu mieste esančią situaciją bei įvykius. Automatizuota šviesoforų reguliavimo ir valdymo sistema, reaguodama į staigius pokyčius gatvėse, parenka tinkamiausias šviesoforų reguliavimo ir valdymo programas atskiroms sankryžoms bei „žaliesiems“ koridoriams. Tikslas yra užtikrinti ne tik eismo srautų pralaidumą, tačiau ir visų eismo dalyvių saugumą.

Prieššventiniu laikotarpiu transporto eismas sudėtingesnis didžiųjų prekybos centrų prieigose ir pagrindinėse miesto arterijose – Geležinio Vilko, Ukmergės, Ozo, Oslo, Tūkstantmečio, Kalvarijų, Kareivių gatvėse, o šventiniu laikotarpiu – ir centrinėje miesto dalyje: Goštauto, Žygimantų, Vrublevskio, B. Radvilaitės, T. Kosciuškos, Šeimyniškių, Rinktinės ir Olandų gatvėse.

„Labai svarbus ir pačių vairuotojų elgesys. Papildomos spūstys formuojasi, kai vairuotojai blokuoja sankryžas, blaškosi tarp eismo juostų ar užsiima pašaliniais veiksmais, pavyzdžiui, naudojasi mobiliuoju telefonu. Užsidegus žaliam šviesoforo signalui ir visiems vairuotojams laiku pajudėjus, sankryžų pralaidumas galėtų padidėti iki 35 proc. Koncentracijos trūkumas dažnai lemia ir eismo įvykius, o tai sklandų judėjimą miesto gatvėse trikdo dar labiau. Be to, įvykus eismo įvykiui, jei jo aplinkybės pakankamai aiškios, vairuotojams reikėtų patraukti transporto priemones į šalikelę ar stovėjimo aikštelę ir ten baigti pildyti deklaraciją“, – sako A. Apanovičius.

Ką galite padaryti patys?

Specialistai pataria nekeliauti po vieną, o planuoti bendras keliones su šeimos nariais, kolegomis. Taip pat – laiku reaguoti į šviesoforo signalus. Neretai pasitaiko atvejų, kai, įsijungus žaliam šviesoforo signalui, pirmasis automobilis pajuda pavėluotai, susidaro tarpų ir dėl to per sankryžą pervažiuoja mažiau automobilių, nei galėtų.

Vairuotojams primenama nesiblaškyti, spūstyse iš anksto pasirinkti reikiamą eismo juostą ir nevažiuoti į kitą kaskart, kai ja pradeda judėti automobiliai. Toks manevravimas sukelia papildomų trukdžių, išauga eismo įvykių tikimybė ir sumažėja eismo juostų pralaidumas.

Įvykus eismo įvykiui, specialistai ragina taupyti visų eismo dalyvių laiką. Jei įvykio aplinkybės pakankamai aiškios, rekomenduojama deklaracijoje nusibraižyti schemas, vairuotojams pasirašyti ir, jei įmanoma, patraukti transporto priemones į šalikelę ar netoliese esančią stovėjimo aikštelę. Taip galima saugiai užpildyti likusią informaciją ir netrikdyti kitų eismo dalyvių judėjimo.

Pėstiesiems primenama dėvėti atšvaitus – juos prisitvirtinti reikėtų taip, kad būtų matomi iš visų pusių. Patariama atšvaitą tvirtinti ant dešinės rankos ties alkūne arba ant kojos žemiau kelio. Pakabinami atšvaitai turėtų būti automobilio žibintų aukštyje – taip jie galės maksimaliai atspindėti žibintų skleidžiamą šviesą ir informuos vairuotojus apie einantį pėsčiąjį.

Spūstys Vilniuje

Siūlo rinktis ir viešąjį transportą

SĮ „Susisiekimo paslaugos“ viešojo transporto eismo organizavimo specialistai tiek prieššventiniu, tiek šventiniu laikotarpiu kelionėms mieste rekomenduoja rinktis viešąjį transportą.

„Planuojant keliones viešuoju transportu, ypač – piko metu, rekomenduojame pasilikti laiko atsargą ir išeiti bent 5–10 minučių anksčiau. Taip pat svarbu turėti ir keletą maršruto alternatyvų – visuomet galima rinktis kito maršruto autobusus ir troleibusus, keliauti su persėdimu. Taip pat rekomenduojame programėlėje „m.Ticket“ žemėlapyje stebėti autobusų ir troleibusų judėjimą realiu laiku ir atitinkamai planuotis kelionę. Susiplanuoti ją galima ir m.stops.lt paspaudus ikonėlę „Rodyti transporto judėjimą“, kur galima matyti ne tik viešojo transporto judėjimą realiu laiku, bet ir naujų autobusų bei troleibusų, važiuojančių tam tikrais maršrutais, skaičių“, – sako „Susisiekimo paslaugų“ Viešojo transporto departamento l. e. p. vadovė Loreta Levulytė.

Naktį iš gruodžio 25 į 26 d. ir iš gruodžio 31 į sausio 1 d. miestiečiai galės patogiai keliauti naktiniais autobusais. Iš gruodžio 31 į sausio 1 d. naktiniai autobusai pradės kursuoti anksčiau nei įprastai, maždaug nuo 22.30 val., be to, važiuos dažniau, o transporto priemonės bus didesnės.

Naujųjų metų išvakarėse, gruodžio 31 d., nuo 20 val. iki sausio 1 d. 4 val. nakties, miestiečiai viešuoju transportu keliaus nemokamai. Šiomis valandomis nemokamai miestiečiai galės naudotis ir visomis Vilniuje esančiomis „Statyk ir važiuok“ aikštelėmis, o palikę automobilį jose toliau kelionę tęsti viešuoju transportu.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (68)