„Tikrai neįsijungsiu į tą chorą žmonių, kurie sakytų, kad tie, kurie padarė eismo įvykį būdami prie vairo, turi būti nužudyti, įkalinti iki gyvos galvos. Galime pabandyti Katedros aikštėje iškasti duobę, vieną kokį asmenį, kuris sukėlė įvykį, įkišti ir užmėtyti akmenimis. Atsirastų kas ir tą akmenį pakeltų, bet ar tai išspręstų problemą? Dienai dviem, ne daugiau, iki kito įvykio“, – sakė S. Skvernelis.
Pasisakydamas dėl visuomenės švietimo, S. Skvernelis sakė, kad visuomenėje vyrauja nuostata, kad tai sunkus, ilgalaikis darbas, kurio rezultatas greitai nesimato, tačiau kaip pavyzdį pateikė būtinybę priekinėse automobilio sėdynėse segėti saugos diržus ar vaiką vežti specialioje kėdutėje.
Politikas sutiko, kad visiškai alkoholio vartojimo „išgyvendinti“ nepavyks, bet reikia atsakingo visuomenės ir verslo požiūrio į jo vartojimą. Jis pateikė specialaus fondo alkoholio vartojimo prevencijai sukūrimo idėją.
Rengiant vairuotojus S. Skvernelis ragino aktyviau aiškinti apie alkoholio žalą, galimybę automobilyje įsigyti simuliatorių. Kalbėdamas apie vadinamąjį „0 promilių taisyklės įvedimą“, ministras sakė, kad šiuo metu daliai žmonių paliekama galimybė patiems spręsti, kiek jie gali išgerti.
„Jeigu ant stalo yra alkoholio – tai vairo nebus. Suprantu, kad tai skamba drastiškai, atrodo visuomenei nepriimtina, tai ženkime tą tarpinį žingsnį: yra kategorijos pradedančiųjų, krovininių, keleivius vežančių vairuotojų, kur atsakomybė numatyta nuo 0 iki 0,4 promilės. Tai galbūt ženkime šitą žingsnį – visi pereikime į tarpinį lygmenį, o po to eisime prie nulio“, – ragino ministras.
Jis taip pat siūlė kitaip kvalifikuoti bausmes už vairavimą esant neblaiviam.
S. Skvernelis sukritikavo ir automobilių prieinamumą, ypač kaimuose ir miesteliuose, kai transporto priemonės įsigyjamos už simbolinę kainą arba mainais. Ministro manymu, jeigu žmogus įkliūna prie vairo neblaivus, jam turėtų brangiau kainuoti privalomasis vairuotojo civilinės atsakomybės draudimas. Vidaus reikalų ministerijos vadovo kritikos sulaukė ir šiuo metu likęs sveikatos pažymų vairuotojams išdavimo reliktas.
Statistika vis dar rodo, kad kova su neblaiviais vairuotojais – gyvybiškai reikalinga. Policijos departamento duomenimis, 2014 m. užregistruoti 509 kelių eismo įvykiai dėl neblaivių asmenų kaltės, t. y. kas šeštą užregistruotą įvykį sukėlė neblaivus asmuo. Juose žuvo 104, o 891 žmogus buvo sužeistas.
Pasaulio sveikatos organizacijos ir „Eurobarometro“ statistika pateikia liūdnus duomenis. Vairavimas apsvaigus nuo alkoholio yra vienas iš pagrindinių veiksnių, kurie sukelia avarijas keliuose, ypač tokias, kurių pasekmės yra sunkūs žmonių sužeidimai ar mirtys.
Ekspertų vertinimu, 25 proc. visų mirčių Europos Sąjungos keliuose priežastys susijusios su neblaiviais vairuotojais.
Pagal alkoholio suvartojimą ir jo sąlygotą žalą Lietuva priskiriama aukščiausios rizikos grupei Europoje kartu su Latvija, Estija, Baltarusija, Rusija, Ukraina, Vengrija, Kazachstanu ir Moldova.