Padangos

Pradėkime nuo svarbesnių automobilio dalių, kuriomis jis „sąveikauja“ su kelio danga, – padangų. Tradiciškai keisti padangas iš vasarinių į žiemines rekomenduojama tada, kai oro temperatūra pasiekia 7 laipsnius šilumos ar žemesnę išraišką. Šis patarimas grindžiamas tuo, kad esant tokiai temperatūrai kietesnių vasarinių padangų darbinės sąvybės prastėja, blogėja jų sukibimas su danga ir atitinkamai ilgėja stabdymo kelias.

Tuo metu minkštesnių žieminių padangų kokybiniai parametrai yra taikomi būtent tokioms ir dar žemesnėms temperatūroms. Suprantama, atskirų padangų gumos mišiniai skiriasi ir sąvybės gali skirtis, tačiau nesmarkiai ir dauguma specialistų orientacinę nurodo būtent 7 laipsnių šilumos ribą.

Be to, reikia nepamiršti, kad minimalus reikalaujamas žieminių padangų protektoriaus gylis yra 3 milimetrai, tačiau nė vienas specialistas nerekomenduoja „tempti“ iki tokio lygio, mat tai tėra minimalus reikalavimas.

Taigi, jeigu rytais šaltukas jau pagnaibo žolę, o kelininkai perspėja atsargiai vairuoti viadukuose, ant tiltų ir estakadų (o tai vyksta jau dabar), tai – pirmasis ženklas, kad jau vertėtų pakeisti automobilio vasarines padangas į žiemines.

Lietuvos įstatymai numato, kad vairuotojai vasarines padangas pakeisti žieminėmis privalo iki lapkričio 10 dienos (dygliuotas žiemines padangas galima naudoti nuo lapkričio 1 d.). Už vasarinių padangų naudojimą po šios datos galima netekti automobilio techninės apžiūros – pareigūnai gali atimti apžiūros taloną tiesiog sustabdę aplaidų vairuotoją kelyje.
Laikas keisti padangas į žiemines

Netekus automobilio techninės apžiūros, stabdomas leidimas tokiai transporto priemonei dalyvauti eisme, o jos vairuotojas privalo per 90 dienų iš naujo atlikti techninę apžiūrą, kitaip automobilis bus apskritai išregistruotas.

Žiemines padangas privaloma eksploatuoti ne trumpiau nei iki kovo 31-osios.

Langai ir ventiliacija

Esant jau spaliui būdingiems orams (ir ypač – didesnei temperatūrų kaitai, kai naktį smarkiau atšąla, o dieną saulė dar įšildo orą), patartina gerai išvėdinti automobilio saloną ir jį išdžiovinti, taip pat kruopščiai iš vidaus išvalyti langus, pasikeisti salono filtrą – šios priemonės yra pirmosios pagalbininkės kovojant su rasojimu ir langų užšalimu.

Tarp vežiotis privalomų daiktų – stiklų gremžtukas ir šluotelė. Jie reikalingi, kad galėtumėte kokybiškai nusivalyti langus ir gerai matyti kelią – vien tik prasigremžti nedidelį apskritimą prieš vairuotojo akis nepakanka! Tokiu būdu keliate didelį pavojų tiek sau, tiek kitiems.

Tiesa, kai kurie specialistai pataria vengti gremžtukų, mat šie, net ir naudojami itin švelniai ir kruopščiai, vis tiek braižo stiklą. Vietoje to, siūloma rinktis specialius skysčius, kurie nutirpdo ledą nuo langų.

Taip pat reikia įsitikinti, kad salono ventiliavimo sistema veikia be priekaištų.

Bet to, rekomenduojama pasirūpinti specialiu purškiamuoju skysčiu arba silikonu, kuriuo reikėtų patepti durų spyneles ir sandarinimo gumas. Tokios priemonės apsaugos jautrias vietas nuo prišalimo ar plyšimų.

Taip pat prieš žiemą reikėtų nepamiršti patikrinti valytuvų šluotelių kokybę (specialistai pataria jas keisti kas metus ir geriausia tai daryti būtent prieš žiemos sezoną).

Elektra ir skysčiai

Ilgėjant tamsiajam paros metui labai svarbi ir žibintų darbo kokybė. Rekomenduojama bet kuriame automobilių servise pasitikrinti jų darbines savybes ir sureguliuoti, jeigu yra poreikis, nes gerai veikiantys šviesos prietaisai yra ne tik patogumo, bet ir labai svarbus saugumo aspektas.

Tuo pačiu pravers ir akumuliatoriaus būklės patikrinimas, tai ypač taikytina tiems vairuotojams, kurie savo automobilius laiko lauke. Specialistų rekomendacijose dažnai rašoma, jog vasarą netgi problemiški akumuliatoriai paprastai „neišsiduoda“, tačiau jų bėdos visu gražumu neabejotinai pasirodo žiemą ar tiesiog nukritus temperatūrai.

Artėjant žiemai kiekvienas vairuotojas turėtų pasirūpinti ir tinkamu aušinimo skysčio lygiu savo automobilyje. To nepadarę rizikuoja pridaryti savo automobiliui rimtos žalos, mat dėl dėl per mažo aušinimo skysčio lygio gali perkaisti variklis.

O jei nekokybiškas skystis užšals, yra tikimybė, kad gali būti pažeistas variklio blokas, galvutė arba radiatorius – tuomet nuostoliai gali būti itin skausmingi jūsų piniginei.

Norint išsaugoti reikalingas aušinimo skysčio sąvybes, specialistai rekomenduoja jį keisti kas dvejus metus.

O štai ir trumpa atmintinė, ką praverstų pradėti vežiotis žiemai artėjant ar jau prasidėjus:

Neužšąlantis skystis langams: tik reiktų atsiminti, kad jo įsipilti į bakelį praverstų dar gerokai iki rimtesnių šalčių, pavyzdžiui – spalio mėnesį. Taip pat vežiokitės šio skysčio atsargą bagažinėje, kad netikėtai ištuštėjus bakeliui galėtumėte jį papildyti.

Stiklo gremžtukas ir šluotelė: šių priemonių nauda jau aprašyta aukščiau.

Nedidelis kastuvas: šis įrankis, žinoma, reikalingas jau įsibėgėjant žiemai ir turint jam pakankamai vietos. Žiemą smarkiai pasnigus galima įstrigti net ir daugiabučio kieme. O važiuojant už miesto ribų kastuvas gali tapti nepakeičiamas.

Nedidelis kilimėlis: pravers keičiant ratą ar prireikus dirstelėti po automobilio dugnu – nesusitepsite ir nesušąlsite.

Laidai akumuliatoriaus pakrovimui: jeigu nesate tikri dėl savo automobilio akumuliatoriaus būklės, vežiokitės pakrovimo laidus.

Žibintuvėlis: praleidžiant daugiau laiko tamsiu paros metu, pravers, jeigu reikės pakeisti ratą ar atlikti kokį kitą darbą lauke.

Buksyravimo lynas: šis įrankis automobilio bagažinėje nepamaišys kiaurus metus. Pagelbės tiek neužsivedant, tiek užklimpus.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (18)