Variklis ir jo elementai

Automobilio variklio tikslas yra konvertuoti degalus taip, kad jie priverstų automobilį judėti. Šiuolaikinis vidaus degimo variklis – sudėtingas mechanizmas. Jo sklandus darbas priklauso nuo darnaus visų jo sistemų, bet pirmiausia nuo tepimo sistemos, funkcionavimo. Kad jūsų automobilio varikliui kažkas negerai, gali išduoti jo skleidžiamas garsas.

Pirmiausia paleiskite savo automobilį ir klausykitės jo variklio. Tinkamai dirbanti sistema neturi leisti neįprastų garsų, skambėti, švilpti net tada, kai yra laisva eiga. Variklis turi būti sausas.

Patikrinkite savo variklio alyvą ir filtrą. Juos keisti reikia kas 10–15 tūkstančių kilometrų. Variklis turi būti tepamas švaria alyva. Norint pailginti automobilio, ypač jo variklio, eksploatacijos laiką, vienas iš paprastų, veiksmingų ir nebrangių būdų – reguliariai keisti alyvą ir filtrus. Šitaip sumažinama trintis, nusidėvėjimas, sutepamos stūmoklių, žiedų ir cilindro sienelės, lengviau atvėsta kai kurios variklio dalys.

Alyvos filtro paskirtis – išvalyti alyvą, cirkuliuojančią automobilio variklyje. Todėl filtras privalo būti keičiamas kaskart, kai automobilyje keičiama variklio alyva. Jei tepalai neturi priemaišų, tada patikrinkite jų lygį, prireikus papildykite.

Taip pat patikrinkite oro filtrą. Pagrindinė šio filtro paskirtis – išvalyti į variklio degimo sistemą patenkantį orą. Jį rekomenduojama taip pat keisti kartu su alyva ir jos filtru.

Tiesa, serviso specialistai gali patarti ir nekeisti šio filtro, jei jo būklė labai gera. Bet kartą per metus oro filtrą pasikeisti privalu. Kai filtras nešvarus, gali sumažėti variklio galia, tada automobilis sunaudos daugiau degalų.

Ir galiausiai – patikrinkite diržus. Jie neturi būti laisvi, susidėvėję, paleidus variklį neturi skleisti garsų. Juos keisti rekomenduojama kas 100–150 tūkstančių kilometrų. Pagrindinis diržas, paskirstymo, yra itin svarbus, nes jam nutrūkus gali būti pažeisti variklio vožtuvai.

Dažniausiai sudyla trinkelės

Važiuodamas automobilis turi tam tikrą kiekį kinetinės energijos, o stabdžiai privalo pašalinti šią energiją, kad galėtų mašiną sustabdyti. Automobilių stabdžių diskas sukasi kartu su ratu, hidraulinis skystis yra perduodamas per stabdžių žarneles į stūmokliuką, tada stabdžių trinkelės prispaudžiamos prie stabdžių disko, šitaip atsiranda trintis tarp trinkelės ir stabdžių disko, todėl ir lėtėja automobilis.

Dažniausiai tenka keisti stabdžių trinkeles. Kai trinkelės susidėvi, girdisi cypimas iš automobilio ratų. Vadinasi, jau laikas pakeisti stabdžių trinkeles. Kiek susidėvėjusi trinkelė, galima pamatyti nuėmus ratą. Priklausomai nuo transporto priemonės ir vairavimo sąlygų, stabdžių trinkelės naudojamos nuo 15 iki 70 tūkstančių kilometrų.

Stabdžių sistema naudoja stabdžių skystį, jį rekomenduojama keisti kas 75 tūkstančius kilometrų. Patikrinkite skysčio spalvą, jei jis purvinai gelsvos spalvos, vadinasi, turi būti pakeistas. Taip pat patikrinkite visas stabdžių linijas – ar nėra surūdijusių vietų, nutekėjimų ir pan. Stabdžių sistemos priežiūra neleis susikaupti korozijai, perkaisti stabdžių sistemai ir jai anksčiau nusidėvėti.

Vairo stiprintuvas taip pat reikalauja dėmesio. Ši sistema turi siurblį.

Patikrinkite, ar girdisi triukšmas staigiai ar maksimaliai sukant vairą. Jeigu girdisi, gali būti blogas vairo guolis. Jei išgirsite cypiantį triukšmą, gali būti, kad mašinos diržas laisvas. Nepamirškite patikrinti vairo stiprintuvo skysčio lygį rezervuare. Žemas lygis gali pakenkti variklio sistemai.

Palaiko optimalią temperatūrą

Aušinimo sistemos paskirtis – palaikyti optimalų automobilio variklio darbo temperatūros režimą. Jei variklis nebūtų aušinamas, labai įkaistų alkūninio ir dujų skirstymo mechanizmų detalės, jos būtų blogiau tepamos, tad galimi mechaniniai detalių pažeidimai ir atsirastų rimtų variklio gedimų.

Taip pat negerai variklį peraušinti, nes ant cilindrų sienelių imtų kondensuotis degalai, būtų blogiau paruošiamas degalų mišinys. Tada sumažėtų variklio galia ir padidėtų degalų sąnaudos.

Rekomenduojama, kad ši sistema būtų išplauta kas 50 tūkstančių kilometrų. Tai padės išvengti daug nuostolių. Be to, tai padeda išvengti variklio perkaitimo. Patikrinkite radiatoriaus žarnas – jos neturi būti suskeldėjusios, deformuotos ir pan.

Patikrinkite aušinimo skystį, jei trūksta, jo įpilkite. Pakeiskite aušinimo skystį, jeigu matote, kad jis purvinas. Patikrinkite ventiliatorių – jis turi automatiškai įsijungti variklio temperatūrai pakilus daugiau kaip 90 laipsnių, o įsijungęs dirbti tyliai ir tolygiai.