Tam, kad pavyktų išvengti didesnių spūsčių, vairuotojai raginami rinktis mažiau populiarius, kartais ilgesnius maršrutus, kuriais tikslą pavyktų įveikti greičiau. JUDU („Susisiekimo paslaugos“) eismo valdymo centro vadovas Aleksej Apanovič teigė, kad kiekvienais metais didžiausiu vairuotojų galvos skausmu tampa vis tos pačios vietos.
„Prasčiausias pralaidumas yra tose gatvėse, kur labiausiai išauga srautai, t. y didžiausio intensyvumo atkarpose, kurios beveik nesiskiria nuo anksčiau. Tai būtų Geležinio Vilko, Ukmergės, Kareivių, Ozo, T. Narbuto gatvės bei Pilaitės prospektas“, – aiškino JUDU atstovas.
Tiesa, eismo situacija keliuose jau keičiasi rugsėjui dar nė neatėjus. A. Aponovič teigė, kad dėl kelio darbų vis didesnės spūstys formuojasi ir pastarosiomis dienomis.
„Šiomis dienomis jau kemšasi kai kurios gatvių atkarpos būtent dėl kelio darbų: Geležinio Vilko g. ties Žalgirio g. Baltupių link; T. Narbuto g. ties Laisvės pr. Edukologijos žiedo link; Minsko pl. ties Gurių išvažiuojant iš miesto; Savanorių pr. Žemuosiuose Paneriuose važiuojant nuo Kauno; A. Goštauto g. centro link ties Vasario 16-osios; A. Goštauto g. centro link ties G. Vilko g. estakada; Pilaitės pr. nuo Pilkalnio g. į centrą; Pilaitės pr. ties Įsrūties g. judant į centrą; Saulėtekio al. nuo Nemenčinės pl. Plytinės g. link“, – pasakojo JUDU atstovas.
Klaidos tos pačios, o pavojų daugiau
Saugaus eismo ekspertai taip pat atkreipė dėmesį, kad artėjant rudeniui vairuotojai jau turėtų pradėti ruoštis eismo suintensyvėjimui. Vairavimo mokytoja Olga Židovlenkova teigė, kad prasidėjus rugsėjui kasmet kartojasi tos pačios vairuotojų klaidos – grįžę po atostogų ir toliau eisme dalyvauja atsipalaidavę, todėl nebegeba tinkamai sureaguoti į intensyvesnio eismo keliamus pavojus.
„Rugsėjo pradžioje vairuotojai vis dar būna atsipalaidavę, neįpratę prie ypač intensyvaus eismo, o kadangi dar prisideda stresas, nes reikia suspėti vaikus nuvežti į darželį ar mokyklą, išsiblaškymas dar labiau padidėja. Dėl to jau dabar reikia sau priminti, kad reikia ne tik apsidairyti, tačiau apsidairyti kelis kartus ir netgi tose situacijose, kuriose įprastai vairuotojai veiksmus atlieka per daug negalvodami.
Viena tokių situacijų – posūkis į dešinę. Nemaža dalis vairuotojų sukdami į dešinę pasižiūri į kairę, įsitikina, kad spės pasukti ir rodydami posūkį pradeda judėti. Tačiau problema kyla dėl to, kad suintensyvėja ne tik automobilių, bet ir kito transporto eismas, todėl išauga tikimybė, kad šalia kelkraščio, dešinėje automobilio pusėje, gali važiuoti dviratininkai, paspirtukininkai, netgi motociklininkai ar motorolerių vairuotojai, nors toks jų manevravimas yra nesaugus. Nepasižiūrėję į dešinįjį automobilio veidrodėlį galite užkirsti jiems kelią, nutrenkti ir sužaloti“, – įžvalgomis dalijosi O. Židovlenkova.
Vairavimo instruktorė taip pat teigė, kad koją gali pakišti ir pernelyg didelis vairuotojų pasitikėjimas savimi, mat kiekvienas turi įvertinti, kad mieste padaugėja ir jaunų, anksčiau didesniuose miestuose nevairavusių vairuotojų skaičius. Būtent dėl to net ir turint pirmumo teisę ar įsitikinus savo veiksmų teisumu, reikėtų įvertinti ar teisingai elgiasi aplink esantys vairuotojai, o pastebėjus jų klaidas – nebandyti įrodyti savo pirmenybės, dėl ko gali kilti avarinė situacija ar net eismo įvykis.
Miestų naujokams – namų darbai
Tam, kad tokių nesusipratimų pavyktų išvengti, vairavimo mokytoja jaunus vairuotojus ragina neskubėti pirmomis rugsėjo dienomis iškart „nerti“ į eismą piko valandomis. Anot jos, siekiant užtikrinti savo ir kitų saugumą, į didžiuosius miestus atvykę vairuotojai pirmiausia turėtų susipažinti su miestu tada, kai eismo intensyvumas yra mažiausias.
„Prasidėjus rugsėjui reikia ypač daug atidumo, negali būti nė kalbos apie pašalines veiklas prie vairo, kaip naudojimasis telefonu ar valgymas. Vairuotojai turi būti maksimaliai budrūs ir stengtis į priekį numatyti ne tik savo, bet ir kitų vairuotojų veiksmus. Namų darbus turėtų atlikti ir į miestus atvykę jauni vairuotojai. Pirmiausia, siūlyčiau į miestą išvažiuoti vakare, kai eismas jau būna ramesnis, kelis kartus įveikti jiems aktualius maršrutus. Jei pradžioje reikia navigacijos, reikėtų važiuoti tiek kartų, kad žvilgčioti į telefoną ar automobilio navigaciją nebereikėtų ir savo dėmesį galėtų maksimaliai koncentruoti į eismą“, – patarimais dalijosi vairavimo mokytoja.
Nors, anot O. Židovlenkovos, kai kurios taisyklės jau turėtų būti kone įaugusios į kraują, tačiau dar kartą svarbu vairuotojams priminti, kad dalyvaujant eisme svarbu laikytis ne tik saugaus greičio, tačiau ir saugaus atstumo nuo priekyje važiuojančios transporto priemonės, mat būtent išaugus eismo intensyvumui neretai pranešama apie net kelis susidūrusius automobilius vienas paskui kitą.
„Reikia suprasti, kad atėjus rugsėjui eismas suintensyvėja visuose miestuose, todėl nereikėtų bandyti pergudrauti kitų – lėkti, spaustis, dažnai keisti eismo juostą. Jei sukelsite avariją – niekur nenuskubėsite, o eismo įvykio deklaracijos pildymas užims gerokai daugiau laiko nei kantrus laukimas palaikant tiek saugų greitį, tiek ir pakankamai didelį, saugų atstumą“, – sakė O. Židovlenkova.
Tėvams – dar daugiau atidumo
Saugaus eismo ekspertė taip pat atkreipė dėmesį, kad prasidėjus rugsėjui, siekiant užtikrinti saugų eismą, ypač apgalvotai ir sąmoningai turėtų elgtis ir vaikus į darželį ar mokyklą vežantys tėvai. Vairavimo mokytoja pastebėjo, kad neretai tėvai skubėdami sustoja net tose vietose, kur tai daryti yra draudžiama, o taip sukelia pavojų kitiems eismo dalyviams bei patiems vaikams.
„Tėvai dažnai būna išsiblaškę, norėdami išlaipinti vaikus sustoja prieš pat pėsčiųjų perėjas, netgi ant pėsčiųjų perėjų, o taip apsunkina matomumą kitiems vairuotojams, kurie gali nepastebėti į važiuojamąją kelio dalį įžengusių vaikų. Kai kuriais atvejais vairuotojai taip netgi užblokuoja pravažiavimą kitiems vairuotojams, o tai kelia didelę riziką.
Vaikus reikėtų išlaipinti visiems saugumą užtikrinančioje vietoje, o patys tėvai turėtų nebandyti sutaupyti laiko vaikų saugumo sąskaitą juos išlaipindami kitoje kelio pusėje nei yra švietimo įstaiga ar leisdami iš automobilio išlipti pro dureles esančias važiuojamosios kelio dalies pusėje“, – saugumo patarimais dalijosi O. Židovlenkova.